سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

ابهامی مهم در جبهه پایداری استان فارس

    نظر

بالاخره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید و منتخبین مردم در دو مرحله مشخص و بهارستانی شدند. اما این انتخابات در شیراز دارای برخی حاشیه ها بود که شاید پرداختن به آن‌ها در ایام انتخابات، حتی با نیت خیر، نوعی تخریب برخی کاندیداها و یا جریان‌ها تلقی می‌شد. اما اکنون انتخابات به پایان رسیده است و مشخص شدن برخی از این ابهام‌ها و حاشیه‌ها می‌تواند، موجب تعیین عیار گروه‌های سیاسی شود.

یکی از این ابهام‌ها که در مرحله دوم انتخابات در شیراز بسیار میان جماعت حزب‌الله خودنمایی می‌کرد، چرایی عدم حمایت مشخص جبهه پایداری از دو کاندیدای راه یافته به این مرحله بود. مهندس ذوالانوار و حاج آقا مکارم شیرازی، هر دو از کاندیداهای جبهه پایداری شیراز بودند که توانستند به مرحله دوم راه یابند البته با احتساب این موارد که مکارم سرلیست جبهه پایداری بود و ذوالانوار هم علاوه بر جبهه پایداری، در لیست جبهه متحد نیز حضور داشت.

ذوالانوار اما در مرحله دوم حمایت قاطع جبهه متحد را به طور مشخصی احساس می کرد، اما مکارم با این که سرلیست جبهه پایداری بود، کمترین حمایتی از سوی این جبهه را نمی دید. این مسئله موجب برخی حرف و حدیث ها شده است. شنیده شده که یکی از روحانیون بنام شیرازی، در جلسه اخلاق خود از این مسئله انتقاد کرده است و جبهه پایداری را به  سیاسی‌کاری در خصوص معرفی یک روحانی به عنوان سرلیست جهت جذب آرا متهم کرده است. با وجود این موارد، نکات زیر باید مورد توجه باشد:

 1. وقتی کسی به عنوان سر لیست انتخاباتی یک گروه و یا جبهه  معرفی می‌شود، یعنی آن شخص اصلی ترین چهره انتخاباتی جبهه و به نوعی نماد آن گروه است. سرلیست یعنی کاندیدای اصلح جبهه که نسبت به دیگر کاندیداهای لیست یک سر و گردن بالاست. وقتی جبهه‌ای لیست معرفی می‌کند، به این مسائل توجه دارد و لذا این مساله شوخی بردار نبوده و نمی‌شود در آن تعارف کرد.

2. تاکید ویژه دکتر لنکرانی، وزیر دولت نهم و مسئول جبهه پایداری در استان فارس، در خصوص آیت‌الله مکارم در مرحله اول انتخابات قاطعانه و صریح بود. جملات زیر برخی از این اعلام حمایت‌های محکم لنکرانی از مکارم است:

 - جبهه پایداری با قرار دادن یک روحانی در سرلیست خود در شیراز سعی دارد جایگاه معنوی و مذهبی شهر مقدس شیراز را مورد توجه قرار دهد.

 - نگران می‌شویم که چگونه می‌شود که حضور یک روحانی در جمع داوطلبان مجلس شورای اسلامی برای بعضی‌ها آزار دهنده شده است. دبیر جبهه پایداری استان فارس با بیان اینکه برای شیراز افتخار است که ما داوطلب روحانی داریم، افزود: ان‌ شاء الله شاهد خواهیم بود که مردم یکپارچه با حضورشان در صحنه و انتخاب اصلح حماسه دیگری را رقم می‌زنند و ما مطمئن هستیم که یکی از انتخاب‌ها همین روحانی عظیم الشأن (حجتالاسلام و المسلمین دکتر مکارم شیرازی) است که در بین کاندیداها حضور دارد و مردم پیوند عمیق‌شان با روحانیت و دفاع از مبانی و پایداری بر اصول را نشان خواهند داد.

