سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

رابطه مهدی هاشمی با پولهای ارسالی به واحد آکسفورد

علی جمشیدی دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص واریز مبالغ هنگفت به واحد آکسفورد دانشگاه آزاد در دوران ریاست عبدالله جعفر‌علی جاسبی گفت: در بین ایرادهای فراوانی که به دانشگاه آزاد اسلامی در آن دوران وارد می‌دانستیم، بحث فساد مالی در دانشگاه آزاد نیز مطرح بود.

وی افزود: جنبش دانشجویی در حال حاضر از آقای دانشجو ریاست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد، پرونده دانشگاه آزاد را شفاف‌سازی کند.

جمشیدی با بیان اینکه حجم بالای گردش مالی در دانشگاه آزاد فساد‌برانگیز است، تاکید کرد: در زمان ریاست عبدالله جعفرعلی جاسبی جنبش دانشجویی اعلام کرد که گردش مالی بالا بدون ساز و کار مصرف درست و ساز و کار نظارت فساد‌انگیز است.

این فعال دانشجویی همچنین اظهار داشت: همانطور که مشاهده شد، در دوران فتنه مبالغ زیادی به ستاد یکی از کاندیدای ریاست جمهوری، که بعدا به سران فتنه مشهور شد، از سوی دانشگاه آزاد پرداخت شد.

دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه پس از مدتی مطرح می‌شود که واحدی تحت عنوان آکسفورد وجود ندارد، تصریح کرد: آن هزینه‌هایی که برای واحد آکسفورد ارسال می‌شد، به حساب چه کسانی واریز ‌شد؟

وی افزود: بعید نیست در سال‌های آینده اعلام شود که هزینه‌هایی برای برخی از دانشگاه‌های آزاد ارسال شده است ولی آن دانشگاه‌ها وجود خارجی نداشتند؛ از این رو جنبش دانشجویی نگران مدیریت فتنه دیگری از سوی دانشگاه آزاد است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه رابطه پول‌های ارسالی واحد آکسفورد با مهدی هاشمی چیست، تصریح کرد: آیا این پول‌ها برای روز مبادای مهدی هاشمی تجمیع شده است؟

وی افزود: وقتی فعالیت‌های علمی صورت نگیرد چه فعالیت‌هایی می‌تواند در دانشگاه آزاد آکسفورد انجام شود؟ دانشگاه آکسفورد بحث جدی‌تری از اتهام مالی دارد.

دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با طرح این سئوال که آیا دفاتر دیگری مثل دانشگاه آزاد آکسفورد که در فتنه 88 نقش داشتند، وجود دارد، خاطرنشان کرد: آقای دکتر دانشجو باید سعی کند به این شبهات پاسخگو باشد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه رئیس فعلی دانشگاه آزاد باید به مراجع ذیصلاح قوه قضائیه، وزارت علوم برای شفاف‌سازی پرونده دانشگاه آزاد کمک کند، تصریح کرد: جنبش دانشجویی از دکتر دانشجو می‌خواهد از کسانی که در عملکرد آنها شبهه وجود دارد، در ساز و کار مدیریتی خود استفاده نکند و دانشگاه آزاد را از لوث وجود چنین اشخاصی پاک کند.