سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

علامه حسنزاده: مردم خانههای خود را به جای مجسمه با کتاب زینت دهن

    نظر

علامه حسن‌زاده آملی گفت: بهتر است مردم به جای زینت منازل خود با مجسمه‌های حیوانات، با کتاب منازل خود را زینت دهند چرا که هر چه به سمت کتاب حرکت کنیم به سوی تعالی و انسان سازی گام برداشته‌ایم.

خبرگزاری فارس: علامه حسن‌زاده: مردم خانه‌های خود را به جای مجسمه‌ با کتاب زینت دهند
بهتر است مردم به جای زینت منازل خود با مجسمه‌های حیوانات، با کتاب منازل خود را زینت دهند چرا که هر چه به سمت کتاب حرکت کنیم به سوی تعالی و انسان سازی گام برداشته‌ایم و هرچه بتوانیم کتاب بخوانیم و با آن انس داشته باشیم واردات و صادرات درونیمان پالایش پیدا می‌کند.( مقصود از واردات یعنی آنچه گوش می‌کنیم و صادرات یعنی آنچه بازگو می‌کنیم).

وی در ادامه بیان داشت: انسان هرچه با کتاب الفت بیشتر داشته باشد واردات و صادرات خود را پالایش می‌کند و می‌تواند به سوی انسان کامل که حضرت علی علیه السلام به آن اشاره دارند نزدیکتر شود.

علامه حسن‌زاده تصریح کرد: روزی یکی از ائمه داشتند از کوچه‌های مدینه عبور می‌کردند فردی گفت: بیا بازی کنیم، ایشان فرمودند فرصت بازی بسیار است باید در پی علم باشیم و حضرت علی(ع) به فرزندشان امام حسن(ع) وصیت کردند: آقراء، واقراء؛ یعنی بخوان و بالا بیا؛ علم پایان پذیر نیست و هرچه انسان بیشتر مطالعه کند بیشتر احساس نیاز به مطالعه خواهد کرد.

...


\رویترز\ سخنان \اسماعیل هنیه\ را تحریف کرد

    نظر

خبرگزاری انگلیسی "رویترز" بار دیگر به حربه خود در "تحریف سخنان" مقامات کشورها متوسل شد و این بار از این حربه در مصاحبه با نخست وزیر دولت مردمی حماس استفاده کرد.

خبرگزاری فارس: "رویترز" سخنان "اسماعیل هنیه" را تحریف کرد
 خبرگزای انگلیسی رویترز روز گذشته مصاحبه‌ای را با نخست وزیر مردمی دولت حماس انجام داده بود و در این مصاحبه نظرات "اسماعیل هنیه" را درباره موضوعات مختلفی از جمله "ایران"، "اسرای فلسطینی"، "کابینه جدید اسرائیل" و "مقاومت گروه‌های فلسطینی" ‌ جویا شد.

این خبرگزاری در انتشار این خبر چه در بخش عربی و چه در بخش انگلیسی خود از تیتر مشابهی استفاده کرد.

"رویترز انگلیسی" برای سخنان هنیه این تیتر را انتخاب کرد: "حماس اعلام کرد که به خاطر ایران [با اسرائیل] جنگ نخواهد کرد.

"رویترز عربی" نیز این تیتر را برای خبر خود انتخاب کرد: " حماس اعلام کرد که هرگز برای ایران جنگ نخواهد کرد.

این خبرگزاری در ادامه خبر خود چه در بخش انگلیسی و چه در بخش عربی متن مصاحبه اسماهیل هنیه را منتشر کرد اما در سراسر این مصاحبه، نخست وزیر مردمی دولت حماس به این جملاتی که رویترز برای تیترهای خود انتخاب کرده است، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

اسماعیل هنیه در این مصاحبه که متن کامل آن را می‌توان از اینجا ملاحظه کرد، تاکید کرده که ایران هیچ درخواستی از این جنبش در این باره نداشته و وی ضمن اشاره به قدرت ایران اعلام کرد که ایران نیازی به حماس ندارد.

