سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

تلاش های رئیس تامین برای تامین دو عضو شورا

    نظر

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، جواد زرین‌کلاه دیروز در جمع خبرنگاران و در خصوص تعیین تکلیف دو صندلی خالی مانده شورای شهر شیراز، افزود: جلسه‌ای با حضور رییس شورای شهر برگزار شد که نماینده دادگستری در آن جلسه حضور نداشت و امکان رسیدن به نتیجه مناسب فراهم نشد.

زرین‌کلاه اضافه کرد: قرار شد طی یکی دو هفته آتی جلسه‌ای با حضور نماینده دادگستری و رییس شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شده و موضوع از منظر قانونی و سایر مباحث بررسی و تکلیف شورا مشخص شود.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز تصریح کرد: قضایا و حکم صادره را کاملا بررسی کرده‌ایم، در خصوص حکم صادره مباحثی وجود دارد که لزوما باید با حضور نماینده دادگستری مطرح شود.

زرین‌کلاه تاکید کرد: تا زمانیکه ابعاد مختلف موضوع از منظر قانون بررسی و با قوانین تطبیق داده نشود، نمی‌توانیم نظری را اعلام کنیم.

وی در خصوص علت حاضر نشدن نماینده دادگستری در جلسه هفته گذشته در خصوص این موضوع، گفت: ظاهرا دعوت‌نامه به دست‌شان نرسیده بود و اطلاعی از جلسه نداشتند.

سال گذشته با طرح پرونده‌ای در دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی استان فارس، دو تن از اعضای شورای شهر شیراز، از حضور در جلسات این نهاد منع شدند.

شورای شهر شیراز که از یازده عضو تشکیل شده از حدود چهارماه قبل تاکنون با 9 عضو تشکیل جلسه داده است و این موضوع مشکلات زیادی را در مسیر انجام وظایف، برسر راه اعضا و مجموعه این نهاد مدنی قرارداده است.

پیش از این اعلام شده بود که دو عضو علی‌البدل می‌توانند به‌صورت موقت و براساس تصمیم فرماندار شهرستان تا زمانیکه حکم دو عضو یاد شده شورا از سوی دستگاه قضایی نهایی نشده، در جلسات حاضر شوند و اگر حکم بر برائت آن دو عضو داده شد، مجددا به شورا بازگردند و در غیراینصورت، جلسات شورا با حضور اعضای علی‌البدل تداوم پیدا کند.

کارشناسان و برخی اعضای شورا این شیوه را راهکاری قانونی می‌دانند که برای حل مشکلات فعلی نهاد شورای شهر شیراز، بهترین راه است.