سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

اتحاد آل سعود و آل خلیفه لکه ننگی بر دامن اعراب است

    نظر

امام جمعه موقت شیراز گفت: اتحاد آل سعود و آل خلیفه لکه ننگی بر دامن اعراب و خلاف قوانین بین‌الملل و یک بدعت سیاسی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی امروز درخطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز، افزود: اقدام حکام عربستان گامی برای الحاق بحرین به عربستان بوده و با هدف فرار از زیر بار پاسخگویی به مطالبات مردم است.

وی با تصریح اینکه چنین اقدامی تخلف واضع و آشکار از قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، آن را زمینه‌ساز برافروخته شدن خشم مردم بحرین و تمام مسلمانان خصوصا شیعیان جهان دانست و افزود: اگر چنین اقدامی اجرا و الحاق بحرین به عربستان انجام شود، مانند تیر خلاصی است که بر پیکر نحیف رژیم آل خلیفه شلیک می‌شود.

مرادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز با تصریح اینکه موضوع هسته‌ای در شرایط حاضر به مراتب از ملی‌شدن صنعت نفت مهم‌تر است، گفت: نباید مذاکرات هسته‌ای تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گیرد و باید این مذاکرات نتایج مثبتی برای ملت ایران داشته باشد.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، خاطرات دوران دفاع مقدس و تلاش صدامیان برای حفظ خرمشهر را یادآور و متذکر شد: آن زمان عراق 19 تیپ مستقل، هفت تیپ پیاده و هفت تیپ زرهی بعلاوه 41 گردان زرهی با بیش از هزار و سیصد تانک و 38 گردان مکانیزه با بیش از یک هزار سیصد نفربر و تعداد زیادی نیروی پیاده را در خرم‌شهر مستقر کرده بود تا مبادا آن را از دست بدهد.

وی بهترین تعبیر در آزادی خرمشهر را تعبیر حضرت امام دانست و گفت: در عملیات فتح خرمشهر، 19 هزار اسیر که 168 نفر آن از افسران ارشد بودند، به اسارت درآمدند و 16 هزار و 500 نفر از نیروهای بعثی به هلاکت رسیدند و 53 هواپیما و تعداد زیادی تانک و نفر بر ساقط شد.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، به برپایی رزمایش بسیجیان عشایر اشاره و خاطرنشان کرد: کنارنیامدن با رژیم‌های خودکامه و مستبد، صفا، صمیمیت، خودکفایی در تولید، شجاعت، مردانگی، وفاداری به ولایت و امامت از ویژگی‌های بارز عشایر غیور ایرانی وخصوصا فارسی است و بخشی از این ویژگی‌ها در قالب دلاورمردی‌های آنان در دوران دفاع مقدس مشهود بود.

نمازگزاران جمعه شیراز پس از پایان نماز جمعه با حضور در راهپیمایی ضمن اعلام همبستگی با مردم و شیعیان بحرین، اقدام آل خلیفه و آل سعود با هدف الحاق بحرین به عربستان را محکوم کردند.

راهپیمایان در شیراز با سردادن شعارهایی همراهی خود با مردم و انقلابیون بحرین را فریاد زده و در پایان با قرائت و تایید قطع‌نامه‌ای خواستار رسیدگی مجامع بین‌الملل به این تخلف مشهود از قوانین سیاسی جهانی، شدند.(ایسنا)