 

اسماعیل هنیه و رئیس جمهور ایران در مراسم 22 بهمن

در واقع خبرگزاری رویترز برای تیتر خود چه در بخش عربی و چه در بخش انگلیسی اقدام به برداشت ناصحیح از سخنان نخست وزیر مردمی دولت حماس کرده است.

رسانه‌های همسو با خط فکری رویترز نیز بلافاصله اقدام به انتشار این خبر با استفاده از همان تیتر رویترز کردند و این خبر به طور گسترده در رسانه های منطقه و جهان بازتاب داده شد.

این اولین باری نیست که رویترز از حربه تحریف برای پیشبرد اهداف و مقاصد خود استفاده می‌کند.

شبکه خبری پرس‌تی‌وی چندی پیش در گزارشی به ورزش‌های رزمی بانوان ایرانی پرداخت و در گزارش خود اعلام کرد که در ایران حدود سه هزار و 500 زن مشغول آموزش در رشته نینجا هستند. این ورزش باستانی ژاپن از سالهای دهه 1970 میلادی برای مدتی در کشورهای دیگر رواج یافت ولی به نظر می رسد که زنان ایرانی این رشته را بسیار جدی گرفته اند.

 

دختران نیجای ایرانی که رویترز آنها را خطرناک و آدمکش توصیف کرده بود

اما خبرگزاری رویترز در گزارش ماه گذشته خود ایران را به آموزش بیش از سه هزار نیجای خانم برای انجام عملیات ترور متهم کرده بود. رویترز در این گزارش مدعی شد که ایران قصد دارد از این نیجاها برای مقابله با هر گونه تهاجم نیروهای خارجی استفاده کند.

رویترز این دختران ایرانی را که در شهر کرج آموزش هنرهای رزمی می‌بینند، صریحا "آدم کش" خطاب کرده و آن‌ها را خطرناک توصیف کرده است.

گزارش رویترز که حاوی اسامی و تصاویر این دختران نیجا بود، توسط رسانه‌های غربی به یکی از سوژه‌های تبلیغاتی علیه کشور ایران تبدیل گشت؛ به طوری که شبکه‌های تلویزیونی خبری غربی این تصاویر را به دستاویزی برای طرح اتهاماتی دروغین علیه ایران تبدیل کردند.

این تنها یکی از چندین موارد تحریفی است که این خبرگزاری انگلیسی در پوشش اخبار خود و برای پیشبرد اهدافی که دنبال می‌کند استفاده کرده است.

...


هنیه: ایران نیازی به حماس ندارد/ هرگز دست از مقاومت نمیکشیم

    نظر

 نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در رویارویی با رژیم صهیونیستی نیازی به حماس ندارد.

خبرگزاری فارس: هنیه: ایران نیازی به حماس ندارد/ هرگز دست از مقاومت نمی‌کشیم
 "اسماعیل هنیه" در مصاحبه با خبرگزاری انگلیسی"رویترز" در پاسخ به سوالی درباره امکان اقدام حماس علیه اسرائیل در صورت حمله تل‌آویو به ایران، به قدرت برتر تهران در مقابله با اسرائیل تاکید کرد و گفت که ایران برای رویارویی با اسرائیل نیازی به حماس ندارد.

وی گفت: حماس یک جنبش فلسطینی است که در داخل فلسطین فعالیت می‌کند و عملکرد سیاسی و میدانی آن متناسب با منافع ملت فلسطین است.

هنیه در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران، حماس دست به جنگ علیه این رژیم خواهد زد؟ تصریح کرد: ایران هیچ درخواستی از ما نکرده است و من معتقدم که ایران نیازی به حماس ندارد.

وی افزود: تهدیدات اسرائیل روشن است و نیاز به بررسی و تحلیل ندارد اما من تصور می‌کنم که این موضوع پیامدهای خطرناکی برای کل منطقه به همراه خواهد داشت.

