سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

نبرد آخرالزمانی ما آغاز شده است

    نظر

حاج حسین یکتا می گوید: یک روزی بچه ها در جزایر مجنون به عشق لیلی جماران مردانه ایستادند، همت ها سر دادند و خرازی ها دست. در نتیجه ما باید قوی وارد عمل شویم اگر به روش سید الشهدا پابندیم به قول شهید میثمی "میزان امکانات ما نیست مقدار اتصال ما به خداست". سرویس سیاسی جهان نیوز -  حاج حسین یکتا را معمولا با روایتگری دفاع مقدس می شناسند و سخنان شیرینش در دانشگاهها و محافل مختلف پیرامون دفاع مقدس و خاطرات شهدا . حاج حسین سالها در ستاد مرکزی راهیان نور تلاش کرده است. این جانباز دفاع مقدس، اکنون در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء دنبال دغدغه های فرهنگی خویش در عرصه نبرد نرم است.
 ساعتی را با ایشان در خصوص دفاع مقدس دیروز و امروز گفتگو کردیم که فرا روی شماست.

با سلام وتشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید به عنوان سوال نخست ؛ معتقدیم در بستر تاریخ شیعه، دفاع مقدس همیشه بوده است. نظر شما چیست؟


ما معتقدیم « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» تا قیامت اگر این سخن را قبول داریم یعنی ما همیشه در یک امتحان و در یک نبرد بین حق و باطل هستیم و شب ما همیشه یک شب دهم و شب عاشورا و شب تصمیم است ، همیشه نیات ما و تصمیم ما در دو راهی بودن یانبودن با حسین زمان است و اعتقاد داریم 14 معصوم «کُلُهُم نُورٌ واحدند»، بین امام عصر(عج) و ابی عبد ا....(ع) در سنت با ادای تکلیف «هل من ناصر» امام فرقی نیست و ندای «هل من ناصر» همیشه در عالم هستی به پاست ، یک روز در کربلا ، یک روز در شلمچه  ، یک روز در آن بیابانها یک روز هم در خیابانهاست ! بر طبق «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» هر انسانی در وسط معرکه آزمونهای الهی است و حجت خدا در روی زمین که امروز بقیه ا.... الا عظم(عج) روحی له الفداست.

و امروز در تداوم امامت و ولایت ،ولی فقیه وجود دارد که معتقدیم مقام معظم ولایت ، نائب امام عصر(عج) است روزی آقا روح ا... رحمه ا... و امروز آقا سید علی ، در تداوم اطاعت و ولایت از امام مهدی (عج) یک جنگی بود در کربلا و جنگی بود در دشت پر از بلای شلمچه و امروز یک جنگی در قلوب ما ، روزی دنبال تصرف خاکریز بودیم و امروز باید دنبال تصرف عقول و قلوبی باشیم که دشمن ربوده است  ، همیشه این نبرد نا برابر ادامه دارد و معمولا هم در تاریخ شیعه این نبرد نا برابر است، 72 نفر و آن همه سپاه ، رسول خدا و آن همه کفار ، 4 تا بچه بسیجی و آن همه تانک و انتهای آن همیشه به «ما رأیتالاجمیلا» ختم می شود . زیبایی های قدرت خدا و عبودیت بندگان و تجلی ولایت پذیری سربازان ولایی دراین نبردها مشخص شده است که آن وقت مشخص می شود چرا حضرت حق فرمود : «فتبارک ا... احسن الخالقین».

 در این نبردهای مظلومانه جبهه اهل حق «یادلیل المتحیرین» ثابت شده است.یک جنگی دیروز داشتیم و یک جنگی امروز داریم که در " میان این جنگ با جنگ قبلی تفاوت از زمین تا آسمان است و به همین دلیل این جنگ جهاد اکبر است.و قطعا اجر و سختی های آن بیشتر است. در این جنگ نیز باید برای خدا قدم زد و دکان و مغازه باز نکرد، تا با لطف حق بتوان تصرف عقول و قلوب کرده و آدم ها رامتحول کرد. " ادامه همین نبردهای عاشورایی و نابرابر ادامه عبودیت و حقانیت جبهه حق این نبردها ادامه دارد یک روز جبهه ، دانشگاه بود و امروز دانشگاه ، جبهه است و این یعنی راه ادامه دارد .یک روز رفتیم جبهه در جوار شهدا و امروز شهدا ء آمده اند در دانشگاهها در جوار دانشجویان تشیع و تدفین شدندو این یک راه و معبر است . یک روز امام حسین(ع) نامه می نویسد به حبیب با این مضون که «الی الحبیب من القریب» که یعنی حبیب بیا ... و امروز هم این نامه هنوز هم هست امروز هم در صحبتهای آقا این مضمون را در عین مظلومیت اما با صلابت و اقتدار می بینید.