3. به هر روی حاج آقا در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی نتوانست حائز یک چهارم کل آراء ماخوذه شود و به دور دوم راه یافت. علی القاعده جبهه پایداری باید از ایشان حمایت می‌کرد. معنای سرلیستی جز این را به ذهن متبادر نمی سازد اما جبهه پایداری سکوت مطلقی در پیش گرفت.

جبهه پایداری حال در مذان اتهام است؛ آیا در انتخاب سرلیست خود به خطا رفته است؟ آیا در انتخاب کاندیدای خود اشتباه کرده است؟ آیا صرفا به شان روحانیت حاج آقا مکارم توجه داشته که او را سرلیست کرده است و اگر این چنین است چرا در مرحله دوم از وی حمایت نکرد؟ آیا اتهام سوء استفاده از شان روحانیت برای جذب آرا امری صحیح است؟‌ آیا و آیا و آیا ...؟

این ها سوالاتی است که جبهه پایداری باید تکلیف خود را با آن ها مشخص کند. بسیاری از جوانان حزب‌اللهی معتقدند دکتر لنکرانی در انتخاب کاندیداهای جبهه پایداری در شیراز، دچار اشتباهات گفتمانی شده است. به نظر می رسد حالا زمان پاسخگویی برای دکتر لنکرانی است.

توضیحات مختصر دکتر لنکرانی در آخرین نشست این جبهه در مسجد امام حسن(ع) شیراز: "در دور دوم شیراز هردو کاندیدا چون در مرحله اول کاندید جبهه پایداری بودند طبیعی بود که وقتی هردو وارد دور دوم شدند نتوانیم یکی را انتخاب کنیم چون اگر به یکی از دو نفر انتقاد داشتیم که در دور قبل هردو رامعرفی نمی کردیم. بنابراین برای دور دوم گفتیم هردو نفر مورد تایید ما هستند و هرچه مردم انتخاب کنند." این نوشته به روایت از وبلاگ حزب الله شیراز بود .


روایت حسن روحانی از روزهای \پیکان سواری دولت خاتمی\ و دلتنگی برا

    نظر

 حسن روحانی مسئول اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران که چندی پیش در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد از مذاکرات سعد آباد به عنوان یک افتخار یاد کرده بود، اخیرا با ماهنامه مهرنامه نشریه ای که مطالبات جریان شبه روشنفکری در زمینه علوم انسانی را دنبال می کند، سخن گفته است.

حسن روحانی سعدآباد
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، روحانی در گفت‌وگو با مهرنامه به مسائلی چون بحث فتوای رهبر انقلاب در استفاده از سلاح هسته‌ای، راه‌اندازی نیروگاه اصفهان، بحث مذاکره با آمریکا و کارشکنی اسرائیل و اعراب در پرونده هسته‌ای ایران پرداخته ‌است.
روحانی در این گفت‌و‌گو درخصوص چگونگی کناره‌گیری‌ از دبیری شورای عالی امنیت گفته است: 15 خرداد 84 خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان خواستم که از دبیری شورای عالی امنیت ملی کناره‌گیری کنم. به ایشان گفتم من در دولت آقای هاشمی اگر توانستم کار کنم به این علت بود که بین من و آقای هاشمی اعتماد صد در صد بود. در دولت آقای خاتمی نیز در روزهای اول اعتمادی بالای 90 درصدی وجود داشت و خیلی زود اعتماد ایشان به من صد درصدی شد. آقای خاتمی نمی‌آمد به من بگوید که داری چکار می‌کنی با کی مذاکره کردی، چی گفتی. چرا این کار را نکردی و چرا این کار را کردی. اعتماد صد درصدی داشت.