هنیه در واکنش به ائتلاف جدید رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که این ائتلاف بنا به دلایل داخلی بوده اما ممکن است انگیزه‌های خارجی نیز داشته باشد.

وی گفت: بدون شک موضوع خارجی تلاش برای سازگاری با تغییرات بزرگ منطقه از جمله بهار عربی و شاید آمادگی برای موضوعات متعدد باشد.

 

* هشدار نسبت به شهادت حتی یک اسیر فلسطینی

هنیه در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص اعتصاب غذای صدها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این اعتصاب غذا آزمونی برای پایبندی اسرائیل به اصول انسانی و جهانی است.

وی نسبت به شهادت حتی یک اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که این اتفاق تاثیات منفی دربرخواهد داشت و افزود: من نمی‌خواهم هیچ اسیری در زندان به شهادت برسد و به همین دلیل خواهان ضرورت پایبندی به اجرای قانون بین‌المللی در رابطه با اسرا به عنوان اسرای جنگی هستم.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین درباره تلاش‌های صورت گرفته برای پایان دادن به اختلافات داخلی نیز اظهار داشت: این تلاش‌ها نمرده اما متحرک هم نیست، ما مسیر طولانی را برای دستیابی به توافق فلسطینی پیمودیم اما باز هم موانع خارجی و داخلی بر سر راه ما وجود دارد.

هنیه همچنین تاکید کرد طرفی که بیشترین بهره را از انقلاب‌های بهار عربی در تونس، مصر، لیبی و یمن می‌برد، قضیه فلسطین است.

 

* هرگز مقاومت را کنار نمی‌گذاریم

وی به میانجی‌گری مصر در سال 2011 برای تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی موسوم به "وفاداری به آزادگان" اشاره کرد و افزود که این انقلاب‌ها دولت‌هایی را که روابط تنگاتنگ با اسرائیلی‌ها و به ضرر حقوق و قضیه فلسطین داشتند، از بین بردند.

هنیه در پاسخ به این سوال که آیا حماس مبارزه مسلحانه را کنار گذاشته است، تصریح کرد: طبیعتا نه؛ مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر با تمامی انواع مقاومت اعم از مردمی، سیاسی، دیپلماتیک و نظامی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حماس اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت، تصریح کرد: اسرائیل باید حق موجویت ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد و اینکه کشور و رژیم سیاسی برای آن باشد؛ ابتدا باید اسرائیل به این سوال پاسخ دهد و بعد ما پاسخ خواهیم داد.

هنیه بار دیگر گفت که حماس آماده دستیابی به آتش‌بس بلندمدت با اسرائیل است که ممکن است ده سال یا بیشتر باشد به شرط پذیرش تشکیل کشور در اراضی که اسرائیل در جنگ 1967 به اشغال خود درآورده است.

...


آخرین وضعیت بانک دانشگاه آزاد/ تلاش برای راهاندازی تا 2 سال آیند

    نظر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تلاش برای راه‌اندازی بانک این دانشگاه تا 2 سال آینده خبرداد.

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت بانک دانشگاه آزاد/ تلاش برای راه‌اندازی تا 2 سال آینده

 

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در مورد جزئیات طرح تاسیس "بانک دانشگاه آزاد" گفت: من فقط این موضوع را طرح کرده و درحال حاضر اقتصاددان‌ها مشغول بررسی این طرح هستند.

وی بر این نکته تاکید کرد که طرح بانک دانشگاه آزاد درحال بررسی کارشناسی است تا به عنوان یک کار کارشناسی شده به مجموعه‌هایی تصمیم‌گیر تحویل داده شود.

دانشجو با بیان اینکه در این زمینه جلساتی با رئیس بانک مرکزی و بعضی از معاونان وزیر اقتصاد برای تحقق این طرح داشتیم، خاطرنشان کرد: مسیر این طرح درحال طی شدن است که ان‌شاءالله تا حدود 2 سال آینده به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

(غول ها بزرگ تر می شوند تا هر جا که بخواهند.)

