سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

چرا رهبرمعظم انقلاب رای خود را به مردم نمیگویند؟

    نظر

به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در دانشگاه الزهراء با اشاره به استقلال فکری افراد در یک نظام ولایی گفت : در این انتخابات خیلی از مردم دوست دارند بدانند که اشار? مقام معظم رهبری به کدام سمت است و به چه کسی رأی می‌دهند، اما ایشان به خاطر ارزش و اهمیت استقلال روحی و فکری انسان‌ها چیزی نمی‌گویند.

خیلی‌‌ها هستند که به نظر رهبری بسیار بها می‌دهند و اگر بدانند نظر ایشان چیست مطابق آن رأی خواهند داد، اما ایشان جز در موارد خاص و حساس، آن هم به صورت رهنمودهای کلی چیزی نمی‌گویند و به صورت مصداقی هم رهنمود نمی‌دهند و این به خاطر ارزش استقلال انسان‌هاست.

استقلال انسان‌ها در نظام ولایی ویژگیِ بسیار مهمی است. مثلاً کسانی که حجاب کامل دارند، آیا تحت تأثیرِ تبلیغات مثبت یا آثار هنری که حجاب را به آنها تحمیل کند قرار گرفته‌اند، یا اینکه خودشان آن را برگزیده‌اند؟ اینها مگر چند فیلم سینمایی خوب و غیرشعاری در مورد حجاب دیده‌اند که به آن گرایش پیدا کرده‌اند؟

آیا در مقابل غربی‌ها که این‌قدر با ابزارهای مختلف رسانه‌ای خود، بی‌حجابی را به مردم تحمیل کرده‌اند، ما کار هنریِ قوی و تأثیرگذاری برای گرایش جوانان خود به حجاب انجام داده‌ایم تا حداقل تبلیغات منفی غربی را خنثی کنیم و حداقل روشنگری لازم در خصوص حجاب را انجام دهیم؟ معلوم می‌شود کسانی که حجاب کامل را برگزیده‌اند، تحت‌تأثیر تبلیغات نبوده است..


تعداد مرده های هم نامتان

    نظر

در این سایت می توانید اسم خودتان را سرچ کنید و ببینید تا کنون چند نفر هم نام شما مرده اند و در کجا به خاک سپرده شده اند . البته این سایت متعلق به بهشت زهرا تهران می باشد .

من نام بسیاری از شهدا را جستجو کردم . بعد هم نام خودم را جستجو کردم . حدود 18 نفر هم نام خودم تا کنون در آن جا دفن شده اند . شما هم این لینک متفاوت را امتحان کنید .

http://services.tehran.ir/Default.aspx?tabid=75


همانند شهید مصطفی احمدی روشن پشتیبان ولایت فقیه باشید

    نظر

مراسم رونمایی از کتاب «من مادر مصطفی» امروز با حضور نویسنده کتاب رحیم مخدومی، صدیقه سالاریان، مادر شهید مصطفی احمدی روشن، فاطمه بلوری کاشانی همسر شهید و جمعی از اهلی فرهنگ و ادب در سالن «بیداری اسلامی» وبه همت موسسه «رسول آفتاب» رونمایی شد.

فاطمه بلوری کاشانی همسر شهیدمصطفی احمدی روشن درباره تعریف خود از شهید، بیان داشت: چند جمله نمی تواند درباره شهدا کفایت کرده و حق مطلب را ادا کند و آقا مصطفی هم یک شهید بوده و ویژگی های بارز بسیاری داشت.

وی اضافه کرد: بارزترین ویژگی شهید مطصفی احمدی روشن، اخلاص بالای او بود که او را سربلند کرد، خداوند در این دنیا و بعد از شهادتش چه موجی در این جامعه ایجاد کرد و این مزد دنیوی این شهید به شمار می رود.

بلوری کاشانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این شهید یک کاتالیزگر بوده، گفت: مصطفی کار خودش را بسه خوبی می دانست، تسلط خوبی بر کارهای خود داشت و در مکانی کار می کرد که یکی از حساس ترین بخش کشور محسوب می شد و معتقدم این شهید توانسته نقش کاتالیزگر را در آنجا ایفا کرده باشد.

