سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

همسر شهید احمدی روشن، مهمان برنامه “صبح و امید”

    نظر
به گزارش روابط عمومی سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما، همسر شهید احمدی روشن، همسر یکی از شهدای هسته ای کشورمان، شنبه هفته آینده همزمان با سالروز میلاد دخت پیامبر گرامی اسلام(ص)، مهمان برنامه صبح و امید شبکه قرآن و معارف سیما می باشد.
بنابراین گزارش، مهمانان برنامه این هفته شب آسمانی نیز مشخص شدند. نادر طالب زاده، فیلم ساز، مستند ساز و مدرس سینما امشب مهمان برنامه شب آسمانی خواهد بود و درباره «نقش رسانه در جامعه» به گفتگو می پردازد.
همچنین سه شنبه شب، خانم دکتر فروغ میرچی زاده به بحث در رابطه با موضوع «اسلام، خرافه ها و باورها» در شب آسمانی می پردازد.
لازم به ذکر است ساعت پخش برنامه صبح و امید از ساعت 7:00 الی 9:00 صبح می باشد و شب آسمانی نیز از ساعت 20:45 دقیقه الی 22:00 مهمان خانه های گرم بینندگان شبکه خواهد بود .

حسن باقری

    نظر

داخل که شدیم، دیدم بسیجی جوانی توی ستاد فرماندهی نشسته. 

گفتم: بچه بلند شو برو بیرون. الان اینجا جلسه است.
یکی از کسانی که اونجا بود، سرش را به گوشم نزدیک کرد و گفت: این بچه، فرمانده‌ی گردان تخریبه!!


پیشرفت شیعیان وهابیون را عصبانی کرده است

    نظر

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس و معاونان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان اینکه امروز هجمه بر ضد مکتب اهل بیت و تشیع بسیار زیاد شده و این موضوع نشانگر پیشرفت ما بوده است، اظهار داشتند: پیشرفت مکتب اهل بیت و تشیع موجب عصبانیت وهابیون و دشمنان شده است.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه الان بحمدالله وضع شیعه از نظر سیاسی و اجتماعی بسیار بهتر شده است، به وضعیت کشورهای ایران، عراق و لبنان اشاره کرد و ابرازداشتند: وهابیون از اقتدار شیعه هراسان هستند و بیداری اسلامی نیز بر عصبانیت آنها افزوده است.

 ایشان در ادامه وهابیون را خطری برای جهان اسلام دانسته و تاکید کردند: متاسفانه این فرقه با صرف هزینه های هنگفت و با با اقدامات دور از عقل و منطق موجب بدنامی دین مبین اسلام شده اند، در حالی که دین اسلام دین محبت و صفا است نه دین خشونت و قتل و کشتار بی گناهان.

 ایشان در ادامه ماموریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را بسیار مهم و سنگین توصیف و با بیان توصیه های به مسؤولان این سازمان، تاکید کردند: توجه به امور زیربنایی از جمله ساخت مسجد، مدارس علمیه و خانه های عالم از جمله اموری است که به تقویت بنیه های فرهنگی و دینی جامعه کمک می کند.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: متاسفانه هنوز دولت و مجلس ما آن توجه لازم را به این مساله پیدا نکرده اند که باید از طریق معرفی مکتب وارد شویم، متأسفانه این سازمان بودجه کافی در اختیار ندارد باید توجه داشته باشیم که از طریق کارهای فرهنگی می توان جلوی بسیاری از مسائل را گرفت.