...


آغاز به ساخت بیمارستان 64 تختخوابی شهید دوران

    نظر

آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 64 تختخوابی پایگاه هوایی شهید دوران شیراز عصر فردا برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز به ساخت بیمارستان 64 تختخوابی شهید دوران

در این آیین که مقامات عالی‌رتبه ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان فارس و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حضور می‌یابند، قرارداد سه‌جانبه ساخت و تجهیز بیمارستان 64 تختخوابی شهید دوران میان مقامات سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان آجا و شرکت سرمایه‌گذاری ساتا امضا می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری ساتا به عنوان پیمانکار موظف به ساخت و تجهیز کامل بیمارستان شهید دوران در مدت 30 ماه می‌شود.

مساحت بیمارستان شهید دوران 4 هزار متر مربع است که شامل بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ccu) و (icu)، آزمایشگاهی، تصویربرداری (mir)، رادیولوژی و سی تی اسکن، ارتوپدی، درمانگاه تخصصی، جراحی عمومی و بخش زنان و زایمان است.

همچنین با توجه به فقدان مراکز درمانی در منطقه، با راه‌اندازی این بیمارستان تمام نیازمندی‌های درمانی خانواده نیروهای مسلح و مردم منطقه پوشش داده می‌شود.

 


آماده شدن 22 سند از جرائم و آسیبهای اجتماعی در کشور

    نظر

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از آماده شدن 22 سند از جرائم و آسیبهای اجتماعی در کشور خبر داد.

محمد باقر ذوالقدر چهارشنبه درهمایش پیشگیری از وقوع جرم وآسیب های اجتماعی درشیراز گفت: دربحث جلوگیری از وقوع جرم شناخت و طبقه بندی جرایم ضروری است .
وی بابیان این که با توجه به پیشرفتهای جوامع جرائم از حالت سنتی به مدرن تغییر کرده است افزود: ضعف در ایمان، تقوی و اراده ازجمله دلایل بروزجرم است.
معاون پیشگیری ازوقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به این که متاسفانه اراده هایی از خارج کشور برای ترویج جرایم در جامعه ، شکل گرفته است اضافه کرد: رویکرد قوه قضائیه برخورد کیفری و پیشگیرانه به صورت توامان با این جرائم است.
 وی گفت : همه دستگاه ها و نهادها برای عملی شدن برنامه های پیشگیرانه از وقوع جرم باید مشارکت داشته باشند.
 در همایش پیشگیری از وقوع جرم وآسیب های اجتماعی مدیران ، برنامه ریزان و روسای دادگستری استان های فارس ، کرمان ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مدت دوروزراهکارهای پیشگیرانه و برخورد با جرایم را بررسی می کنند .

طلبه سیرجانی و وظیفه ما

    نظر

بسم الله الرّحمن الرّحیم

کمتر کسی است که دغدغه مبارزه با ظلم و فساد را داشته، و نام طلبه سیرجانی رانشنیده باشد. قیام او در برابر فساد اقتصادی برخی از مسئولین شهرستان سیرجان بود که باعث شد آوازه حرکت او در کل کشور بپیچد. اگر بخواهیم  شرح وقایعی را که در طی چند سال گذشته بر ایشان گذشته است بگوییم، مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد. لذا از آن میگذریم. و به چرایی حرکت او می پردازیم.

 

طلبه سیرجانی(حجه الاسلام والمسلمین جهانشاهی)

  اگر بتوانیم در میان انبوه رسانه های انقلابی!( که آرمان های امام و انقلابشان را در چند بعلاوه چند و جبهه ایکس و ایگرگ، و جناح و خط بازی پی می گیرند) سری بالا بگیریم. و نگاهی به وضعیت نظام و کشور داشته باشیم . میفهمیم که چرا طلبه سیرجانی قیام کرد و اینقدر متحمل هزینه شد. او پیام امامش را که هشدار داد، درصورت فساد و اشرافی گری مسئولین، فاتحه این نظام را بخوانید، فهمید. او بخاطر احیا امر امامش علیه ظلمی که میدید قیام کرد. و در این راه، همه چیز را به جان خود خرید. از رفتن به زندان گرفته تا سیلی خوردن از فلان مسئول امنیتی.