وی افزود: معتقدم مصطفی کار خود را تا حد بسیاری به سرانجام رساند و غنی سازی 20 درصدی که انجام شد از کارهای این شهید بود که در آن قسمت مصطفی نقش کلیدی داشت و به نوعی این کار را گروه انجام داد اما دوستانش او را رهبر گروه می دانستند.

این همسر شهید عنوان کرد: مصطفی بسیار ولایت پذیر و مخلص بود و علائق درونی و تظاهر بیرونی نداشت و به نوعی به مقام معظم رهبری علاقه بسیاری داشت تا حدی که وقتی متوجه شد که مقام معظم رهبری به سایت نطنز توجه بسیار دارند، پای کار ماند و بدون تظاهر، اهل عمل بود و به انجام کار پرداخت.

وی اضافه کرد: با ترور مصطفی نه تنها ترس در میان جوانان و مردم افزایش نیافت بلکه برخی از دانشجویان رشته های درسی خود را تغییر دادند، حتی در اقوام و دوستان تحولی ایجاد شده و علاقه مند هستند به سایت نطنز بروند.

بلوری کاشانی در پایان با اشاره به جوانان و ملت ایران، گفت: همانند مصطفی، پشتیبان ولایت فقیه باشید.


هیچکس نباید جلوتر از رهبری حرکت کند

    نظر

استاندار استان فارس با بیان اینکه هرگز نباید فرهنگ ایثار و شهادت از میان برود، گفت: هیچ‌کس در هر موقعیتی و مقامی نباید از رهبری جلوتر حرکت کند.

خبرگزاری فارس: هیچ‌کس نباید جلوتر از رهبری حرکت کند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت سالگرد کنگره سرداران شهید و 14 هزار و 600 شهید استان فارس اظهار داشت: مبادا با فراموش کردن فرهنگ ایثار و شهادت بخواهیم از رهبری و انقلاب اسلامی جلوتر حرکت کنیم.

استاندار فارس ابراز داشت: ویژگی کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا این است که فداکاری شهدا را به خاطر داشته باشیم و اگر کسی خواست مسیر را اشتباه برود به او تذکر دهیم.

وی که به گفته خودش در این مراسم به عنوان یک بسیجی سخن می‌گفت و نه مقام نخست اجرایی استان فارس، اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در میان جریان‌های سیاسی و سیاسی‌بازی‌ها از یاد رفته است اما همگی ما در هر پست و مقام به یاد داشته باشیم که در آن دنیا باید پاسخگوی شهدا باشیم.

صادق عابدین تصریح کرد: تمام افراد در قوای سه گانه و هر مقامی باید به خاطر داشته باشد که ما میراث‌دار خون کسانی هستیم که اگر در زمانه ما حضور داشتند، به عنوان نخبه هر یک چهره‌ای تاثیرگذار در سطح کشور بودند.

وی گفت: در مقابل شهدایی که از رفاه و دنیا گذشتند تا ما در آرامش باشیم آیا ما نیز حاضریم از رفاه و آبروی خود برای پیشرفت کشور و انقلاب بگذریم.

استاندار فارس اضافه کرد: در مقابل کار بزرگ و ارزشی شهدا نباید بی‌توجه بود و مشغول حزب بازی و منافع فامیلی شد و فراموش کرد چه وظیفه مهمی بردوش داریم.

صادق عابدین در ادامه با اشاره به اهمیت آشنایی نسل آینده با دلاورمردی‌های شهدا و یادگاران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس دوران افتخار تاریخ ایران اسلامی است و همگی ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: نباید در راهی قرار بگیریم که فرهنگ شهادت تحت‌الشعاع برداشت‌های امروزی و یا منافع شخصی و حزبی و گروهی قرار گیرد.


بهداد سلیمی مدالهای طلایش را به آیتالله جوادیآملی تقدیم کرد

    نظر

قهرمان وزنه‌برداری کشورمان و قوی‌ترین مرد جهان مدال‌های طلای مسابقات غرب آسیای خود را تقدیم آیت ‌لله جوادی آملی کرد.

خبرگزاری فارس: بهداد سلیمی مدال‌های طلایش را به آیت‌الله جوادی‌آملی تقدیم کرد
بهداد سلیمی وزنه‌بردار کشورمان امروز با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد و سه مدال طلای خود را که در مسابقات قهرمانی غرب آسیا کسب کرده بود، به این استاد برجسته حوزه علمیه قم اهدا کرد.