 ایشان تصریح کردند: ساخت مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق آسیب پذیر از نظر فرهنگی امری بسیار مهم و لازم است و باید کاری کنیم که این زیرساخت ها تامین شود.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به فعالیت شبکه ماهواره ای ولایت که بینندگان بسیاری نیز در سراسر جهان دارد، خطاب به رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابرازداشتند: شما باید از امکانات خود استفاده کرده و شبکه های مجهز به زبان های مختلف دنیا راه اندازی کنید


واکنش های تاریخی ایرانیان به هجوم کالاهای خارجی

    نظر

امیرکبیر قصد داشت با تقویت اقتصاد داخلی و حمایت از تولید کنندگان ایرانی، زمینه برچیدن نفوذ سرمایه داران وابسته به بیگانه را در ایران فراهم کند که البته با شهادت امیرکبیر این تلاش ها ناتمام ماند.

خبرگزاری فارس: واکنش های تاریخی ایرانیان به هجوم کالاهای خارجی

 

توضیحات در ادامه مطلب

حتما بخوانید.

...

 

ادامه مطلب...

جدا جدی نگیرید

    نظر

جک های اقتصادی

*** اسامی مفسدین اقتصادی اعلام شد . قرون علی نظر فرزند بی بی به جرم پاس نشدن وام صد هزار تومانی بانکی . عبد العلی کوچکیان فرزند مینو به جرم عدم پرداخت وام ازدواج یک میلیون تومانی . ع-ل فرزند ک به جرم دریافت وام دویست میلیاردی و ا-ج فرزند ر به جرم اختلاس سیصد میلیاری . گفتنی است دو نفر اول در زندان عادل آباد و دو نفر دوم در زندان دنیا به سر می برند .

*** اگر کسی صد هزار تومان بدزدد حتما به زندان خواهد افتاد . اگر صد میلیون بدزدد حتما شریک پیدا خواهد کرد . اگر صد میلیارد بدزدد باید مطمئن باشد کسی با او کاری ندارد .

*** اعلام کردند که حجم پرونده فساد اخیر 15 هزار صفحه است . کو تا 36 زونکن پرونده ی جناب آقای مهدی هاشمی !!! حجم پرونده مهدی هاشمی 36 زونکن بود ، البته احتمالا قبل از سفر . این را خبر گزاری ها همان زمان اعلام کردند .


ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی ، توریستی و تجاری

    نظر
900 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی ، توریستی و تجاری در جنوب کشور اختصاص یافت .
رئیس مسکن و شهرسازی استان فارس گفت : کلنگ عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی، اقامتی، توریستی، تجاری در شیراز با حضور مقامات استانی به زمین زده شد.
عشایری افزود: برای این منظور 3 و نیم هکتار از بافت فرسوده اطراف مدرسه علمیه خان شیراز در نظر گرفته شده است .
وی افزود: 2 هکتار از این طرح تملک شده است و مابقی در حال خریداری می باشد .
 در این طرح مدرسه علمیه خان ، محل شهادت و منزل شهید محراب آیت الله دستغیب بازسازی می شود .
 رئیس مسکن و شهرسازی استان فارس افزود: همچنین 4 هزارو 500 مترمربع فضای فرهنگی نیز در اطراف منزل ایشان ایجاد می شود.
عشایری اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح 36 ماه طول می کشد .

بارک الله . باز هم اماکن تجاری بسازید . این جا شیراز سومین هایپر استار بزرگ دنیا ، اولین حرم امن آقازاده ها ، شهر مردان منحنی و بدحجاب های وطنی .

ما می تواینم به اولین شهر مصرفی جهان تغییر رتبه دهیم . تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر....

بنده به جد از معاونان استانداری ، معاونان شهرداری ، استاندار محترم ، شهردار محترم ، شورای شهر بسیار بسیار محترم تشکر می کنم . اجرکم عندالله . سعیکم مقبول .

ما که بخیل نیستیم ، اصلا به قول کتاب بی وطن ؛ کعبه ی آمال منی هایپری – قبله حاجات منی هایپری . باز هم بسازید .

 " شاعری قبله نما را گم کرد – سجده بر مردم کرد " . برای خودم فاتحه می خوانم ، بسم ا...... شما برای شهر بخوانید . این هم خیا.. نه خدمتی دیگر.