* حاج آقا به نظر شما آن جنگ با این جنگ چه وجوه افتراقی دارد؟


* دیروز هم از آقا سید روح ا... می شنیدیم که ای کربلاییان به پا خیزید امروز عاشوراست . بچه بسیجی ها یا علی گفتند و عشق آغاز شد و به حکم ولایت و فقاهت و رهبری به جبهه ها رفتند تا شهادت . در آن جنگ آتش داغ جنگ گرم را هشت سال بدست گرفتند. عده ای شهید ، عده ای جانباز ، عده ای مفقود و عده ای اسیر شدند تا آن جنگ سرد شد. هر چند دنیا به گرمی سوختن دل بچه ها و دل مادران شهدا و یتیمی دختران و پسران و بیوه شدن همسران تازه نامزد شده گرم شد. حزب ا.... لبنان و دیگر هسته های مقاومت در عالم هستی و امروز بیداری اسلامی به ثمره خون شهیدان ماست و نفس گرم امام و مدیریت حضرت آقا .پس بچه ها در آن جنگ به تکلیف خود خوب عمل کردند که من بارها گفتم که شهدا به امام عصر و ولایت راست گفتند و به شهادت رسیدند که خدا به ایشان گفت «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک...»

* امام در پیام قطعنامه جملات عجیبی راجع به جنگ دارد مثلا ما در جنگ یه لحظه نادم نیستیم .....

* بله درست است اما بنظرم اگر امام گفت ما در جنگ انقلابمان را به دنیا صادر کردیم ما در جنگ یک لحظه نادم و پشیمان نیستیم ... آن جنگ یک دانشگاه تمام عیار انسان سازی بود ، جنگ نبود قطعه ای از بهشت بود که امروز جمعیتهای عظیم از جوانان در آن بیابانهای شلمچه و فکه ، میمک ، سومار و بازی دراز حضور یافته و خاک تبریک می برند یا حتی یک تکه استخوان آن بچه ها در تشیع در شهر ها چه غوغایی می کند و تک تک آن بچه ها و مشهدشان به قول امام راحل امروز دارالشفاء عاشقان و عارفان شده است  ،دارالشفاء نه درمانگاه و می بینیم که مریض لاعلاج از مدفن شهدا شفا می گیرد و به قول آقا این شهدا امامزادگان عشقند.

آن جنگ زیبا تمام شد ظاهرش جام زهر و قطعنامه شد. به ظاهر شام بود و سر حسین(ع) به نی، به ظاهر حسین(ع) از اسب بر زمین افتاد ولی در باطن این بود که صدای حسین(ع) بر همه مأذنه ها به پا شد. هر چند حسین(ع) سرش به نی شد. ظاهرش آقا روح اله جام زهر نوشید هر چند جام زهر را خودی می دهد ولی تیر را دشمن می اندازد ولی چون برای خدا بود، خدا «رفع ا... رایه العباس» کرد. خدا نام و یاد خمینی را جهانی کرد اما کو صدام؟ کو فهد؟ کو مبارک و قذافی؟ کو کشته های عراق؟آن جنگ زیبا تمام شد ولی به ظاهر دنیا ذائقه همه تلخ شد ولی اصل جنگ تمام نشد و جنگ دیگری به پا شد که من معتقدم در طول آن جنگ نبود. از نوع گرم " این جنگ و نبرد نا برابر رسانه ای ، تکنولوژیکی ، هالیوودی اینترنتی ماهواره ای مبتنی بر شهوت ، شبهه، شهرت، شغل، کاسبی مادی و دنیوی را باید از نگاهی خیر دید و نگاهی دیگر به آن کرد. " به نرم مبدل شد چون ما در آن جنگ انسانهای بزرگی را تربیت کردیم اصلا جنگ نبود جهاد فی سبیل ا... بود و جهاد دری است از درهای بهشت که خدا به سوی خاصان خود می گشاید.

* رمز موفقیت ما در جنگ گرم چه بود؟


* ما به انسانهایی از جنس «بنیان مرصوص» رسیده و فتح الفتوح کردیم و در حین اینکه بسیاری در آن جهاد حضور داشتند بسیاری نیز از آن طفره رفته و کناره گیری کردند و در جای دیگر خزیدند و لمیدند و چریدند و درسهایی را نزد شیطان فرا گرفتند و در محضرش تلمذ کرده و آموختند که اگر در بخش سیاسی آن بخواهیم بگوییم امام گفت قطعنامه را می پذیرم و بر آیندگان معلوم خواهد شد و فکر میکنم برخی از آن آیندگان را در فتنه 88 به عینه دیدیم.چه آن شیطانهای انسی سیاسی و فکری و عقیدتی و چه شیطانهای جنّی همه دست به دست هم دادند که فضای زیبایی را که در جنگ سخت بدست آورده بودیم از بین ببرند ، ما در جنگ سخت با نگاه نرم پیروز شدیم و در آن دود و آتش و سنگر و گلوله با نگاه نماز شب و گریه و توسل و خلوت و قبر و تفکر پیروز شدیم. و دشمن چون فهمید آن دانشگاه انسان سازی و گفتمان برتر در جنگ بود که آزادگان دنیا را به حرکت وا داشت آن باید مورد هجمه قرار بگیرد به شکل آتش باری به همین دلیل کنار کشیدگان از جنگ سخت در گوشه ای مشغول کشیدن نقشه و توطئه شدند.