مسئول اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران که به سیاست کرنش در برابر خواسته های غربی معروف شده است، دوباره به این ادعا اعتراف می کند و می گوید: اصولاً تصمیم نظام این بود که ما با آمریکا مذاکره‌ای نداشته باشیم. این یک تصمیم بود. بنابراین خود به خود آمریکا از گزینه‌های ما کنار گذاشته شد.
وی که مذاکره با آمریکا را بنز سواری می داند در ادامه گفته است: من همان ایام نیز در مصاحبه‌ای گفتم که ما بین دوچرخه و پیکان و بنز باید یکی را انتخاب می‌کردیم. خوب تصمیم بر این بود که ما بنز سوار نشویم. پس ما ماندیم و پیکان و دوچرخه. بنز آمریکا بود. پیکان اروپا بود و دوچرخه نیز کشورهای غیرمتعهد بودند. پس ما پیکان سوار شدیم.

اظهارات روحانی مبنی بر بنزسواری خواندن مذاکره با آمریکا در حالی این روزها از سوی وی مطرح می شود که چندی پیش نیز هاشمی رفسنجانی بر مذاکراه با آمریکا تاکید کرده بود که این اقدام با واکنش دانشجویان مواجه شده بود. هاشمی مدعی شده بود "در سالهای آخر حیات امام(ره)" معتقد بوده است که عدم رابطه با آمریکا "قابل تداوم نیست"(!)
جالب اینکه وی مقدمات مذاکراه با بوش را نیز فراهم آورده و با ذکر خاطره ای می گوید: حتا یک بار نیز آقای البرادعی به واشنگتن رفته بود و بعد از آنجا برگشت و به من تلفن کرد. فروردین 83 بود. گفت که می‌خواهم به تهران بیایم. خیلی سریع آمد. تعجب کردم چرا با این عجله به ایران آمده. ظاهر کار این بود که برای مسایل خودمان و ادامه کار آژانس به ایران آمده است اما بعد به من گفت که می‌خواهم خصوصی با شما صحبت کنم. در آن جلسه خصوصی گفت من هفته پیش آمریکا بودم. به بوش گفتم شما هم بیایید وارد مذاکرات هسته‌ای بشوید تا این مسأله هسته‌ای ایران حل و فصل شود. بوش در جواب گفت که چرا مسأله هسته‌ای؟ چرا ما تمام مسایل بین خودمان را حل نکنیم؟ بوش در ادامه گفته بود من خیلی آشنا نیستم که در ایران قدرت‌های مطرح چه کسانی هستند ولی یک نفر با اختیار تام از ایران به آمریکا بیاید. از طرف آمریکا نیز خودم مذاکره می‌کنم تا همه مسایل خودمان را بگذاریم روی میز و تمام کنیم. چرا ما باید اختلاف داشته باشیم و مسایل ما لاینحل بماند. البرادعی به من گفت الان فرصت بسیار خوبی پیش آمده و آمریکایی‌ها پاپیش گذاشتند و داوطلب هستند. یک نفر نیز از ایران با اختیار تام برود آنجا و تمام کنید این مسایل را. بالاخره در منطقه نیز این همه مشکلات وجود دارد که حل مسایل منطقه در گرو حل مسایل شما با آمریکاست.


روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به غرب محوری تیم مذاکره کننده آن زمان اعتراف کرده و می گوید: اما اینکه در پرونده هسته‌ای، ما غرب را کلاً کنار بگذاریم و بگوییم با چین و روسیه به حل و فصل نهایی می‌رسیم، این چیزی نبود که در محاسبات ما قابل قبول باشد. ما می‌گفتیم که باید از روس و چین حداکثر استفاده را ببریم بالاخره آنها نقش دارند. اما می‌گفتیم باید از سه کشور اروپایی نیز استفاده کنیم تا به سامان برسیم.
وی در واکنش به اینکه دولت آقای خاتمی و هاشمی در امر هسته‌ای خیلی تفاوت رفتار نداشتند، با تایید این مطلب می گوید: بله. در بسیاری از مسایل نظرات واحدی داشتند. همان فکری که آقای هاشمی نسبت به روابط با دنیا داشت، آقای خاتمی نیز همان فکر و برنامه را داشت. این دولت‌ها در این جهت تفاوتی نداشتند. اما دولت نهم کاملاً رفتارش با دولت‌های گذشته متفاوت بود.
گفتنی است حسن روحانی 2 آبان سال گذشته نیز با روزنامه اعتماد مصاحبه کرد و از مذاکرات کاخ سعد آباد به عنوان یکی از افتخارات پرونده هسته ای دوران آقای خاتمی نام برد و گفت چون پرونده ما به شورای امنیت نرفت، این برد است و به این می گویند دیپلماسی!
این اظهارات آن روز با واکنش کارشناسان مواجه شد تا جائی که یکی از کارشناسان بین المللی در این باره گفت: اگر نرفتن پرونده به شورای امنیت افتخار است شاه هم می تواند افتخار کند که در دوران 37 ساله من یک بار هم پرونده به شورای امنیت نرفت.

