سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

حضور مدیران در برپایی نماز جماعت ضروری است

    نظر

 قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در برپایی اقامه نماز جماعت ضروری است.

خبرگزاری فارس: حضور مدیران در برپایی نماز جماعت ضروری است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی سقاچی بعد از ظهر امروز در نخستین اجلاس هماهنگی رابطان اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی فارس اظهار داشت: با نهادینه‌کردن برپایی نماز در اداره‌ها و دیگر اماکن و فضاهای آموزشی شاهد ترویج دین‌باوری، خداترسی و تواضع در برابر والدین و ارباب رجوع می‌شویم.

سقاچی خاطرنشان کرد: برپایی نماز، انسان را به جایی می‌رساند که در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ غرب مقاوم و نفوذناپدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان فارس نسبت به سایر استان‌های مطرح کشور در برپایی نماز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نیست، گفت: در بعضی از اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی شاهد حضور کمرنگ مدیران در نمازهای جماعت هستیم که باعث کاهش نمازگزاران در اداره‌ها شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ستاد اقامه نماز تشکیل منظم و موثر جلسه‌ها، پخش اذان و نظارت بر فضا و مکان برگزاری نمازخانه‌ها و شرکت در جلسه‌های عمومی و خصوصی به طور مستمر است.

سقاچی بیان داشت: نخستین وظیفه حاکمان دینی و مسئولان اجرایی برپایی اقامه نماز در تمام نهادها، ارگان‌ها و فضاهای آموزشی و دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده از سوی ستاد اقامه نماز، فارس در بخش ارسال مقاله، چاپ کتاب نماز و آموزش پرستاران با مبانی دینی و عقیدتی و 11 هزار و 364 موذن، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز این استان اظهار داشت: ستاد هماهنگی اقامه نماز 92 رابط دارد که هر سه ماه یک‌بار این ستاد فعالیت‌هایی که در مورد نحوه بازسازی و مرمت نمازخانه‌ها انجام می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سقاچی تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی دفتر مرکزی ستاد اقامه نماز 15 اداره و سازمان اجرایی فارس در امر نماز به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا پانزدهم شدند.

وی بیان داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، بهزیستی، راه و ترابری، شهرداری مرکزی، تبلیغات اسلامی، تامین اجتماعی، زندان‌ها، فرودگاه، میراث فرهنگی، هلال احمر، بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی، دادگستری و صدا و سیمای این استان به ترتیب رتبه‌های نخست تا پانزدهم را کسب کردند.

باز هم دو کلام حرف حساب نویسنده:

چرا صدا و سیما در رتبه آخر قرار دارد؟ آخه چرا صدا و سیما باید رتبه ای پایین تر از دادگستری داشته باشه؟دست مدیران صدا و سیما (بزرگترین مرکز هدایت فکری از دیدگاه رهبری ) درد نکنه با تلاش های شبانه روزی شون.