*چرا امام گفت نگذارید بچه های جنگ به فراموشی سپرده شوند؟


* اگر امام گفت نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند منظورش فقط احترام ظاهری نبود بلکه به این مفهوم نظر داشت که چه کنیم این گفتمان به فراموشی سپرده نشود.بعد از جنگ ، دشمنان نظام تمام توانشان را گذاشتند که دست آورد های جنگ ، در هاله ای از ابهام و فراموشی قرار گیرد و آن نگاهزیبا ، خداگونه ، اسلامی ، ایثار گرانه و برای خدا زیستن از جامعه حذف شود. دشمن وقتی دید آن معبر نورانی بسته شده است توان خویش را برای حذف این تفکر به کار بست تا آثار و برکات آن نگاه را از بین ببرد و این گفتمان را تعطیل کند. و دیدیم که نفوذی ها درون خانواده انقلاب در سال 70 و 72 جامعه را به اسم دولت سازندگی می خواستند در کیش زنده کنند، سر از تغییر رفتار مسجد محور به فرهنگسرا محور در آوردیم مسجد و برکاتش تبدیل شد به فرهنگسرا و معضلاتش، فرهنگسرا ایجادش حکمت داشت. تغییر سبک زندگی شهری به نوع خاصی از آپارتمان نشینی و سبک خاص مصرف گرایی و ورود بی رویه کالاهای خارجی غیر ضروری کاملا حساب شده بود . آنها حکیمانه کار کردند و یکدفعه دیدیم نسل جدید مدارس ما از ابتدایی تا دبیرستان دریافت هایی را از این نگاه گرفت که هیچ ارتباطی با گفتمان نسل 57 نداشت. به طور قطع شکاف فرهنگی را رقم زدند که توسط عناصر آمریکا و انگلیس دوره دیده دولت های کارگزاران و اصلاحات آن آدم های بی ریشه بی ریش و ریشدارهای بی ریشه عملیاتی شد.

* رهبری فرزانه ما از سالیان قبل رصد دقیق " یک روزی بچه ها در جزایر مجنون به عشق لیلی جماران مردانه ایستادند، همت ها سر دادند و خرازی ها دست. در نتیجه ما باید قوی وارد عمل شویم اگر به روش سید الشهدا پابندیم به قول شهید میثمی "میزان امکانات ما نیست مقدار اتصال ما به خداست". " جنگ نرم را انجام می داندند اما خیلی ها غافل بودند.

* بله آقا از همان ابتدا این مساله را دریافتندو با کلید واژه هایی مانند تهاجم، شبیخون ، جنگ همه جانبه ، ناتوی فرهنگی ، روزنامه های زنجیره ای و ... برایمان در طول سالیان متمادی سخن می گفتند و به تبیین مشغول بودند، تا اینکه اعلام کردند جنگ همه جانبه نرم شروع شده است و خودشان نیز چفیه را بر گردنشان انداختند. پس جنگ دیگری آغاز شد و آقا شروع کردند به ترسیم و تبیین آن در ابعاد مختلف فکری و علمی و سیاسی و اجتماعی برای ما و در گفتارهای گوناگون بیانات مهمی را ایراد کردند.

ما در جهاد اصغر با جهاد اکبر پیروز شدیم با گریه و توسل و ذکر و نماز شب و حال هم در جهاد اکبر فعلی با جهاد کبری پیروز خواهیم شد و لاغیر. خدا با هیچ کس صیغه برادری نخوانده است ، باید باورمان شود در جنگی همه جانبه و نفس گیر هستیم به یک معنا «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» قرار است کربلاییان بار دیگر امتحان شوند.  فرق بزرگ این جنگ با جنگ قبلی این است که ما در جنگ قبلی از مردم جدا شده و در خاکریز بودیم و به دشمن مشخصی تیر اندازی می کردیم ولیدرجنگ امروز در وسط مردم و با مردم هستیم و برای دشمنی که از هر طرف مشغول است درگیر هستیم. میان این جنگ با جنگ قبلی تفاوت از زمین تا آسمان است و به همین دلیل این جنگ جهاد اکبر است.و قطعا اجر و سختی های آن بیشتر است. در این جنگ نیز باید برای خدا قدم زد و دکان و مغازه باز نکرد، تا با لطف حق بتوان تصرف عقول و قلوب کرده و آدم ها رامتحول کرد.

* به نظر شما صحنه نزاع جدید چه ویژگیهایی دارد؟


* باید بدانیم در این جنگ نا متقارن و پر آتش همه نوع رسانه و سلاح و دروغ و زور و زر و تزویر و پول را بکار بسته اند وحتی خود شیطان با تمام توان وارد میدان شده استاین را باید از چند زاویه دید. دشمن فهمیده بود  از کجا ضربه خورده است . از تغییر امیال ، افکار و سبک زندگی انسانها به سمت خدا و خوبی ها.

از زاویه دیگر شاید شهدا «لتراب مقدمه الفداه» شده اند، آقا امام زمان (عج) صاحب این دنیا و عالم است. و قطعا بسیاری از بلاها برای رشد و کمال انسانهاست پس میتوان از دریچه ای دیگر هم به این دو جنگ نگاه کرد. شاید در این نبرد نابرابر همه جانبه گفتمانی، عقیدتی ، زر و زور و تزویر و فتنه و فساد و شبهه  و فجور، عده ای «مستشهدین بین یدیه» تربیت شوند. ما نباید فقط در نقطه ای که خودمان هستیم به جنگ نرم نگاه کنیم گاهی اوقات که از منظر آقا که در دکل دیدبانی رصد جنگ هستند نگاه کنیم افق بسیار روشنی را درک می کنیم و شاید برخی از این رعد و برق ها و سیاهی ابرها خبر از آسمانی رنگین کمانی و بارانی لطیف می دهد به همین دلیل این جنگ و نبرد نا برابر رسانه ای ، تکنولوژیکی ، هالیوودی اینترنتی ماهواره ای مبتنی بر شهوت ، شبهه، شهرت، شغل، کاسبی مادی و دنیوی را باید از نگاهی خیر دید و نگاهی دیگر به آن کرد.

