سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

نامه نمایندگان شیراز به استاندار فارس

    نظر

احمدرضا دستغیب، جعفر قادری، ضرغام صادقی و سید حسین ذوالانوار، چهار نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به حسین صادق عابدین استاندار فارس، تصمیم اخیر دولت مبنی بر بازگشت سه دفتر وابسته به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از شیراز به تهران را برای مردم، نمایندگان و استاندار این استان حیثیتی خواندند.

این چهار نماینده مجلس در نامه خود آورده اند: مردم فارس به تصمیمات دولت محترم حساسند. مصوبات انتقال شرکت فلات قاره و نفت مرکزی و حفاری شمال توسط هیات محترم دولت، محقق نشده اکنون سه دفتر وابسته به میراث فرهنگی در دوره قبل از تصدی جنابعالی به شیراز منتقل و تبلیغات گسترده ای انجام، لکن فعلا تصمیم غیرقابل قبول  به بازگشت به تهران اتخاذ گردید که برای مردم و نمایندگان و جنابعالی حیثیتی است. لطفا دستور فرمایید این روند متوقف گردد.  

با سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز گفت وگو کردیم تا وی برایمان از از پیامدهای منفی عدم انتقال شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت بگوید. شرکت هایی که از سال 1386 طبق مصوبه هیات دولت قرار شد به شیراز بیایند اما 5 سال است خبری از آن نیست.

طبق اظهارات نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عدم انتقال این دفاتر به شیراز باعث شده تا احداث و توسعه 19 فاز گازی عسلویه به افرادی واگذار شود که همگی در تهران هستند و به عبارت بهتر زنجیره قدرت و ثروت توانست به اجرای 19  فاز حفاری چاه در حوزه مشترک گازی ایران و قطر را به نفع خودش رقم بزند. به گفته ذوالانوار گردش مالی هر فاز عسلویه که شامل احداث سکو در دریا، انتقال گاز و میعانات به عسلویه از طریق لوله های انتقال به طول 105 کیلومتر، فرآورش و پالایش گازها می باشد، حدود 4 میلیارد دلار است و شرکت های پایتخت نشین موفق شدند اجرای این 19 فاز را با گردش مالی 76 میلیارد دلار در مشت خود بگیرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : علاوه بر پروژه های سنگین مالی که سال هاست به تهرانی ها واگذار می شود، 50 تا 53 درصد منابع بانکی کل کشور هم صرف این استان می شود و در حقیقت شعب بانک ها در هر استان 53 درصد سپرده های مردمی آن استان را به تهران منتقل کرده و صرف توسعه پایتخت می کنند . وی تصریح کرد : شاید دور از واقعیت نباشد که بگوییم اکثر مردم در اروپا به برابری ثروت 99 درصد به یک درصد جمعیت اعتراض دارند ، در ایران هم تا حدودی این روند در حال جاری شدن است و توزیع ثروت در تهران 7 میلیونی با ایران 75 میلیونی نفری برابری دارد و 52 در صد ثروت در دست 7 میلیون تهرانی و 48 درصد باقیمانده در دست سایر مردم ایران است. ذوالانوار با تاکید بر این که بساط سیاست های ناصواب این چنینی باید هر چه سریع تر بر چیده شود ، گفت: نتیجه توزیع ناعادلانه ثروت، فقر است و همان گونه که در فارس دیده می شود این سیاست ها، استانمان را جزو استان های نخست در بحث بیکاری تبدیل کرده و فقر ناشی از آن باعث بروز ناهنجاری های متعدد اجتماعی از جمله اعتیاد ، سرقت، طلاق و...شده است.