سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

درب حرم امامان کاظمین بدرقه شد

    نظر

با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مرودشت درب حرم امامان کاظمین که در مرودشت ساخته شده بود، بدرقه و راهی عتبات عالیات شد.

خبرگزاری فارس: درب حرم امامان کاظمین بدرقه شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت دوشنبه‌ شب با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مرودشت درب حرم امامان کاظمین که در مرودشت ساخته شده بود بدرقه و راهی عتبات عالیات شد.

در حاشیه این مراسم بدرقه درب، یدالله حسینی فرماندار مرودشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از ساخت درب حرم امامان کاظمین در مرودشت مشارکت مردم ولایت‌مدار مرودشت در ساخت حرم اهل بیت و بهره‌مندی این مردم از ثواب این امر اخروی است.

حسینی افزود: این درب یکی از بزرگترین و زیباترین درب‌های عتبات عالیات است و با ارتفاع هفت متر و عرض چهار متر توسط اساتید و هنرمندان شیرازی و مرودشتی و با کمک‌های بی‌دریغ مردم ولایت‌مدار مرودشت ساخته شده است.

رئیس ستاد عتبات و عالیات مرودشت اضافه کرد: این درب بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه در بر داشته و از چوب‌های فوفل، ساج، نارنج و گردو با رنگ‌های طبیعی چوب بدون به کارگیری رنگ مصنوعی ساخته شده است.

وی ادامه داد: بر روی این درب و چارچوب‌های آن با هنرمندی خاصی آیاتی از قرآن کریم، اسما جلاله و اشعاری در فضائل امام موسی‌بن جعفر و گل‌بوته‌های بسیار زیبا معرق‌کاری شده است.

فرماندار مرودشت همچنین ابراز داشت: پس از انتقال این درب به حرم در آینده نیز از مشارکت مردم مرودشت در بازسازی عتبات عالیات و ساخت درب‌های دیگر حرم استفاده می‌شود.