به نظرم راهی جز سید الشهدا نداریم و سبک و سیاق آنان مانند اخلاص، ایمان، اطاعت پذیری ، امام گفته است جزایر " شهدا نمی پذیرند که این جنگ زمان داشته باشد مثلا در دوران مجردی و دانشجویی فرد، در دوران بیکاری فرد و حال و هوای بسیجی و دور هم بودن رفقا . فرد اگر بگوید من بعد از فارغ التحصیلی کار دارم زندگی دارم، شرکت دارم .... نمی شود. " باید حفظ شوند . یک روزی بچه ها در جزایر مجنون به عشق لیلی جماران مردانه ایستادند، همت ها سر دادند و خرازی ها دست. در نتیجه ما باید قوی وارد عمل شویم اگر به روش سید الشهدا پابندیم به قول شهید میثمی "میزان امکانات ما نیست مقدار اتصال ما به خداست". البته با این مدل ، پیروزی ما قطعی است چرا که «فان حزب ا... هم الغالبون». ولی اگر حزب نفس باشیم ماجرا فرق می کند و شکست ما قطعی است. و اعتقاد ما این است که در این جنگ نرم خود شیطان صحنه را مدیریت می کند . بسیار دقیق و حساب شده والّا جماعت فاسق فاجر آلوده جنایتکار، کم عقل تر از این هستند که برای بچه شیعه نقشه بکشند و قطعا بقیه ا... الاعظم(عج) با اعوان و انصارش این جنگ را تنها رها نکرده است و یاری می کند . مهم این است که چه کسی اعوان و انصار ایشان باشد. ما باید در این جنگ نرم با ایمان تر و محکم تر از رزمندگان جنگ قبلی وارد عمل شویم و خدا حتما نصرت خواهد کردچرا که «ان مع العسر یسرا» و ما هر چه به قله ظهور نزدیک تر می شویم هوا رقیقتر می شود و به ریه برخی ها نمی سازد! نبرد نابرابر اقتصادی، علمی ، عقیدتی، مدیریتی همه با هم در جریان است . در دنیا یک شیطان وجود دارد و یک حق. یک طرف بندگان خدا و طرف دیگر، شاگردان شیطان ، یک طرف آمریکا و طرف دیگر ایران، باید برای جوانان ترسیم شود که نبرد آخر الزمانی آغاز شده است و باید ترسیم شود که تو ای جوان در پازل قبل از ظهور در کجا قرار گرفته ای و نقشت چیست؟

*افسران نبرد نرم چه باید بکنند؟


* باید برای افسران جنگ نرم این مقدمه تعریف شود که در دانشگاهی که جبهه است جای شما کجاست، و شهدا نمی پذیرند که این جنگ زمان داشته باشد مثلا در دوران مجردی و دانشجویی فرد، در دوران بیکاری فرد و حال و هوای بسیجی و دور هم بودن رفقا . فرد اگر بگوید من بعد از فارغ التحصیلی کار دارم زندگی دارم، شرکت دارم .... نمی شود. گروهی باید قطعا در یگان های این جنگ حضور پیدا کنند اگر جبهه از نیرو اشباع شد واجب عینی کفایی می شود. الان به اعتقاد ما حضور واجب عینی است با اتکا به نظرات آقا که ولی و مجتهد و فقیه و مرجع ماست . پس جنگ نرم برای زمان بسته ای نیست و این باید تبیین شود . افسران جنگ نرم باید مبدل شوند به ژنرال های جنگ ما ، موسسات فرهنگی کوچک ما باید به کارتل های جنگ نرم مبدل شوند و مجتمع های عظیم و سازماندهی شده ایجاد شوند. و این جنگ با خون دل و جراحت های روح و شاید با خون سر اهل حق به پیروزی و ثمر خواهد رسید.

در دنیا حاکمیت خدا بر همه قلوب ثابت خواهد شد و افسران جنگ نرم باید خودشان را آماده کنند، از خود بگیر تا خانواده شان، از جمعشان تا دانشکدهشان و دانشگاهشان و حتی شهر و دیار و روستایشان. کلا در محدوده جنگ نرم تلقی می شوند. بیداری اسلامی امروز شروع شده و اروپا و آمریکا را هم در خواهد نوردید و ما باید برای تحولات گسترده تری آماده باشیم.

در زمان جنگ سخت زندگی زیر سایه جنگ بود یعنی بچه ها ازدواج می کردند با نگاه جنگ، سر کار می رفتند با نگاه جنگ، امروز هم باید همه چیز با نگاه جنگ نرم باشد والا پیش نخواهیم رفت.
منبع: ?فصلنامه آرمان گرا شماره هشتم - بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله?


حاج محمود عزیز! وقت تمام است

    نظر

سعید قاسمی با اشاره به اینکه راه کم کردن فشارهای دشمن، مدلی که آقای احمدی‌نژاد در پیش گرفته، نیست، گفت: هاشمی و خاتمی و حسن روحانی برای اجرایی کردن مدل این روزهای احمدی نژاد بالا و پایین کردند اما مردم از اقدامات آنها جلوگیری کردند.