74هزار دانشجو در مراکز پیام نور فارس

    نظر
سرپرست دانشگاه پیام نوراستان فارس گفت: هم اکنون در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس بیش از 74هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و بیش از 200عضو هیات علمی تمام وقت به همراه چهارهزار استاد مدعو، وظیفه آموزش آنها را برعهده دارند.
 مظلومیان افزود: در دولت های نهم ودهم ، رشد بسیار خوب کمی وکیفی در دانشگاه پیام نور صورت گرفته است.
به گفته وی ، هم اینک 22 درصد جمعیت دانشجویی کشور در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور به تحصیل مشغولند.
وی افزود: به رغم این که استان فارس قطب آموزش عالی جنوب کشور است اما آمارهای مقایسه ای نشان می دهند که این استان در توسعه تحصیلات تکمیلی از سایراستان های کشورعقب تر است.
مظلومیان بیان کرد: با توجه به ظرفیت های لازم درشیراز و برخی مراکز بزرگ در شهرستان ها، خواستار راه اندازی 31رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری هستیم که امیدواریم این امر هرچه زودتر محقق شود.

از حرف تا عمل

    نظر

تاملی گذرا بر اقدامات مسئولان در پی گیری رهنمودهای سفر مقام معظم رهبری به فارس

1. در میان سفرهای استانی مقام معظم رهبری، کمتر سفری را می توان یافت که ایشان جایگاه  جدیدی برای استان محل سفر تعریف نمایند. سفر به فارس از این نظر یک استثنا بود. چرا که جایگاه شیراز را به عنوان «سومین حرم اهل البیت(ع)» در کشور ممتاز نمودند.

فارس و شیراز در چند سال گذشته و بلکه در طول تاریخ شاهد یک خلا راهبردی(استراتژیک) بوده است. به گونه ای که متولیان امر برای برون رفت از این کوچه بن بست نمی توانستند تدبیری بیاندیشند و اگر تدابیری نیز مطرح می گشت، تثبیت آن در سطوح اصلی تصمیم گیری کشور کار آسانی نبود.

در این میان ارائه راهبرد مقام معظم رهبری به عنوان «سومین حرم اهل البیت(ع)» نقطه پایانی بود بر پریشانی و آشفتگی تصمیمات مسئولان. سخنان مقام معظم رهبری در فارس «نقشه راه»ی بودکه باید پیموده می شد و با جدیت بیشتری از این به بعد دنبال شود.

اکنون بعد ازگذشت4 سال از سفر پر خیر و برکت رهبری به فارس، زمان مناسبی است تا به بررسی عملکرد مسئولان امر در این زمینه بپردازیم.و به طور نسبی محاسبه کنیم که در کدام نقطه ایستاده ایم؟ تا کجا آمده ایم؟ و در نقشه پیش روی، کدام خط را در اولویت داریم؟

2. « فرهنگ» واژه ای زیبا، همه پسند و دوست داشتنی است. از این روی کم نبوده و نیستند کسانی که «مستی بهانه کرده و گریسته اند» و در پوشش « فرهنگ و پایتخت فرهنگی»، در نسخه اصلی «بدعت» آورده اند. آقا، اما با راهبرد«سومین حرم اهل البیت(ع)»، فرهنگ را در بستر اصلی و الهی آن تعریف کردند و راه بر نوآوران کهنه پرست! و هوشیار نمایان لایعقل و مست، بربستند.

اما چه کنیم که عده ای باز ساز خود را کوک کرده و فقط در خوشبینانه ترین حالت به صورت شعاری با منویات حضرت امام خامنه ای برخورد کردند ومی کنند.

