سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

مسئولیت عصر غیبت بر عهده روحانیت است

    نظر

امام جمعه موقت شیراز گفت: رسالت و مسئولیتی که در عصر غیبت بر عهده روحانیت است ادامه رسالت انبیا محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: مسئولیت عصر غیبت بر عهده روحانیت است
 حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی ‌در مراسم دوره آموزشی روحانیون مستقر و ائمه جماعات مساجد و ادارات فارس اظهار داشت: رسالت و مسئولیتی که در عصر غیبت بر عهده روحانیت است ادامه رسالت انبیا محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز افزود: تمام انبیا مبلغ بودند و اساس عملکرد روحانیت نیز همان کار انبیا است و زمانی به ثمر می‌رسد که فقط برای رضایت خدا باشد.

وی با بیان اینکه موفقیت اسلام با تبلیغ شروع شد نه با شمشیر، تصریح کرد: در فقه ما کتاب جهاد متفرع کتاب امر به معروف است.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی بیان کرد: در اسلام امر هدایت توسط تبلیغ و شیوه‌های بیانی موثر به ثمر می‌رسد اما گاهی به مرحله‌ای می‌رسیم که بیان و قلم کارگر نیست و باید جهاد کرد.

وی با بیان اینکه در مکتب ما کتاب جهاد تکمیل کننده کتاب امر به معروف است، تصریح کرد: اگر عملکرد روحانیون برای ریا، خودنمایی و یا پول باشد، حسن نیت آن از بین رفته و تاثیر آن خدشه‌دار می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه از عوامل توفیق مبلغان در امر تبلیغ و هدایت سخن گفت و افزود: مبلغ باید متقی باشد و غیر از نفوذ کلامی، رفتار و کردار تاثیرگذاری نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: مبلغان باید به سلوک و مرام علمایی که دین را حفظ کردند توجه کنند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم سید ولی‌الله محمودی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه دوره آموزشی روحانیون مستقر و ائمه جماعات با رویکرد دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی مبلغان فارس برگزار می‌شود ابراز داشت: در این دوره آموزشی 80 روحانی مستقر دایمی در روستاها، 70 امام جماعت در مساجد و ادارات و 50 بانوی مبلغه در آن شرکت می‌کنند.

وی گفت: آسیب‌شناسی فرهنگی و آشنایی با شیوه‌های موثر تبلیغ دین از سرفصل‌های اصلی این همایش دو روزه است.

به گزارش فارس، دوره آموزشی روحانیون مستقر و ائمه جماعات فارس به مدت دو روز در شیراز در حال برگزاری است.

...