سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

آیا دستگاه دیپلماسی فکر نمیکند درباره میانمار موضع «سطحی» دارد؟

دانشجویان دانشگاه شیراز در قالب تشکل های مختلف در بیانیه ای کشتار مسلمانان را محکوم کردند.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
   کشتار هر روزه‌ی فلسطینیان توسط شقی‌ترین انسان‌های روی زمین، کربلای شیعیان پاراچنار، کشتار مسلمانان سوری در الحوله و حمص و دمشق، انفجارهای پی‌درپی عراق و افغانستان، قحطی آب و غذا در سومالی، گازهای اشک‌آور و گلوله‌های آل‌سعود که هر روز خرج شیعیان مظلوم بحرین می‌شود، موشک‌هایی که بر سر الحوثی‌های یمن می‌بارد، کشتگان هر روزه‌ی افغانستان و پاکستان که تنها دست‌آورد حملات هوایی بی‌هدف نیروهای ناتو است (که البته از قضا هیچ کشته‌ی طالبانی و تروریستی بر جای نمی‌گذارد و تنها هدفش عده‌ای غیر نظامی بی‌گناه است) و صدها جنایتی که با زندگی مسلمانان گره خورده، انگار برایمان عادی شده‌است!

این بار انگار بعد از غزه و پاکستان و سومالی نوبت میانمار است که حزین‌کننده‌ی دل‌های مسلمانان در این ماه مبارک شده ‌است. میانمار کشوری در منطقه‌ای دور از منطقه‎ی اسلامی خاورمیانه که امروز بعد از  چند دهه ظلم بی‌وقفه و کشتار و نسل‌کشی، انگار این ظلم‌ها اوج گرفته و تعدی و کشتار وحشیانه تعداد کثیری از برادران و خواهران دینی‌ ما که تنها جرمشان شاید اندک عقیده‌ای باشد در دل که بارها از برای حفظ جان پنهانش کرده‌اند
با وجود خلق جنایتی اسفناک شاهد سکوت مرگبار جهانی هستیم. جنایت بزرگ کشتار گسترده مسلمانان میانمار آن هم در نهایت سکوتی که یک امت اسلامی می‌تواند اختیار کند. جنایتی که غربت آن از خودِ جنایت بزرگ‌تر است و جان مسلمانان بلکه هر انسان را به درد می‌آورد. در این مجال از موضع جنبش دانشجویی روی سخن خود را به چند مخاطب داریم:

سخن را باید با آنان مطرح کرد که داعیه اسلام و دین دارند اما در چنین زمان‌هایی که فریاد مظلومی از گوشه‌ای از جهان بلند شده، دانسته یا از سر جهل پنبه در گوش خود کرده‌اند، انگار نه انگار که رسول رحمت بارها فرمود که چنین افرادی از دایره دین و اسلام به دورند. برادر عزیزم دیگر سکوت بی‌دلیل تا به کی؟ آیا امت اسلام را مذلـّت همین بس نیست که در انظار جهانیان هلوکاستی به واقع راه انداخته‌اند و ما نقش تماشاگران را به خوبی بازی می‌کنیم؟

سخن با شما دانشجویان دردمند و مسلمان و آگاه به زمان. سکوت در چنین فضایی هیچ وجاهت عقلی و دلیل و برهان منطقی ندارد.  این را بر خود فرض و مسلم بدانیم که هرکس در هر کسوت و موقعیتی نباید از هیچ قلم یا قدم یا رقمی مضایقه کند و با هر بیان و بنان و زبانی باید به تبیین مواضع آگاهانه و شفاف خود بپردازد در غیر این‌صورت در فریضه‌ی دفاع از حدود و ثغورِ عزت و آبروی مسلمین و اسلام عزیز کوتاهی کرده است.
سخن دیگر با دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه یک جنبش دانشجویی مطالبه‌گر و البته عدالتخواه. ابتدا ضمن تشکر از اقدامات انجام شده هرچند  اندک، اما اندکی به خیال خود این فکر را نزدیک نمی‌کنید که موضع گیری شما کمی سطحی بوده و پیگیریتان سست پایه می‌باشد؟ شاید باز هم در خطبه‌های عید فطر امسال باید منتظر بیانات مقام معظم رهبری و موضع‌گیری قاطعانه ایشان نشست و بعد از آن مطالبات شما تازه در نقطه‌ی آغاز خود به سرببرد!
سخن آخر هم با کسانی است که بعید است فریاد ما بر گوش آن‌ها اندک اثری داشته باشد، لیکن از حیث عمل به وظیفه مطرح می‌کنیم؛ همان مدعیان قانون و حقوق بشر و مدونین حقوق مدنی که بهتر از هر کسی شاهد شروع و ادامه این جنایات بوده و هستند، مهم نیست در کجا و با چه سمتی(خواه خادم‌الحرمین، خواه تبیین کننده قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی) در حال حیات نباتی خود هستید و با سکوت خود و بی‌اعتنایی به قواعد وضع شده توسط خود به تعبیر ظریف قرآن کریم ملقب به لقب «ائمه‌الکفر» گشته‌اید! سکوت مرگبار خود را کنار بگذارید و به جای سفر به این کشور و عکس یادگاری گرفتن با «تین سین» که تنها کارتان در این مدت گذشته بوده ‌است جان و امنیت هزاران و بلکه ده‌ها هزار انسان که تنها جرمشان سلم و اسلام و پیام صلح است را دریابید.
   والسلام علی من اتبع الهدی
هیئت اباصالح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی
هیئت شهدای گمنام دانشگاه آزاد شیر از
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
تشکل وصال دانشگاه آزاد شیراز
ستاد یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شیراز
مجمع یادواره شهدای دانشگاه شیراز
جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز