سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

شناسایی گلوگاههای فساد اداری در شهرداری شیراز

    نظر

رئیس اداره حراست شهرداری شیراز گفت: گلوگاه‌های فساد اداری شهرداری شناسایی و آسیب‌شناسی می‌شوند.

خبرگزاری فارس: شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری در شهرداری شیراز

علیرضا جمشیدی از تشکیل ستاد ارتقـای سلامت اداری شهرداری شیراز خبر داد و با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلی نظام و هدایت عملکرد شهرداری از جمله اهداف این ستاد است، اظهار داشت: با اجرای کامل برنامه‌های این ستاد بسترهای خدمات شهرداری متحول و شهروندان شاهد ارتقای کیفی خدمات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد، شهرداری را به سازمانی مشتری‌مدار و خودکنترل تبدیل کرده و زمینه افزایش بهره‌وری و رضایتمندی مردم را بیش از بیش فراهم می‌آورد.

این عضو ستاد ارتقای سلامت اداری شهرداری شیراز در تشریح وظایف این ستاد گفت: تدبیر اجرایی دستورالعمل‌ها و تعیین شیوه‌های مرتبط، اتخاذ سیاست‌های راهبردی و ترویج فرهنگ سازمانی از جمله وظایف این ستاد است.

جمشیدی شفاف‌سازی امور، شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری و آسیب‌شناسی آن را برخی دیگر از وظایف این ستاد عنوان کرد.

وی ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم، تدوین شاخص‌ها و چک لیست‌های مرتبط با سلامت اداری به منظور ممیزی ارزیابی، کنترل و نظارت لازم به عملکرد شهرداری و واحدهای تابعه آن را از دیگر وظایف این ستاد برشمرد و اضافه کرد: ستاد ارتقای سلامت اداری در تقدیر و تشویق مدیران و کارکنان موفق شهرداری، تعیین و انتصاب بازرسان به منظور مقابله با ناهنجاری‌های اداری، وظایف ویژه‌ای دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ابلاغ شهردار شیراز معاون برنامه‌ریزی شهرداری و مدیر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات شهرداری به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر این ستاد معرفی و جمعی از مدیران تخصصی و نظارتی شهرداری و همچنین کارشناسان مرتبط نیز به عنوان اعضای این ستاد تعیین شدند.

مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام اداری را در 26 بند ابلاغ کرده‌اند و علاوه بر آن بر اساس مصوبه هیئت دولت تمام دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی باید ستادی به نام ستاد ارتقای سلامت اداری داشته باشند تا سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت مجموعه را به منظور سالم‌سازی فضای سازمانی و همچنین تسهیل و سلامت ارائه خدمات عهده‌دار شوند.

به گزارش فارس، سال‌ها است که عواملی همواره از دیدار افراد مطلع و آگاه به مسائل ریز و درشت شهرداری شیراز با شهرداران این شهر به ویژه شهردار فعلی شیراز، با شیوه‌های مختلف جلوگیری می‌کنند.

بی‌تردید ترس و وحشت این عوامل نامرعی، از روشن شدن بسیاری از حقایق است که می‌تواند منافع شخصی و شبکه‌ای آنان را به خطر بیاندازد.

خبرنگاران خبرگزاری فارس در شیراز نیز تاکنون موفق نشده‌اند تا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با شهردار شیراز به مسائل و مشکلات این شهر بپردازند و سؤالات و خواسته‌های شهروندان را مطرح کنند و ناگفته‌های فراوانی را با وی در میان بگذارند.