سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

عدم صدور کیفرخواست برای بانک صادرات/لغو مجوز بانک تات

    نظر

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به عدم صدور کیفر خواست برای بانک صادرات گفت: مجوز بانک تات و بانک مجازی آرین در دستور لغو قرار گرفت.

 

خبرگزاری فارس: عدم صدور کیفرخواست برای بانک صادرات/لغو مجوز بانک تات و بانک مجازی آرین

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به پرونده بانک صادرات گفت: در پرونده فساد اقتصادی کیفر خواست بیش از 32 متهم صادر شده و برای 12 نفر دیگر کیفرخواست‌ها به دادگاه ارائه خواهد شد ولی هنوز کیفرخواستی برای بانک صادرات صادر نشده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه مدیرعامل شرکت ایمیدرو بیان داشته که فشارهای سیاسی باعث دادن مجوز صنعتی در شهرک بروجرد شده است، گفت: در مقاطع زمانی بازداشت و قبل از آن ایشان در سمت مدیرعامل شرکت ایمیدرو قرار داشته‌اند. اگر فردی مطلبی را بیان کند مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ارزیابی‌های لازم در مورد آن صورت خواهد پذیرفت. اما این بهانه‌ای نیست که به خاطر صحبت‌های ایشان صرفا وزیر به دادگاه بیاید.

این مقام قضایی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قائم‌مقام بانک مرکزی جزء متهمین پرونده است یا خیر و اگر هست چرا این فرد همچنان در جلسات دولت شرکت می‌کند، گفت: برای این فرد  کیفر خواست صادر نشده و با قرار وثیقه ایشان آزاد هستند؛ لذا در زمینه شرکت کردن ایشان در جلسات دولت باید از خود دولت جویا شد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه این نشست خبری به پرونده لغو مجوز بانک مجازی آرین و تات نیز اشاره کرد و گفت: لغو مجوز این دو بانک صحت دارد. اما من در مقامی نیستم که بتوانم جزئیات آن را منتقل کنم و براساس قوانین بانک مرکزی اختیاراتی به شورای پول و اعتبار داده شده تا به فعالیت‌ بانک‌ها نظارت کند. براساس گزارش‌های تهیه شده از این دو بانک و ارسال آن به بانک مرکزی دادستانی حاضر در این بانک احراز تخلف را تایید کرده است و پرونده را به شورای پول و اعتبار انتقال داده است.

بر همین اساس حکم صادر شده در شورای پول و اعتبار مورد تایید قرار گرفت لذا مجوز بانک تات و بانک مجازی آرین در مرحله لغو قرار دارد. که این موضوع نیازمند صرف زمان است.

وی در زمینه بازداشت شدن مدیر سابق حراست بانک مرکزی نیز گفت: مدیر سابق حراست بانک مرکزی بازداشت است اما در مورد تعویض شدن مدیریت جدید حراست این بانک اطلاعی در دست ندارم.

...