سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

رتبهبندی دانشگاهها در استخدام صحیح نیست

    نظر

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: صحیح نیست وزارت خانه‌ها در استخدام‌های خود دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی کنند.

خبرگزاری فارس: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در استخدام صحیح نیست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، جعفر قادری اختصاص سرانه به دانشجویان پیام نور را مهم و قابل بررسی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ویژگی‌های پیام نور متفاوت از دانشگاه‌های سنتی است پس نمی‌تواند همان سرانه‌ای باشد که به دانشگاه‌های دیگر اختصاص می‌یابد چرا که بخش قابل توجهی از هزینه‌های این دانشگاه از محل شهریه دانشجویی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بدون اختصاص بودجه‌های دولتی و استفاده از سایر منابع نمی‌تواند امور خود را پیش برد، افزود: اختصاص بودجه بر اساس سرانه دانشجویی، کاری است که باید صورت گیرد اما این موضوع نیاز به کار کارشناسی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری و پیگیری وزارت علوم دارد.

قادری همچنین ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم سازمان سنجش بین دانشگاه‌ها آزمون‌هایی را برگزار کند تا علاوه بر ایجاد رقابت برای ارتقای کیفیت، زمینه تعیین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را فراهم آورد چرا که صحیح نیست وزارت‌خانه‌ها در استخدام‌های خود، دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کیفیت کار دانشگاه پیام نور از بسیاری از دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های حضوری نیز به مراتب بهتر است، گفت: در دانشگاه پیام نور، بسته‌های آموزشی و آزمون‌ها استاندارد است و امکان اعمال نظر و دخالت افراد در آن وجود ندارد بنابراین بار علمی دانشجویی که در دورافتاده‌ترین نقطه کشور فارغ‌التحصیل می‌شود با دانشجویی که در تهران است در صورت یکسان بودن معدل، هیچ تفاوتی ندارد.

وی در مورد رشد و توسعه دانشگاه پیام نور شیراز نیز تصریح کرد: اعتقاد داریم که دانشگاه پیام نور شیراز از ابتدا رشد خوبی نداشته اما در چند سال اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرده که امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کند.

قادری خاطرنشان کرد: انتظاری که از دانشگاه داریم بسیار بیشتر است چرا که دانشگاه پیام نور شیراز پیشگام دانشگاه‌های کشور از نظر تنوع رشته، پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف، داشتن امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی، زمینه‌ای فراهم شود تا پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی برای مراکز هم‌جوار شیراز صورت پذیرد و مرکز شیراز تنها به سمت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا پیش رود.