 

خبرگزاری فارس: حاج محمود عزیز! وقت تمام است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید قاسمی کارشناس مسائل فرهنگی و از فرماندهان جنگ تحمیلی که در جمع زائران شهدای بهشت حضرت زهرا (س) سخن می‌گفت با بیان اینکه شهدا دعا داشتند ادعا نداشتند، به بررسی مسائل جاری روز پرداخت و گفت: اکنون شرایط خاصی داریم و البته برخی بحران‌های اجتماعی نیز که متبلور شده کار و سخن گفتن از شرایط را سخت کرده است.

وی افزود: شنیدن صداهای خودی توسط رسانه‌های دشمن سخن گفتن را سخت کرده است و به همین علت سخن گفتن برای الکن زبانی چون من سخت شده است.

قاسمی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: در این روزها که حضرت آقا به برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید دارند، بچه‌های ما در دانشگاه‌ها ممنوع التصویر و ممنوع الحضور می‌شوند و امثال بنده چاره‌ای ندارند جز اینکه به خود شهدا پناه بیاورند.

وی افزود: ما نمی‌خواستیم مراسم شهدا وامدار شهرداری، بنیاد شهید و سازمان منتسب به حضرت امام (ره) باشد، به خاطر همین میکروفن و لوازم این مراسم را از صاحبان اموات گرفتیم.

قاسمی گفت: ما متاسفانه رسانه نداریم وقتی هم حرف می‌زنیم حرف‌هایمان را پاره پاره می‌کنند و آنجا را که به نفع خودشان است، منتشر می‌کنند.

این کارشناس دفاع مقدس با طرح این سؤال که چرا مقام معظم رهبری آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی را همچون دروس انقلاب کلمه به کلمه و حرف به حرف بازخوانی می‌کنند، گفت: باید بدانیم این اقدام حضرت آقا چه پیامی دارد. ما باید از آقا درس بگیریم و دروس انقلاب را ذکر بگوییم، تکرار کنیم. مثل نماز. تا بیمار نشویم. متاسفانه بنده و نسل چهارم انقلاب ما از دروس انقلاب کمی دور شده‌اند.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی همچون زلزله تار و پود جهان را به هم ریخت و تحولات زیادی در داخل و خارج کشور به وجود آورد که متاثر از حرکت مردم ایران بود.

قاسمی با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: متاسفانه درباره جنگ یک دروغ به مردم گفته‌اند و به شهدا و ایران خیانت کرده‌اند. اگر بتوانم بجنگم، در باقی عمرم تلاش خواهم کرد لفظ دروغ جنگ ایران و عراق را از بین ببرم و حقیقت را به مردم بگویم چرا که جنگ ایران و عراق لفظ غلطی است می‌خواهند عظمت شهدا را پایین بیاورند. برخی خائنانه و برخی نادانسته می‌گویند جنگ ایران و عراق در حالی که آن جنگ، جنگ جهانی سوم بود.

وی با بیان اینکه نبرد 8 ماهه جنگ نرم سهمگین‌تر و سخت‌تر از جنگ 8 ساله بود، خاطرنشان کرد: فتنه 88 کمرشکن بود. مدلی بود که آن را تجربه نکرده بودیم. در تاریخ روایت قاسطین، مارقین و ناکثین را در گوشمان کرده بودند اما فتنه را تجربه نکرده بودیم. فتنه در شرایط رخ داد که عده‌ای به بهانه انتخابات برای ناکام کردن لذت قدرت حضور مردم می‌خواستند آبروی نظام را ببرند. همه شکست خورده‌ها از رضا شاهی‌ها گرفته تا شاه رضایی‌ها، منافقین، ساواکی‌ها، سروشی‌ها، گوگوشی‌ها و افراد منتسب به خودمان از آن سردار بی‌خاصیت گرفته تا آن روحانی بی‌بصیرت در یک صف قرار گرفته‌اند و حزب‌الهی‌ها در صف دیگر.

این کارشناس مسائل دفاع مقدس با بیان اینکه شهید آوینی به درستی گفته بود که اگر خون دل دادن به خمینی سخت بود، اما دوره خامنه‌ای دوره خون دل خوردن است، گفت: می‌خواهم در مورد موضوعات مهمی صحبت کنم اما طوری می‌گویم که دشمن از آن سوء استفاده نکند. چرا که اگر امروز این حرف‌ها را نزنم، ممکن است در آینده بگویند شما که علمدار بودید چرا نگفتید؛ البته خاک بر سر من که علمدار باشم اما اگر متوسلیان‌ها و وزوایی‌ها بودند،‌کار به اینجا نمی‌رسید.

"روی سخن من با ریاست محترم جمهور است که عزیزم حرف ناگفته با شما زیاد داریم. چندین بار خواستم وقت ملاقات بگیرم شما گرفتار بودید اما به علت اتفاقاتی که پیش آمده و احتمالا پیش خواهد آمد،رنجیده خاطرید؛ که هم نمی‌توانیم نگوییم و اگر می‌خواهیم بگوییم نمی‌دانیم چه طور بگوییم که دشمن از آن استفاده نکند".

