سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

تشییع پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس

    نظر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در سالگرد فتح خرمشهر پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس تشییع می‌شود.

حسن خلیلی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 400 برنامه در سطح استان فارس برای بزرگداشت روز مبارک سوم خرداد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تشییع پیکر مطهر 96 شهید دوران دفاع مقدس در 19 شهرستان کشور، مسابقه رادیویی، برگزاری 50 عنوان برنامه در نواحی مختلف سپاه و بسیج این استان، رونمایی و نقد کتاب حفره‌های روی پیشانی در مرودشت، برگزاری مسابقه انشانویسی دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش این استان، برگزاری کارگاه آموزش فیلم‌سازی با موضوع دفاع مقدس، صبح‌گاه مشترک با حضور مسئولان استانی در محل انبار غله، از برنامه‌های کشوری و استانی به مناسبت این روز بزرگ است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر سه گردان پیاده از فارس حضور داشتند، بیان داشت: این‌که امام(ره) فرمودند، «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، یک دنیا تعبیر با خود دارد.

خلیلی ادامه داد: آن زمان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش ایران بهم ریخته و سپاه نیز تازه تشکیل شده بود، که خرمشهر مورد محاصره دشمن قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به نظر بعید بود که بتوان خرمشهر را از دشمن باز پس گرفت چرا که موانع طبیعی از یک سو، و موانع دستی دشمن مانند میدان‌های مین از سوی دیگر و همچنین نیروهای بسیار دشمن در حمله به خرمشهر از ضلع سوم فشار فراوانی را به نیروهای ایران وارد می‌کرد.

این یادگار دفاع مقدس افزود: چیزی که در این میدان پیروزی را به ارمغان آورد، نیروی عقیدتی و آرمانی مردم با امدادهای غیبی الهی بود که باعث این کار خارق‌العاده شد.