سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

افتتاح بزرگترین حوزه علمیه جنوب کشور در شیراز

حوزه علمیه رضویه بزرگترین حوزه علمیه جنوب کشور با حضور آیت الله مقتدائی رئیس حوزه های علمیه کشور در شیراز افتتاح شد .
حوزه علمیه رضویه با زیربنای 2800 متر مربع با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال با مشارکت نیک اندیشانه خیران فارسی ساخته شده است .
ساختمان جدید حوزه علمیه رضویه شیراز در محله قصرالدشت شیراز واقع شده است .
آیت الله مقتدایی رییس حوزه های علمیه کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه رضویه شیراز با قدردانی از ابتکار حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر دستغیب رییس این حوزه و مشارکت نیک اندیشانه خیران فارسی توسعه زیرساخت های حوزه های علمیه در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد : امروزه و درشرایطی که دشمنان اسلام همه سعی و تلاش خود را برای کمرنگ کردن ارزش های متعالی دینی ، اسلامی و انسانی در جامعه ما به کار گرفته اند تربیت طلاب دینی در حوزه های علمیه لازم است .
آیت الله مقتدایی گفت : رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار خود با علما و مدیران حوزه های علمیه قم با تبیین چشم انداز 20 ساله کشور برنامه های توسعه حوزه های علمیه در کشور را مهم دانستند و یادآور شدند حوزه های علمیه باید در یک برنامه ریزی مدون و حساب شده برای این چشم انداز برنامه های خود را تدوین و عملی کنند .
رییس حوزه های علمیه کشور همچنین گفت : در حال حاضر با توجه به تلاش حوزه های علمیه برای تربیت طلاب علوم دینی وجود روحانی در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است که نبود آن در برخی مناطق احساس می شود به گونه ای که هم اکنون 30 هزار مسجد در کشور از وجود روحانی بی بهره است .
آیت الله مقتدایی به کمبود زیرساخت های حوزه های علمیه در کشور اشاره و تصریح کرد : امروزه به آن اندازه که به توسعه مراکز آموزش عالی و ارتقای تحصیلی آنان توجه می شود به حوزه های علمیه توجهی نشده است .