ابوالقاسم طالبی ساخت فیلم امام رضا(ع) را تکذیب کرد

    نظر

روز گذشته خبری مبنی بر ساخت فیلم امام رضا (ع) به کارگردانی ابوالقاسم طالبی توسط یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد.

ابوالقاسم طالبی ضمن تکذیب این خبر گفت: این مطلب که از قول من نوشته شده برای امام رضا(ع) فیلم می‌سازم و مقام معظم رهبری از قلاده های طلا در سراسر کشور حمایت کردند از اساس تکذیب می کنم.

وی در ادامه گفت: بنده پس از برنامه زنده انتخابات چند دقیقه‌ای به دعوت مدیر مرکز مشهد به اطاقش رفتم و ایشان گفتند چرا فیلم برای امام رضا(ع) نمی‌سازی من هم گفتم دعا کنید آقا توفیق بدهند شروع می کنیم به ساختن.

این کارگردان سینما افزود: نزد مدیر مرکز که خودش روحانی نیز هست گله برخی از روحانی ها در برخورد با سینما را کردم و گفتم فعلا تنها حامی فیلم سازان کشور خود مقام معظم رهبری هستند.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی بخش هایی از این مطالب با کمی تغییر و بصورت غلط منتشر شد که لازم به تصحیح و تکذیب داشت.


فرار از پاسخگویی با پایین کشیدن بی سروصدای فتیلیه \هفت\

    نظر

حاشیه‌‌های پرسر وصدای برنامه دو هفته پیش هفت همچنان ادامه دارد چنانکه پس از اعتراض 22 رسانه به مباحث مطرح شده در این برنامه و در خواست از عزت الله ضرغامی برای فراهم کردن زمینه مناظره نمایندگان جبهه فرهنگی انقلاب با دست اندرکاران هفت، رسانه ملی ترجیح داد صورت مسئله را به طور کلی پاک کرده و فیتلیه برنامه هفت را به آرامی پایین بکشد، تا به این ترتیب نه تنها پاسخی به حمله‌های جیرانی علیه جبهه فرهنگی انقلاب در رسانه ملی شنیده نشود بلکه مطرح کننده این حملات نیز با ژستی قهرمانانه از اجرای زنده در رسانه ملی خداحافظی کند.

سخنان فریدون جیرانی در برنامه دو هفته پیش هفت و حمله بی سابقه به جریان انقلابی سینمای ایران، سبب شد تا 22 رسانه سرشناس کشور با انتشار نامه‌ای به عزت الله ضرغامی خواستار فراهم شدن زمینه مناظره نمایندگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با دست اندرکاران هفت شوند. این رسانه‌های وحید جلیلی و مجید شاه حسینی را به عنوان نمایندگان خود برای مناظره با دست اندرکاران برنامه هفت معرفی کرده بودند.