سلیمی قهرمان ورزنه‌برداری کشور و قوی‌ترین مرد جهان است که در مسابقات اخیر غرب آسیا توانست رتبه ششم خود را به رتبه اول ارتقا داده و سه مدال طلا برای کشورمان به ارمغان آورد.

این ورزنه بردار کشورمان علاوه بر کسب این مقام توانست سهمیه المپیک لندن را نیز کسب کند.

آیت الله جوادی آملی پس از دریافت این مدال‌ها خطاب به سلیمی گفت: خداوند ان‌شاالله به شما عزت، شکوه و جلال دنیا و آخرت عطا کند و ‌در برنامه‌های ورزشی خود موفق باشید.


هدفمندکردن توسعه آموزش عالی کشور

    نظر

به منظور هدفمندکردن توسعه آموزش عالی کشور طرح آمایش آموزش عالی در کشور اجرا می شود .

مدیرکل دفتر گسترش، توسعه و برنامه ریزی وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری درشیراز گفت: این طرح برای نظام ها و زیر نظام های آموزشی طراحی شده و بیش از 1500 ساعت کار کارشناسی در این زمینه انجام شده است.
ابوالفضل حسنی افزود:، ایجاد دوره های آموزشی و رشته های جدید بر اساس ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات ازاهداف طرح آمایش آموزش عالی است.
وی گفت : در برنامه چهارم توسعه دانشگاه پیام نور در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در نظرگرفته شده بود اما با توجه به حمایت های وزارت علوم،تحقیقات وفناوری زمینه ایجاد رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه قابل اجراست.

ذوالنوار؛ برای دور سوم هم ماند

    نظر
آخرین خبرها از نتایج شمارش آراء در حوزه‌ی انتخابیه شیراز، حاکی از پیروزی سید حسین ذوالانوار در مرحله دوم انتخابات مجلس دارد.

تا این لحظه کار شمارش 470 صندوق از 546 صندوق اخذ رای در شیراز به پایان رسید و بر این اساس سید حسین ذوالانوار با 86 هزار رای با اختلاف فاحش از دیگر کاندیدای شیراز پیشی گرفته است.و در عمل نماینده مردم شیراز شده است.

محسن مکارم شیرازی نیز در جریان شمارش این 470 صندوق 54 هزار رای کسب کرده است.

در این مرحله از انتخابات ذوالانوار و محسن مکارم شیرازی با یکدیگر رقابت می‌کردند که ذوالانوار مورد حمایت هر دو جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری قرار داشت.

پیش از این و در مرحله اول انتخابات ضرغام صادقی، جعفر قادری و سیداحمد رضا دستغیب به عنوان نمایندگان شیراز به مجلس راه یافته بودند.

تعداد شرکت کنندگان در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز حدود 150 هزار نفر بود که این رقم در مقایسه با مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم رشد قابل قبولی دارد.


می دود تا از شیطان دور شود !

    نظر

تو بولتن خبری پادگان ریس یه خبر جالب نوشته بودن : " دانشجو بابایی در ساعت 2 بعد از نیمه شب می دود تا شیطان را از خودش دور کند ."

وقتی خبر رو دیدم ؛ با این که با عباس هم اتاق بودم نفهمیدم موضوع چیه . وقتی ازش پرسیدم . برام تعریف کرد که چند شب پیش میره تو میدون چمن پادگان و شروع می کنه به دویدن . از شانسش فرمانده پایگاه هم همون موقع داشته با همسرش از مهمونی بر می گشته . وقتی عباس رو می بینه ازش می پرسه که اون وقت شب اون جا چیکار می کنه ؟

عباس بهش می گه که خوابش نمی اومده و می خواسته با دویدن خودش رو خسته کنه تا خوابش ببره . ولی فرمانده از این جواب قانع نمی شه و بهش شک می کنه و ازش می خواد که حقیقت رو بگه . اون هم به ناچار میگه : " بعضی وقت ها اتفاق هایی اطراف ما می افته که باعث می شه شیطون آدم رو وسوسه کنه . تو دین ما هم توصیه شده این جور وقتا برای این که شیطون رو از خودمون دور کنیم ، بدویم ؛ یا این که دوش آب سرد بگیریم . " (شهید عباس بابایی )