حال وظیفه ما چیست؟ اول وظیفه این است که باید این سیاست زدگی ها را کنار بگذاریم. تریبون شدن نشریه دانشجویی برای فلان گروه و جبهه، یعنی سیاست زدگی. اگر دانشجو و تشکل دانشجویی به خاطر اختلاف سلیقه، فکر و ذکرش معارضه با فلان حزب و گروه شد، این یعنی سیاست زدگی. و سیاست زدگی یعنی بازی کردن در زمین مفسدین.  چرا که مفسدین روششان این است که با آشفته نشان دادن بازار سیاست با دلی آرام، به افساد فی الارض خود بپردازند.

دوم وظیفه نیز قیام برای مبارزه بی امان با ظلم و بی عدالتی است. این قیام چه بسا از قیام مردم در برابر شاه نیز سخت تر باشد. زیرا در این زمان باید در مقابل کسانی شمشیر کشید که در لباس اسلام و انقلاب نان دین می خورند و دنیای خویش را آباد می سازند. وهزینه این مبارزه نیز دیگر جان و مال نیست بلکه باید همانند این روحانی عدالتخواه، آبروی خود را هم کف دست گرفت.

البته با این وضع فعالیت های دانشجویی که نه آبی در دل مفسدین تکان می خورد و نه خم به ابرو می آورند، خوشا به حالشان که دشمنانی مثل ما دارند. نشسته اند و میخورند. اگر هم آب از آسیاب تکان خورد هزینه اش یک پرواز 747 به مقصد تورنتو است. و ما نشسته ایم و در دفاع از این جبهه و درنقد آن گروه، رگ گردن  بیرون می آوریم.

روش مبارزه را باید از طلبه سیرجانی آموخت.


این است ادامه راه شهدا

    نظر

به نقل از رجا، انتشار خبر و گزارش تصویری دیدار هاشمی رفسنجانی با جمعی از خانوده‌های شهیدان هسته‌ای حکایت از آن داشت که خانواده شهید احمدی روشن به این دیدار نرفتند.

در همین رابطه پدر شهید احمدی روشن گفت: برای حضور در این دیدار از ما دعوت شده بود اما به دلیل مواضع آقای هاشمی در سالیان گذشته، خصوصا بعد از فتنه 88 که به نوعی مخالف با منویات رهبر معظم انقلاب بود، این دعوت را قبول نکرده و به این دیدار نرفتیم.

حاج رحیم احمدی روشن در ادامه با تاکید بر اینکه ولایتمداری شاخص اصلی مصطفی بود، تصریح کرد: خانواده این شهید نیز به تاسی از شهید خود بر این شاخص اصلی تاکید داشته و با تمام توان تلاش می‏کنند تا ولایت‏مداری را در عمل اجرا نمایند.


دعوت به انقلاب مسلحانه در صورت پیروزی اوباما

    نظر

خبرنامه یک گروه از جمهوری‌خواهان آمریکا مردم را دعوت می‌کند تا در صورت پیروزی مجدد اوباما در انتخابات، دست به قیام مسلحانه علیه وی بزنند.خبرگزاری فارس: دعوت به انقلاب مسلحانه در صورت پیروزی اوباما

 
به نقل از هافینگتن‌پست، یک گروه از جمهوری‌خواهان تحت عنوان "کمیته جمهوری‌خواهان گرین‌کانتی" در ایالت ویرجینیا در خبرنامه ماه مارس خود با قرار دادن ستونی که طی آن از مردم آمریکا می‌خواهد در صورت انتخاب مجدد اوباما در این کشور دست به "انقلاب مسلحانه" بزنند، تعجب‌ها را برانگیخته است.