این رسانه‌ها انتقاد اصلی خود را معطوف به این نکته کرده بودند که برنامه سینمایی هفت به عنوان تنها رسانه سینمایی کشور، نه تنها بی طرفانه که بصورتی یک طرفه به تریبون جریان شبه روشنفکر حاکم بر سینمای ایران تبدیل شده است و اجازه بیان عقیده و اظهار نظر از جریانات انقلابی حاضر در سینمای ایران در این برنامه گرفته شده است چنانکه پس از مناظره یکی از نمایندگان این جریان با علی معلم که یکی از میهمانان همیشگی برنامه هفت به شمار می‌رود، جیرانی یک برنامه مجزا و یکطرفه را برای پاسخ به مباحث مطرح شده در برنامه پیشین خود اختصاص داد.
اما امروز و در کمال تعجب در شرایطی که انتظار می‌رفت مسئولین رسانه ملی از زمان برگزاری مناظره نمایندگان جبهه فرهنگی انقلاب و دست اندرکاران برنامه هفت خبر بدهند، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه، از تعطیلی هفت و خداحافظی جیرانی خبر داد تا هم جیرانی از پاسخگویی به انتقادات جدی پیرامونش خلاص شود و هم بهانه‌ای به دست مدیران رسانه ملی بیافتد تا با آن به مصاف منتقدان خود بروند.
این در حالی است که رسانه‌هی تنظیم کننده نامه انتقادی به ضرغامی، با پیش بینی این موضوع، در هیچ جای نامه خود سخن از تعطیلی برنامه هفت به میان نیامده بودند و در مقابل از لزوم حضور جریانات فعال در عرصه فرهنگی ایران و نمایندگانی از جبهه فرهنگی انقلاب در این برنامه نیز سخن گفته شده بود.
به نظر می‌رسد پایین کشیدن بی سر و صدای فتیله برنامه سینمایی هفت به بهانه مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا! و ایجاد تغییرات در آن به نوعی پاک کردن صورت مساله‌ای است که مخاطب اصلی‌اش نه دست اندرکاران هفت که مسئولین رسانه ملی هستند. و شاید بهترین راه نه تعطیلی این برنامه موثر در حوزه سینمای ایران آنهم پس از دو سال تریبون داری جریانات شبه روشنفکر سینما در آن که میدان دادن به جریانات انقلابی سینمای ایران نه بیشتر از جریانات شبه روشنفکر، بلکه حداقل به اندازه این جریانات در رسانه ملی است.
در شرایطی که برپایی مناظره‌ای نیم بند میان مدعیان جریان شبه روشنفکری با یکی از نمایندگان جریان انقلابی عصبانیت و بی جوابی این جریان و دست اندرکاران هفت را در برنامه‌های بعدی به دنبال داشت، تعطیلی این برنامه به نوعی یک کمک بزرگ به این جریان تلقی می شود چه اینکه فرصت ژست یک خداحافظی قهرمانانه برای جیرانی به بهترین نحو فراهم خواهد شد و از سوی دیگر این جریان از زیر بار پاسخگویی به مطالبات و انتقادات جدی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شانه خالی خواهد کرد. تعطیلی این روزهای برنامه هفت از سوی مدیران رسانه ملی همانقدر سوال برانگیز است که در اختیار قرار دادن این تریبون مهم به جریان شبه روشنفکر در روزهای نخست تولید هفت!

تقدیر رئیس جمهور از استاندار فارس

    نظر

رئیس جمهور امروز در همایشی از استاندار فارس به عنوان مدیر نمونه فرهنگی تقدیر می‌کند.

خبرگزاری فارس: تقدیر رئیس جمهور از استاندار فارس

 

به گزارش خبرگزاری فارس از استان فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، احمدی‌نژاد امروز در همایش ملی حفظ و نگهداری از اسناد و میراث مستند، به دلیل حمایت‌های حسین صادق‌عابدین استاندار فارس از فعالیت‌های فرهنگی، از وی تقدیر می‌کند.

در این همایش که با هدف بررسی راهکارهای حفظ میراث گذشته کشور توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، از سه نفر از فعالان عرصه فرهنگ و صیانت از میراث فرهنگی در سراسر کشور تقدیر می‌شود.

استانداری فارس به دلیل حمایت فراوان از راه‌اندازی کتابخانه ملی این استان که منتهی به ساخت بزرگ‌ترین مرکز اسناد کشور بعد از تهران در شیراز شد و همچنین برگزاری ویژه برنامه‌های ملی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، مانند یادروز حافظ و سعدی و نیز برگزاری پیش همایش سلمان فارسی، دارای جایگاه برجسته‌ای در فعالیت‌های فرهنگی کشور است.

