سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

نبود اوقات فراغت دلیل ایجاد استرس است

    نظر

رئیس مرکز کاهش تنش‌های فردی و اجتماعی فارس گفت: امروزه نبود اوقات فراغت در جامعه مهم‌ترین دلیل ایجاد استرس محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: نبود اوقات فراغت دلیل ایجاد استرس است

به گزارش خبر گزاری فارس از شیراز، فرشاد نظر آقایی چهارشنبه ‌شب در همایش بزرگ زندگی سالم که توسط بنیاد امید برگزار شد، اظهار داشت: طی 10 سال اخیر سازمان جهانی بهداشت 300 میلیارد دلار صرف مقابله با بیماری‌های حاصل از استرس کرده است اما استرس همچنان قربانی می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه استرس یکی از عوامل بیمار کننده افراد در دنیای معاصر است، افزود: هم‌اکنون بیش از 60 درصد افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند از اختلال‌های جسمی و ذهنی رنج می‌برند.

 

رئیس مرکز کاهش تنش‌های فردی و اجتماعی فارس ادامه داد: فشارهای زندگی و نبود اوقات فراغت از مهم‌ترین دلایل ایجاد استرس در جامعه محسوب می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استرس به دلیل عدم تخلیه فشارهای زندگی و انباشته شدن آن در انسان به وجود می‌آید و هم‌اکنون علم روان‌پزشکی به دنبال ارائه راهکار برای آن است.

 

نظر آقایی تصریح کرد: علم پزشکی ثابت کرده است که استرس به هر شکل خوب یا بد واکنش بدن را به همراه دارد و استرس‌های مفید تکاپو و تلاش و استرس‌های منفی زمینه‌ساز آسیب رسیدن به بدن می‌شوند.

 

وی راه‌های مقابله با استرس را برگرفته از شرق آسیا و غرب عنوان کرد و گفت: تصورات ذهنی و تخیل می‌تواند نقش مهمی در رفع و درمان استرس ایفا کند.

 

پیش از این نیز نماینده انجمن کاهش تنش‌های فردی و اجتماعی فارس گفت: این انجمن قصد دارد استرس را در افراد جامعه کاهش دهد.

 

مریم تعبدی بیان کرد: هم‌اکنون انجمن کاهش تنش‌های فردی و اجتماعی فارس با برگزاری کلاس‌ها و همایش‌ها، افراد جامعه را با تهدیدهای استرس برای ذهن و جسم آشنا می‌کند.

 

به گزارش فارس، در این همایش که با استقبال جوانان به ویژه دختران همراه بود شرکت کنندگان راه‌های عملی کاهش استرس را تمرین کردند.