3. در این جریده مجال آن نیست که به بررسی کارنامه مسئولان امر در پی گیری منویات مقام معظم رهبری بپردازیم و البته ما هم قصد آن را نداریم که به این موضوع بپردازیم. موضوعی که سبب شد این مقاله نگاشته شود، نگرانی از اقدامات سئوال برانگیز مسئولان ارشد شیراز در افتتاح مجتمع های تجاری نامتناسب با فرهنگ و هویت ملی-دینی مان و ابراز مواضع تعجب برانگیز آقایان در این زمینه بود. هر چند که درنشریات گوناگون به قدر کافی در این زمینه اطلاع رسانی شده است و دغدغه ها و نگرانی های دلسوزان بیان گردیده است. اما موارد دیگری هم بوده و هست که نگرانی ها را مضاعف می نماید که در صورت نیاز منتشر خواهیم نمود تا همگان بخوانند و بدانند و خود قضاوت کنند که تصمیم سازان و تصمیم گیران مورد نظر کدام خط را دارند دنبال می کنند. خط ولایت یا خدای نکرده خط آقای...

4. در دوران حیات طیبه امام راحل(ره) و پس از آن در زعامت خلف حاضر ایشان نیز دیده شده است که گاه، برخی از مسئولان به جای تلاش جدی و پی گیری عملی برای تحقق رهنمودهای این بزرگواران، دستورالعمل های آنان را که از ملکوت به ناسوت آمده بود با دو بال تمجید زبانی و تعریف شفاهی دوباره به ملکوت می فرستادند! تا از یکسو در مقابل رهنمودهای رهبر واکنش مثبتی نشان داده باشند و از سوی دیگر، کم کاری و یا خدای نخواسته تنبلی خود را پوشانده باشند.

و اما، اگرچه مسئولین ارشد اجرایی استان بارها نشان داده اند که اهل عمل هستند و برای تحقق منویات حضرت امام خامنه ای پا به رکاب ایستاده اند ولی این پیشنهاد نیز در میان است که تمامی مسئولان از حوزه ها و سازمان های تحت مسئولیت خود بخواهند تا مشکلات و کمبودهای مربوط به عرصه مسئولیت خویش را اولاً؛ شناسایی کنند و ثانیاً؛ برای یافتن راه کارهای مقابله با آن دست به کار شوند و در پایان گزارشی از عملکرد و تلاش خود در این مدت 4 ساله از سفر مقام معظم رهبری و منویات ایشان مبنی بر «سومین حرم اهل البیت(ع)» را به مردم ارائه کنند.تا مشخص شود مسئولین محترم کدام خط را دارند دنبال می کنند و ان شاء ا... خدای نا کرده از خط اصلی که همان خط ولایت است به بیراهه ها و خطوط انحرافی نکشیده باشند.

منبع:http://vebnewesht.blogfa.com/


آفتهای نهضتهای اسلامی

    نظر

آفت های نهضت اسلامی- نویسنده : شهید مطهری

نهضت‌ها مانند همه‌ی پدیده‌های دیگر ممکن است دچار آفت‌زدگى شوند. وظیفه‌ی رهبرى نهضت است که پیشگیرى کند و اگر احیاناً آفت نفوذ کرد، با وسایلى که در اختیار دارد و یا باید در اختیار بگیرد، آفت‌زدائى نماید. اگر رهبرى یک نهضت به آفت‌ها توجه نداشته باشد یا در آفت‌زدایى سهل‌انگارى نماید، قطعاً آن نهضت، عقیم یا تبدیل به ضد خود خواهد شد و اثر معکوس خواهد بخشید. ما از نظر انواع آفت‌ها آن‌چه به نظرمان رسیده است یادآورى می‌کنیم، بدون آن‌که مدعى استقصاى همه‌ی آنها باشیم.

• نفوذ اندیشه‌های بیگانه
• تجددگرایى افراطى
• ناتمام گذاشتن نهضت
• رخنه‌ی فرصت‌طلبان
• ابهام طرح‌هاى آینده
• آفتى که یک نهضت خدایی را تهدید می‌کند از نوع معنى است.

ادامه مطلب...