...


هیچ کاری در کشور ما به شخص وابسته نیست

    نظر

شهردار شیراز با بیان اینکه مدیرعامل قطار شهری شیراز می‌تواند در بخش اوراق مشارکت و جذب سرمایه‌ها خدمت کند، گفت: هیچ کاری در کشور ما به شخص وابسته نیست.

خبرگزاری فارس: هیچ کاری در کشور ما به شخص وابسته نیست
 علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس نیروی متخصص بسیاری دارد و حضور یا عدم حضور یک نفر برای یک پروژه مشکل‌ساز نمی‌شود.

شهردار شیراز ابراز داشت: هیچ کاری در کشور ما به شخص وابسته نیست و هدف همگان باید خدمت‌رسانی به مردم باشد.

پاک فطرت همچنین پیرامون شایعات تغییرات مدیرعامل قطار شهری شیراز ادامه داد: بحث تغییر مدیرعامل قطار شهری را مطرح نکردم و در نتیجه بحث رفتن یا ماندن نیز عنوان نشده است.

وی گفت: مدیرعامل قطار شهری از مهندسان شیراز است و در سمت دیگر موفق می‌شود.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: در شهرداری نیز وی در هر جایگاهی که بخواهد می‌تواند فعالیت کند و در حوزه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری و اوراق مشارکت ما به تجربه وی نیاز داریم.

شهردار شیراز تصریح کرد: بحث رفتن مدیر قطار شهری و معرفی جانشین برای وی نمی‌دانم از کجا مطرح شده و من نیز این بحث را شنیده‌ام اما بهتر است به جای مسائل حاشیه‌ای به نیازهای اصلی جامعه مانند اشتغال فکر کنیم.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: پروژه قطار شهری شیراز از جمله طرح‌های موثر و تاثیرگذار شهر است که با حمایت‌های دولت به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار تعیین شد و فاز نخست این مجموعه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: به جای دامن‌زدن به مسائل حاشیه‌ای بهتر است فرهنگ کار و تلاش را رونق دهیم و به فکر نیازهای مردم شهر باشیم.

 

...


درب حرم امامان کاظمین بدرقه شد

    نظر

با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مرودشت درب حرم امامان کاظمین که در مرودشت ساخته شده بود، بدرقه و راهی عتبات عالیات شد.

خبرگزاری فارس: درب حرم امامان کاظمین بدرقه شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت دوشنبه‌ شب با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مرودشت درب حرم امامان کاظمین که در مرودشت ساخته شده بود بدرقه و راهی عتبات عالیات شد.

در حاشیه این مراسم بدرقه درب، یدالله حسینی فرماندار مرودشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از ساخت درب حرم امامان کاظمین در مرودشت مشارکت مردم ولایت‌مدار مرودشت در ساخت حرم اهل بیت و بهره‌مندی این مردم از ثواب این امر اخروی است.

حسینی افزود: این درب یکی از بزرگترین و زیباترین درب‌های عتبات عالیات است و با ارتفاع هفت متر و عرض چهار متر توسط اساتید و هنرمندان شیرازی و مرودشتی و با کمک‌های بی‌دریغ مردم ولایت‌مدار مرودشت ساخته شده است.

رئیس ستاد عتبات و عالیات مرودشت اضافه کرد: این درب بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه در بر داشته و از چوب‌های فوفل، ساج، نارنج و گردو با رنگ‌های طبیعی چوب بدون به کارگیری رنگ مصنوعی ساخته شده است.

وی ادامه داد: بر روی این درب و چارچوب‌های آن با هنرمندی خاصی آیاتی از قرآن کریم، اسما جلاله و اشعاری در فضائل امام موسی‌بن جعفر و گل‌بوته‌های بسیار زیبا معرق‌کاری شده است.