قاسمی خطاب به احمدی نژاد ادامه داد: "آشنایان ره عشق گرم خون بخورند، ناکسم گر به شکایت سوی بیگانه روم".

عزیزم حاج محمود اگر این حرف‌ها را به جنابعالی نگوییم و دیر اقدام کنیم ممکن است کار به جاهایی برسد که مثل گذشته با بچه حزب‌الهی‌ها در خیابان حاضر شویم و بحران را جمع کنیم.

وی افزود: وقتی جاسبی می‌شود عضو اسلامی کردن دانشگاه‌ها چاره‌ای نداریم که بگویم الاسلام و والسلام و علیکم و الفاتحه مع الصلوات.

قاسمی به نوسانات اخیر بازار ارز اشاره کرد و خطاب به احمدی‌ نژاد گفت: داستان دلار پوسیده بدون پشتوانه و کاغذی چیست که هر روز روی اعصاب جامعه راه می‌رود و مسئولین را به جان هم می‌اندازد، این توطئه انگلیسی است که تفرقه می‌اندازد.

وی گفت: برادر عزیزم، مدل جدیدی را شروع کرده‌اید و یا اینکه با شما شروع کرده‌اند اما می‌خواهم بگویم فرصت شما تمام شده است. مواضعی که دارید و برخی از آنها را در سفر اخیرتان به نیویورک مطرح کردید، حرف‌های دو پهلو است و پالس‌ها و چراغ سبز به آن طرف نشان می‌دهد. لذا مواضع شما ما را اذیت می‌کند. به همین خاطر می‌خواهم بگویم مواضع‌تان را برگردانید و حرف‌تان را عوض کنید. این مدلی که شما دارید در گذشته برخی‌ها داشتند و آقا روح الله جلوی آن ایستاد. اگر مردم می‌خواستند نوکر آمریکا باشند و با آمریکا روابط داشته باشند اصلا چرا انقلاب کردند. رای مردم به شما رای به ارزش‌های عدالت محور بود. پس بدانید الان وقت این حرف‌ها نیست.


قاسمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در وضعیت بدر هستیم و نه شعب ابی‌طالب، افزود: اگر بنا باشد بر خلاف بیان رهبری که ما در وضعیت بدر هستیم، نه شعب ابیطالب، بخواهید با چنین وضعیتی به رهبری بگویید تحلیلشان راجع به تحریم‌ها اشتباه است و تاثیر بر جامعه بگذارید، باید بگوییم موهای ما در آسیاب سپید نشده و حواس ملت کاملا جمع است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مدار و محور حزب‌الله فقط و فقط حول حضرت آقا می‌شود. برخی مواضع انقلابی شما از جمله هولوکاست از عمق وجود جوانان ما بیرون آمده بود. اما شما این روزها مواضع دیگری دارید که البته ممکن است برای آن توجیهاتی هم داشته باشید. مثلا بگویید که می‌خواهید فشارها را کمتر کنید، اما برادر من، راه کم کردن فشارهای دشمن مدل شما نیست. در این مدت باقی مانده از عمر خدمتی شما نمی‌توانید این مدل را پیش ببرید.

وی گفت: هاشمی و خاتمی و حسن روحانی برای اجرایی کردن مدل این روزهای احمدی نژاد بالا و پایین کردند اما مردم از اقدامات آنها جلوگیری کردند.

آقای احمدی نژاد، پدر احمدی روشن را ببین، مصطفی را چه کسانی شهید کردند؟

قاسمی مجددا خطاب به احمدی نژاد گفت: اما عزیزم وقت نیست. اصرار نکنید. اگر احساس می‌کنی که می شود بدان که آن مدل اجرایی نیست، حاج محمود عزیز مک فارلین را بدون هماهنگی به ایران آوردند اما امام اجازه نداد آن مدل اجرا شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اظهارات هاشمی که گفته بود برخی بر تلخی جام زهر تاکید دارند، گفت: آقای هاشمی حلاوت جام زهر کجا بود؟ وقتی خاطره حاج عیسی خادم آقا روح الله را می‌شنوی، می‌گوید بعد از قطعنامه وارد اتاق شدم امام مرا در بغل گرفت و یک ساعت گریه کرد و گفت: حاج عیسی، شهدا به مقامی که بخواهند می‌رسند جانبازان اجرشان را می گیرند، اسرا هم به برمی‌گردند اما من چه کار کنم؟

قاسمی گفت: در مجلس هم عده‌ای به حضرت آقا نامه نوشتند و گفتند که جام زهر را بنوش اما صدا از کسی درنیامد جز اینکه حاجی بخشی جلوی مجلس رفت و گفت اگر به آقا جام زهر بدهی، مجلس را به توپ می‌بندم.

وی افزود: در دوران جنگ آن فرمانده برای ادامه جنگ تجهیزاتی خواست که جمهوری اسلامی تا کنون آن را فراهم نکرده است. حال چه طور می‌توانند بگویند مدافع جنگ بوده‌اند.

این کارشناس مسائل دفاع مقدس گفت: یادم نمی‌رود در دوران جنگ همراه با حاج کاظم رستگار و یکی دیگر از رزمنده‌ها که اگر لازم باشد اسمش را می‌گویم پیش آقای هاشمی رفتیم. به ایشان گفتم نمی‌شود بچه‌های بسیجی خط را بگیرند، آقایان نتوانند خط را نگه دارند. باید کسانی که خط را به دست دشمن می‌دهند، را به سینه دیوار بچسبانیم. اما آقای هاشمی گفت مگر امام صدام است که اینگونه برخورد کند.

