سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

نقشه فیلا برای کشتی ایران در المپیک بینتیجه ماند/ 3 سهمیه سرنوشت

    نظر

نقشه مسئولان فدراسیون جهانی کشتی با عدم موفقیت نمایندگان رژیم صهیونیستی در کسب سهمیه برای کشتی ایران ناکام ماند.

خبرگزاری فارس: نقشه فیلا برای کشتی ایران در المپیک بی‌نتیجه ماند/ 3 سهمیه سرنوشت‌ساز

چندی پیش بود که بعد از عدم رویارویی فرنگی‌کاران کشورمان در رقابت‌های جهانی استانبول با نمایندگان رژیم صهیونیستی فیلا در نامه‌ای تهدیدآمیز ایران را تهدید به حذف از بازی‌های المپیک لندن کرده بود.

 

در این نامه که ظاهرأ روی خطابش به ایران نبود و به تمام کشورهای عضو ارسال شده بود، مسئولان فیلا عنوان کرده بودند در صورتی‌که کشتی‌گیری در المپیک از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کند، تمام اعضای تیم کشتی آن کشور باید فورأ به وطن‌شان بازگردند و به نوعی تمام اعضای تیم از حضور در ادامه مسابقات محروم هستند.

البته به خوبی از متن این نامه برمی‌آید که روی سخن مسئولان فدراسیون جهانی کشتی با ایران است و نه کشور دیگری؛ چون تنها ایران و کشتی‌گیران کشورمان هستند که این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسند.

فدراسیون جهانی کشتی نیز همانند بسیاری از سازمان‌های مهم بین‌المللی از لابی صهیونسیت بی‌نصیب نماند و با فشار صهیونیست‌ها و در حمایت از رژیم اشغالگر قدس دست به انتشار چنین نامه‌ای زد، اما خوشبختانه در جریان رقابت‌های گزینشی المپیک هیچ‌کدام از نمایندگان رژیم صهیونسیتی موفق به کسب سهمیه نشدند تا خیال نمایندگان کشورمان حداقل از هم‌گروهی با صهیونیست‌ها فعلا راحت شود.

به گزارش فارس، البته در این بین نباید از کنار دیپلماسی ضعیف فدراسیون کشتی به راحتی گذشت چراکه وقتی این نامه منتشر شد مسئولان فدراسیون ایران موضعی منفعلانه را در پیش گرفتند و ترجیح دادند کار را به دست تقدیر بسپارند تا اینکه بخواهند با رایزنی سعی در حل این معضل کنند که ممکن بود و حتی همچنان هست، باعث عواقب غیرقابل جبران در این رشته برای کشورمان در المپیک شود.

با توجه به قدرت کشتی ایران، خیلی هم از سایر کشورهای رقیب مانند روسیه، آذربایجان و آمریکا بعید نیست که صهیونیست‌ها و لابی آنها در فیلا را همراهی و حتی ترغیب کرده باشند تا چنین نامه‌ای منتشر شود.

هم گروهی با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی که در مسابقات جهانی استانبول به دغدغه اصلی ورزشکاران و مربیانشان تبدیل شده بود تا حدی در عملکرد کشتی‌گیران ما تاثیر منفی گذاشته بود که حاضر بودند در دور اول با قهرمان المپیک روبه‌رو شوند، اما با قرعه رژیم اشغالگر قدس مواجه نشوند؛ موضوعی که گریبان قاسم رضایی در 96 کیلو و محسن حاجی‌پور در 55 کیلوگرم فرنگی را گرفت و زحمات چندین ماهه آنها را برای درخشش در مسابقات جهانی ناکام گذاشت.

به گزارش فارس، همان زمان هم این زمزمه پیچید که صهیونیست‌ها با لابی‌ خود و با کمک کشورهای آذربایجان و ترکیه دو فرنگی‌کار پرشانس ما را با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه کردند. البته شاید کسانی‌که این تصمیم را گرفتند فکر می‌کردند که سوریان در 55 کیلو و علی‌اکبری در 96 کیلو، کشتی‌گیرانی که سال 2010 قهرمان جهان شده‌ بودند، نیز در این مسابقات به میدان خواهند رفت و با این برنامه دست به این اقدام زدند.

 

به هر حال چیزی که از شواهد برمی‌آید این است که تا به اینجا شانس با ما یار بوده و نمایندگان رژیم صهیونیستی موفق به کسب سهمیه نشدند تا شاگردان خادم و بنا قبل از اینکه به فکر قرعه رژیم صهیونیستی باشند به رقیبان فکر کنند تا حذف از المپیک.

البته نکته‌ای که در این بین باقی می‌ماند سهمیه‌ای است که فیلا و کمیته سه‌جانبه (متشکل از کمیته بین‌المللی المپیک، انجمن کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی) در بعضی از اوزان برای برخی از کشورها به عنوان وایلد کارت در نظر می‌گیرند (3 سهمیه برای میزبان و 3 سهمیه برای سایر کشورها) باید منتظر ماند و دید که آیا بازهم لابی صهیونیست‌ها وارد عمل می‌شود تا نمایندگان کشورمان را در المپیک هم از گزند خود بی‌نصیب نگذارند؟

...