فرماندار مرودشت همچنین ابراز داشت: پس از انتقال این درب به حرم در آینده نیز از مشارکت مردم مرودشت در بازسازی عتبات عالیات و ساخت درب‌های دیگر حرم استفاده می‌شود.


رتبهبندی دانشگاهها در استخدام صحیح نیست

    نظر

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: صحیح نیست وزارت خانه‌ها در استخدام‌های خود دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی کنند.

خبرگزاری فارس: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در استخدام صحیح نیست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، جعفر قادری اختصاص سرانه به دانشجویان پیام نور را مهم و قابل بررسی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ویژگی‌های پیام نور متفاوت از دانشگاه‌های سنتی است پس نمی‌تواند همان سرانه‌ای باشد که به دانشگاه‌های دیگر اختصاص می‌یابد چرا که بخش قابل توجهی از هزینه‌های این دانشگاه از محل شهریه دانشجویی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بدون اختصاص بودجه‌های دولتی و استفاده از سایر منابع نمی‌تواند امور خود را پیش برد، افزود: اختصاص بودجه بر اساس سرانه دانشجویی، کاری است که باید صورت گیرد اما این موضوع نیاز به کار کارشناسی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری و پیگیری وزارت علوم دارد.

قادری همچنین ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم سازمان سنجش بین دانشگاه‌ها آزمون‌هایی را برگزار کند تا علاوه بر ایجاد رقابت برای ارتقای کیفیت، زمینه تعیین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را فراهم آورد چرا که صحیح نیست وزارت‌خانه‌ها در استخدام‌های خود، دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کیفیت کار دانشگاه پیام نور از بسیاری از دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های حضوری نیز به مراتب بهتر است، گفت: در دانشگاه پیام نور، بسته‌های آموزشی و آزمون‌ها استاندارد است و امکان اعمال نظر و دخالت افراد در آن وجود ندارد بنابراین بار علمی دانشجویی که در دورافتاده‌ترین نقطه کشور فارغ‌التحصیل می‌شود با دانشجویی که در تهران است در صورت یکسان بودن معدل، هیچ تفاوتی ندارد.

وی در مورد رشد و توسعه دانشگاه پیام نور شیراز نیز تصریح کرد: اعتقاد داریم که دانشگاه پیام نور شیراز از ابتدا رشد خوبی نداشته اما در چند سال اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرده که امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کند.

قادری خاطرنشان کرد: انتظاری که از دانشگاه داریم بسیار بیشتر است چرا که دانشگاه پیام نور شیراز پیشگام دانشگاه‌های کشور از نظر تنوع رشته، پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف، داشتن امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی، زمینه‌ای فراهم شود تا پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی برای مراکز هم‌جوار شیراز صورت پذیرد و مرکز شیراز تنها به سمت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا پیش رود.


نقشه فیلا برای کشتی ایران در المپیک بینتیجه ماند/ 3 سهمیه سرنوشت

    نظر

نقشه مسئولان فدراسیون جهانی کشتی با عدم موفقیت نمایندگان رژیم صهیونیستی در کسب سهمیه برای کشتی ایران ناکام ماند.

خبرگزاری فارس: نقشه فیلا برای کشتی ایران در المپیک بی‌نتیجه ماند/ 3 سهمیه سرنوشت‌ساز

چندی پیش بود که بعد از عدم رویارویی فرنگی‌کاران کشورمان در رقابت‌های جهانی استانبول با نمایندگان رژیم صهیونیستی فیلا در نامه‌ای تهدیدآمیز ایران را تهدید به حذف از بازی‌های المپیک لندن کرده بود.

 

در این نامه که ظاهرأ روی خطابش به ایران نبود و به تمام کشورهای عضو ارسال شده بود، مسئولان فیلا عنوان کرده بودند در صورتی‌که کشتی‌گیری در المپیک از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کند، تمام اعضای تیم کشتی آن کشور باید فورأ به وطن‌شان بازگردند و به نوعی تمام اعضای تیم از حضور در ادامه مسابقات محروم هستند.