قاسمی افزود: آقایان استعفا دادند، نظامی‌ها مطالباتی که عملی شدنی نبود را ارائه کردند، سیاسیون هم کار خودشان را کردند تا جنگ پیش نرود و امروز این احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت با کپسول 10-11 کیلویی به بهشت زهرا بیاید و رفیقانش را ببیند.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد ما می‌دانیم قبل از عید چه اتفاقاتی قرار بود رخ دهد، به یکی از بچه حزب‌الهی‌ها گفته بودند کانتینر دلار می‌خری، گفته بود کانتینر چیست گفته بود همان‌ها که شهدا را با آن جابجا می‌کردید. می‌خواستند یک مشت دلار چاپ شده بدون پشتوانه مفت و ارزان را کف بازار بریزند، این بچه حزب‌الهی‌ به آن دلال گفته بود کانتینر دلار را بگیرم چه کار. گفته بود بگیر حالشو ببر.

قاسمی اظهار داشت: از قبل از عید امثال بنده می‌دانستند قرار است چه فتنه‌ای رخ دهد. وقتی کانتینر کاغذ پاره دلار کثیف را به کف جامعه می‌ریزند معلوم است که می‌خواهند اعلان جنگ کنند. از چند هفته پیش اعلان جنگ کردند و جنگ با ما را کلید زدند. نظام به این بزرگی را با مرغ زیر سؤال بردند. آقای احمدی‌نژاد می‌دانید توجیه آوردند و گفتند که دانه مرغ نمی‌رسد. وزیر بازرگانی شما در ماه رمضان گفت 20 تا 50 تن همواره مرغ توزیع می‌کردیم اما اکنون 200 هزار تن مرغ توزیع کردیم اما مرغ به دست مردم نمی‌رسد.

امیدوارم دشمن نشنود اما ما را مسخره می‌کنند و می‌گویند شما مرغ را نمی‌توانید مدیریت کنید.

وی با اشاره به اجلاس غیر متعهدها که در تهران برگزار شد، تصریح کرد: 120 کشور به ایران آمدند. آقا تندترین حرف‌ها را به شکل مودبانه به آنها زد. در حضور رئیس سازمان ملل آقا همه حرف‌های انقلابی‌ها را زد. به طوری که نتانیاهو عصبانی شده بود و گفته بود چرا هیچ کس جگر نداشت سخنرانی آقای خامنه‌ای را ترک کند.

کارشناس مسائل دفاع مقدس با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: دوباره انتخابات شد و دوباره می‌خواهند کمرمان را بشکنند. 9 ماه درد زایمان خواهیم داشت تا این فرد خلف یا ناخلف بیرون بیاید و متولد شود.

قاسمی به احمدی‌نژاد توصیه کرد با تغییر مواضع و رفتارش در قبال شرایط حساس کشور به توصیه‌های مقام معظم رهبری گوش کند.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: عزیزم با آقا کل نیندازید و آمارهای عجیب و غریب ارائه نکنید که مثلا تحریم‌ها جواب می‌دهد و باید مدل را عوض کنیم.

آقای احمدی‌نژاد نمی‌توان آن مدل را اجرا کنی. به خدا قسم مدل تو سوراخ است. سوراخ‌ها را پر کن. ما آن حر‌ف‌هایی که تو می‌گویی تجربه کردیم. ما می‌خواهیم مقاومت کنیم عزیزم. موهای سپید پدر مصطفی احمدی‌روشن را ببین و از او بپرس قطعنامه که امضا کردیم، چه اتفاقی افتاد.

وی خطاب به احمدی‌نژاد افزود: عزیزم وقتی قطعنامه را پذیرفتیم می‌دانی دشمن تا کجا آمد؟ تاجایی که در 8 سال جنگ نیامده بود. تا خرمشهر آمد. تا دهلران، سرپل ذهاب آمد تا اینکه به اسلام آباد و تنگه چهار زبر آمد به خدا قسم کوتاه بیاییم، له‌مان می‌کنند.

قاسمی گفت: محمود جان گفتی استعفا می‌دهم و می‌روم. کجا می‌روی؟ شما که گفته بودی دولت تمام نمی‌شود و ما هستیم. حالا چه شده است. این حرف‌های شما پارادوکس است عزیزم.

این دوره (دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد) خون دل خوردیم. هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره به قول دوست و دشمن آقا خودش را به طور تمام و کامل خرج نکرد.

این کارشناس مسائل دفاع مقدس خطاب به احمدی‌نژاد گفت: عزیزم، 6-7 و یا 8ماه فرصت داری. بازی را تمام کن. ورزش را ول کن. این قراردادهای میلیاردی بازیکنان پرسپولیس و تراکتورسازی ... خلاف حرف آقا درباره اقتصاد مقاومتی است. آنها همه نیروهایشان را در دولت تو چیده‌اند. وزیر ارشادت می‌گوید نمی‌تواند 7 نفر را عوض کند.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد دیر شده است. بیا تصمیم عادلانه بگیر و فکر کن که داری چه کار می‌کنی؟ در قضیه 11 روز خانه نشینی تو ما خون دل خوردیم اما بدان حزب‌الله فقط و فقط حول محور ولایت می‌چرخد و لاغیر.

