سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

طلبه سیرجانی و وظیفه ما

    نظر

بسم الله الرّحمن الرّحیم

کمتر کسی است که دغدغه مبارزه با ظلم و فساد را داشته، و نام طلبه سیرجانی رانشنیده باشد. قیام او در برابر فساد اقتصادی برخی از مسئولین شهرستان سیرجان بود که باعث شد آوازه حرکت او در کل کشور بپیچد. اگر بخواهیم  شرح وقایعی را که در طی چند سال گذشته بر ایشان گذشته است بگوییم، مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد. لذا از آن میگذریم. و به چرایی حرکت او می پردازیم.

 

طلبه سیرجانی(حجه الاسلام والمسلمین جهانشاهی)

  اگر بتوانیم در میان انبوه رسانه های انقلابی!( که آرمان های امام و انقلابشان را در چند بعلاوه چند و جبهه ایکس و ایگرگ، و جناح و خط بازی پی می گیرند) سری بالا بگیریم. و نگاهی به وضعیت نظام و کشور داشته باشیم . میفهمیم که چرا طلبه سیرجانی قیام کرد و اینقدر متحمل هزینه شد. او پیام امامش را که هشدار داد، درصورت فساد و اشرافی گری مسئولین، فاتحه این نظام را بخوانید، فهمید. او بخاطر احیا امر امامش علیه ظلمی که میدید قیام کرد. و در این راه، همه چیز را به جان خود خرید. از رفتن به زندان گرفته تا سیلی خوردن از فلان مسئول امنیتی.

حال وظیفه ما چیست؟ اول وظیفه این است که باید این سیاست زدگی ها را کنار بگذاریم. تریبون شدن نشریه دانشجویی برای فلان گروه و جبهه، یعنی سیاست زدگی. اگر دانشجو و تشکل دانشجویی به خاطر اختلاف سلیقه، فکر و ذکرش معارضه با فلان حزب و گروه شد، این یعنی سیاست زدگی. و سیاست زدگی یعنی بازی کردن در زمین مفسدین.  چرا که مفسدین روششان این است که با آشفته نشان دادن بازار سیاست با دلی آرام، به افساد فی الارض خود بپردازند.

دوم وظیفه نیز قیام برای مبارزه بی امان با ظلم و بی عدالتی است. این قیام چه بسا از قیام مردم در برابر شاه نیز سخت تر باشد. زیرا در این زمان باید در مقابل کسانی شمشیر کشید که در لباس اسلام و انقلاب نان دین می خورند و دنیای خویش را آباد می سازند. وهزینه این مبارزه نیز دیگر جان و مال نیست بلکه باید همانند این روحانی عدالتخواه، آبروی خود را هم کف دست گرفت.

البته با این وضع فعالیت های دانشجویی که نه آبی در دل مفسدین تکان می خورد و نه خم به ابرو می آورند، خوشا به حالشان که دشمنانی مثل ما دارند. نشسته اند و میخورند. اگر هم آب از آسیاب تکان خورد هزینه اش یک پرواز 747 به مقصد تورنتو است. و ما نشسته ایم و در دفاع از این جبهه و درنقد آن گروه، رگ گردن  بیرون می آوریم.

روش مبارزه را باید از طلبه سیرجانی آموخت.