البته به خوبی از متن این نامه برمی‌آید که روی سخن مسئولان فدراسیون جهانی کشتی با ایران است و نه کشور دیگری؛ چون تنها ایران و کشتی‌گیران کشورمان هستند که این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسند.

فدراسیون جهانی کشتی نیز همانند بسیاری از سازمان‌های مهم بین‌المللی از لابی صهیونسیت بی‌نصیب نماند و با فشار صهیونیست‌ها و در حمایت از رژیم اشغالگر قدس دست به انتشار چنین نامه‌ای زد، اما خوشبختانه در جریان رقابت‌های گزینشی المپیک هیچ‌کدام از نمایندگان رژیم صهیونسیتی موفق به کسب سهمیه نشدند تا خیال نمایندگان کشورمان حداقل از هم‌گروهی با صهیونیست‌ها فعلا راحت شود.

به گزارش فارس، البته در این بین نباید از کنار دیپلماسی ضعیف فدراسیون کشتی به راحتی گذشت چراکه وقتی این نامه منتشر شد مسئولان فدراسیون ایران موضعی منفعلانه را در پیش گرفتند و ترجیح دادند کار را به دست تقدیر بسپارند تا اینکه بخواهند با رایزنی سعی در حل این معضل کنند که ممکن بود و حتی همچنان هست، باعث عواقب غیرقابل جبران در این رشته برای کشورمان در المپیک شود.

با توجه به قدرت کشتی ایران، خیلی هم از سایر کشورهای رقیب مانند روسیه، آذربایجان و آمریکا بعید نیست که صهیونیست‌ها و لابی آنها در فیلا را همراهی و حتی ترغیب کرده باشند تا چنین نامه‌ای منتشر شود.

هم گروهی با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی که در مسابقات جهانی استانبول به دغدغه اصلی ورزشکاران و مربیانشان تبدیل شده بود تا حدی در عملکرد کشتی‌گیران ما تاثیر منفی گذاشته بود که حاضر بودند در دور اول با قهرمان المپیک روبه‌رو شوند، اما با قرعه رژیم اشغالگر قدس مواجه نشوند؛ موضوعی که گریبان قاسم رضایی در 96 کیلو و محسن حاجی‌پور در 55 کیلوگرم فرنگی را گرفت و زحمات چندین ماهه آنها را برای درخشش در مسابقات جهانی ناکام گذاشت.

به گزارش فارس، همان زمان هم این زمزمه پیچید که صهیونیست‌ها با لابی‌ خود و با کمک کشورهای آذربایجان و ترکیه دو فرنگی‌کار پرشانس ما را با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه کردند. البته شاید کسانی‌که این تصمیم را گرفتند فکر می‌کردند که سوریان در 55 کیلو و علی‌اکبری در 96 کیلو، کشتی‌گیرانی که سال 2010 قهرمان جهان شده‌ بودند، نیز در این مسابقات به میدان خواهند رفت و با این برنامه دست به این اقدام زدند.

 

به هر حال چیزی که از شواهد برمی‌آید این است که تا به اینجا شانس با ما یار بوده و نمایندگان رژیم صهیونیستی موفق به کسب سهمیه نشدند تا شاگردان خادم و بنا قبل از اینکه به فکر قرعه رژیم صهیونیستی باشند به رقیبان فکر کنند تا حذف از المپیک.

البته نکته‌ای که در این بین باقی می‌ماند سهمیه‌ای است که فیلا و کمیته سه‌جانبه (متشکل از کمیته بین‌المللی المپیک، انجمن کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی) در بعضی از اوزان برای برخی از کشورها به عنوان وایلد کارت در نظر می‌گیرند (3 سهمیه برای میزبان و 3 سهمیه برای سایر کشورها) باید منتظر ماند و دید که آیا بازهم لابی صهیونیست‌ها وارد عمل می‌شود تا نمایندگان کشورمان را در المپیک هم از گزند خود بی‌نصیب نگذارند؟

...