سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

ورود دیشهای ماهواره به کپرهای عشایر

    نظر

مشاور استاندار فارس با گلایه از نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی، خروجی این فعالیت‌های فرهنگی را ضعیف توصیف کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری نظرشان بر این نبود که فقط در لفظ شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع) بنامیم بلکه این نامگذاری باید در شهر شیراز جلوه عیانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: سال 60 در نماز جماعت شهید دستغیب جمعیت در خیابان به نماز می‌ایستاد چنانکه از شاهچراغ تا سه راه احمدی صف نماز بود در حالی که در نتیجه همین فعالیت‌های فرهنگی ضعیف اکنون نماز جماعت آن پرشوری گذشته را ندارد.

به گفته این فعال عشایری به دلیل همین کم‌کاری‌ها دیش‌های ماهواره در برخی از کپرهای عشایری که کمترین امکانات زندگی را ندارند نصب شده و لازم است که هر چه سریع‌تر برای مقابله با توطئه دشمن تمهیداتی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: در استان فارس 30 موسسه فرهنگی در بحث جامعه عشایری فعالیت دارند و برخی افراد نیز به صورت شخصی در این امر فعال هستند و لازم است که برای یک کار اثرگذار فرهنگی این فعالان فرهنگی حقیقی و حقوقی در کنار یکدیگر جمع آیند.

قربانی افزود: جامعه عشایری متولی فرهنگی خاصی ندارد و به همین دلیل آسیب‌پذیر‌تر هستند و با ایجاد یک زمینه همکاری و همفکری قوی می‌توان از این حالت فعالیت جزیره‌ای خارج شد.

وی تصریح کرد: با سازماندهی همین افراد و موسسات می‌توان یک نوع هولدینگ فرهنگی ایجاد کرد و کارهای بزرگی را به نمایش گذاشت که به مرور حمایت بیشتر مسئولان را نیز جلب کند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر  لزوم تشکیل اتاق فکر جامعه عشایری فارس تصریح کرد: جامعه عشایری به دلیل مسائل اجتماعی در برخی مناطق به شهرنشینی رو آورده اما بدنه اصلی فرهنگ آن زنده و پویا است.