سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

جانمایی آبنمای دفاع مقدس به کمیسیون بازگشت

    نظر

با مخالفت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا، جانمایی احداث آب‌نمای تصویری و موزیکال بنیاد حفظ آثار برای بررسی مجدد به کمیسیون بازگشت.

 

خبرگزاری فارس: جانمایی آب‌نمای دفاع مقدس به کمیسیون بازگشت

در جلسه علنی بعدازظهر امروز شورا جانمایی آب‌نمای دفاع مقدس بنابر پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بررسی شد.

علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز در این زمینه گفت: احداث آب‌نمای موزیکال دفاع مقدس آرزوی مسئولان و مردم شیراز است.

وی افزود: احداث این آب‌نما در نزدیکی پروژه پل ولی‌عصر مناسب نیست چرا که تحت‌الشعاع عظمت پل قرار می‌گیرد.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: بهترین مکان برای احداث این آب‌نما ورودی گلزار شهدا در سه راه دالرحمه است که المان 14 هزار شهید این استان نیز در آنجا احداث می‌شود و آب‌نما در کنار آن جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی افزود: در صورتی که بنیاد حفظ آثار بر نظر خود در جانمایی پافشاری کند به دلیل آنکه فضای اطراف پل ولی‌عصر برای کارگاه‌های طرح مورد نیاز است احداث آب‌نما دو سال و تا پایان عملیات احداث پل به تاخیر می‌افتد؛ در حالی که در تاریخ 22 بهمن‌ماه می‌شود آب‌نما را در کنار المان شهدای استان راه‌اندازی کرد و هر کس به سوی فرودگاه در حرکت باشد این سازه زیبا را مشاهده می‌کند.

این گفته شهردار، با مخالفت عرب و مختاری اعضای شورا مواجه شد که در جلساتی با کارشناسان بنیاد حفظ آثار بر لزوم احداث این آب‌نما در جنوب شهر و در نزدیکی موزه دفاع مقدس توافق کرده بودند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، پیشنهاد احداث آب‌نما در بلوار چمران یا نهر اعظم و سه راه دالرحمه مناسب نیست به این دلیل که جنوب شهر همان فضایی را تداعی می‌کند که رزمندگان برای جبهه اعزام می‌شدند و همچنین بنیاد حفظ آثار در نظر دارد فضای مابین آب‌نما و باغ موزه را با طرح‌هایی ویژه رنگ و بوی ایثار و جهاد ببخشد.

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر و شهردار شیراز خواستار تغییر جانمایی پیشنهادی بنیاد حفظ آثار شدند و بنابر رای اعضای شورا و برای بررسی بیشتر و بازدید از نزدیک، جانمایی آب‌نما به کمیسیون مربوطه بازگشت.

...