سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

بیکاران لیسانس ده برابر زیر دیپلم ها

    نظر

به گزارش مشرق ، دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در جلسه شواری اداری سبزوار اظهار کرد: اگر بخواهیم معضل اشتغال را حل کنیم باید از حوزه فرهنگی به آن بپردازیم؛ به یک بازنگری و نگاه جدید در حوزه فرهنگ اشتغال و کار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه افراد در جامعه ما تا زمانی که دیپلم و زیر دیپلم هستند حاضرند هر کاری را انجام بدهند اما پس از گرفتن لیسانس فقط حاضر به انجام کار پشت میزی هستند، اضافه کرد: مگر کشور ما چند فرصت شغلی اینگونه‌ای دارد؟

او با اعلام اینکه کار ارزش و بیکاری عار و ننگ است، اظهار کرد: این معنا باید به جوانان منتقل شود که جنس این کار فرهنگی است.
شیخ‌الاسلامی از اینکه لیسانس ما در کشور خودمان حاضر نیست در رستوران کار کند اما در کشورهای دیگر حاضر به کار رده پایین‌تری می‌شود، ابراز تاسف کرد.
وی با تاکید بر اینکه هزار و یک مولفه در امر بیکاری موثر است، بیان کرد: وقتی مرز ما کنترل نشود و قاچاقچی کالا فعال شود به طور قطع و یقین تولید داخلی ضرر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادآور شد: اگر 75 میلیون نفر جمعیت ایرانی از کالاهای داخلی استفاده کنند، پیشرفت حاصل می‌شود؛ اگر کالاهای داخلی هم گرانتر بود باید برای اعتلای کشور هزینه کنیم.
وی به نامگذاری سه سال اخیر توسط مقام معظم رهبری تحت عناوین "همت مضاعف و کار مضاعف"، "جهاد اقتصادی" و "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " پرداخت و افزود: این نامگذاری‌ها همانند قطعات پازل برای رشد اقتصادی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اگر مقام معظم رهبری بر مجموعه اشتغال کشور به عنوان اتاق جنگ و تلاش شبانه‌روزی تاکید دارند، به دلیل جنگ تمام عیار در حوزه اقتصادی علیه کشورمان است. شورای اداری شهرستان اتاق جنگ در عرصه اشتغالزایی، کار مضاعف، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نظایر آن است.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه معتقدم برای حل هر موضوعی باید به صورت ریشه‌ای از حوزه فرهنگی اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: در مساله اشتغال مسوولان فرهنگی و نهادهای فرهنگی به اندازه فعالان اقتصادی و سایر مسوولان، مسوولیت دارند.