نویسنده این ستون که شخصی به نام "مکفی" است، از خوانندگان می‌خواهد تا بقیه محافظه‌کاران آمریکایی را به شرکت در انتخابات ماه نوامبر ترغیب کنند. وی به خوانندگان خود هشدار داده است که هزینه شکست نخوردن اوباما در این انتخابات سنگین خواهد بود.

وی تاکید کرده است که اگر نتوان قدرت را در انتخابات نوامبر از چنگ اوباما بیرون آورد، تنها راه باقی‌مانده انقلاب مسلحانه خواهد بود چرا که جمهوری آمریکا نمی‌تواند 4 سال دیگر تحت حکومت یک ایدئولوگ سوسیالیست باقی بماند.

هرچند این نشریه مسوولیت نوشتار مزبور را به عهده نویسنده آن می‌پندارد، اما ارائه چنین نظراتی خبر از رادیکال شدن فضا در آمریکا می‌دهد. راست‌گرایان آمریکایی اوباما را متهم به پیروی از ایده‌های سوسیالیستی می‌کنند. نویسنده این مطلب شنبه هر هفته یک برنامه رادیویی عمومی را نیز اجرا می‌کند.

مشکلات اقتصادی در آمریکا باعث شده تا اوباما و دیگر سران آمریکایی در چشم مردم این کشور ناکارآمد جلوه کنند. البته این بدان معنا نیست که جمهوری‌خواهان مدیریت بهتری از خود ارائه خواهند کرد چرا که بحران اقتصادی 2008 تا حدود زیادی ناشی از شیوه مدیریت اقتصادی و جنگ‌طلبی‌های آنان بود.


وحید جلیلی:دروغ بزرگی به نام «سینمای ایران»

    نظر

اصطلاح «سینمای ایران» متشکل از دو دروغ «سینما» به ا‌ضافه‌ی «ایران» است گفت: «سینمای ایران نه سینما است و نه ایرانی. سینما تعریف دارد. سینما یک هنر صنعتی با هزینه هنگفت است که تماشاگر باید بلیط بخرد و آن را ببیند تا گردش مالی فیلم تکمیل شود و هزینه آن در بیاید، اما در ایران اگر یارانه‌ی دولتی را از سینما بگیریم هیچ چیزی از آن باقی نمی ماند. سینمای ایران کویت بی هنران است. شاید کسی ده فیلم بسازد و پخش نشود اما یازدهمی را هم می سازد. این چنین سینمایی با تعاریف جهانی از سینما تفاوت دارد.»
وی که در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) صحبت می‌کرد در مورد دروغ ایرانی بودن سینما گفت: «در ایران حدودا در هر سال صد فیلم ساخته می شود که عمدتا با حمایت های دولتی است. از این صد فیلم سالانه 95 تای آن خیابان ولی عصر به بالا ساخته می شود.

پس کدام ایران؟ ایران شامل آن روستاهای دور افتاده و شهرهای دیگر هم می‌شود. اما این دو دروغ را کنار هم گذاشته‌اند تا بتوانند به پادشاه لخت سینمای ایران، لباس های زربفت بپوشانند. سینمای ایران حتی هویت شناسنامه‌ای ایرانی هم ندارد.

شما اگر یک فیلم آمریکایی ببینید با صد اسم آمریکایی و ایالت و شهر آمریکایی آشنا می شوید اما سینمای ایران حتی مشخصات جغرافیایی و حتی طبیعت ایران را هم بازتاب نمی دهد. عمده‌ی فیلم‌ها، آپارتمانی و چهار تا خیابان است. اقالیم مختلف ایران حجم بسیار کمی از سینمای ایران را در بر می گیرد. از حیث موضوعات تاریخی نیز بزرگترین اتفاقات تاریخی ایران در سینمای ایران ناپدید است.