قاسمی در ادامه با اشاره به عملکرد اخیر قوه قضائیه گفت: ما از قوه قضائیه فقط اجرای عدالت را می‌خواهیم. چرا که حضرت آقا هم عدالت را می‌خواهد.

وی خطاب به رئیس قوه قضائیه درباره حکم صادر شده برای سعید تاجیک گفت: ما دست شما را می‌بوسیم. توصیه ما این است که عدالت اجرا شود. ما نمی‌گوییم سعید را ببخشید. سعید به آقا نامه نوشت و گفت که غلط کرده‌ام و دل شما را آزردم. ما می‌گوییم نحوه برخورد با سعید مبنای برخورد دستگاه قضایی باشد.

این فرمانده دفاع مقدس با تشکر از قوه قضائیه به خاطر دستگیری فائزه هاشمی گفت: این درست نبود حکم کسی که با آن سابقه کثیف به نظام و رهبر انقلاب اهانت می‌کند و در خط مقدم فتنه‌گران برای براندازی به خیابان می‌آید 6 ماه زندان باشد و حکم کسی که در پرونده خود 8 سال دفاع مقدس با مجروحیت 8 ماه حضور در جبهه مبارزه با فتنه را دارد به خاطر فحاشی به یک شخص حقیقی آن‌ هم به جمل‌سوار یکه‌تاز جریان فتنه 8 ماه زندان و 50 ضربه شلاق و تعلیق از خدمت باشد.

وی افزود: سعید رکب خورد و متاسفانه آن حرف‌ها را زد که اگر من بودم کارهای بدتری از سعید انجام می‌دادم و تبعاتش را هم می‌پذیرفتم؛ اکنون هم از رئیس دستگاه قضا خواهش می‌کنیم که مثل حکم سعید را برای گردانندگان اغتشاشات و ستاد فرماندهی براندازی نظام، محاربین، فحاشان به رهبری و حزب‌الله و عاملین قتل دهها بسیجی و مجروحان فتنه صادر نمایید.

وی درادامه با انتقاد از تبلیغات زودهنگام برخی کاندیدا گفت: برخی کت و شلوار ریاست جمهوری را دوخته‌اند و دوباره آمده‌اند زودتر از موعد مقرر. اما ما باید خون دلش را بخوریم.

قاسمی در پایان این شعر را خطاب به زائران شهدا هدیه کرد.

ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم

گرجان طلبد دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود

ما پشت به سالار شهیدان نکنیم


در مواجهه با توهین به پیامبر به فیلم«محمد رسول الله»دل خوش کردها

    نظر

80 درصد فیلم‌های جشنواره سال قبل در مورد خیانت، بحران، مهاجرت و زیر سؤال بردن احکام اسلامی بود. آنوقت در مواجهه با توهین به پیامبر هنوز به فیلم «محمد رسول الله» مصطفی عقاد دل خوش کرده‌ایم!

 

خبرگزاری فارس: در مواجهه با توهین به پیامبر به فیلم«محمد رسول الله»دل خوش کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس نشست نقد، تحلیل و بررسی فیلم موهن پیامبر اعظم(ص) با حضور «سعید مستغاثی» منتقد سینما، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه در کانون بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، مستغاثی در ابتدای این مراسم گفت: متاسفانه برخی در تلاش هستند تا اقداماتی که برای ساخت این فیلم موهن انجام شده است را حرکتی خنثی و خلق‌الساعه معرفی کنند.

 

وی ادامه داد: البته این اولین فیلمی نیست که به مقدسات ما توهین می‌کند، تاکنون فیلم‌های توهین‌آمیز زیادی به قرآن، اسلام و پیامبر تولید شده است اما نمی‌دانم به چه دلیلی برخی تلاش می‌کنند این فیلم را با هالیوود و غرب بی‌ا‌رتباط بدانند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر حداقل 3 تا 4 فیلم شناخته شده ضد اسلامی روی پرده‌های سینمای غرب است و بسیاری معتقدند فیلم «معصومیت مسلمانان» اصلاً فیلم نبوده و ارتباطی به سینما و هالیوود غرب ندارد، اما اطلاعاتی که بعداً به دست آمد نشان داد این فیلم با سرمایه هالیوود ساخته شده است.

 

این منتقد سینما ادامه داد: پیش‌فاکتورهای این فیلم به عنوان مثال بازیگر و عوامل آن از بدنه سینمای هالیوود هستند و البته عکسی که کارگردان این فیلم را در کنار سفیر آمریکا در لیبی نشان می‌دهد، نشان‌دهنده همه واقعیت‌هاست، اما تعجب من از این است که چرا برخی از مسئولان ما درصدد این هستند که هالیوود از این ماجرا جدا بدانند؟!

 

مستغاثی در ادامه بحث خود با اشاره به وفور حرکات ضداسلامی در هالیوود گفت: اولین فیلم ضد اسلامی، رقص 7 زن محجبه دو سال بعد از اختراع سینما در سال 1897 توسط توماس ادیسون ساخته شد و پس از آن در آن همان سال «عرب مسخره» تولید شد و به نمایش در آمد.

وی در ادامه افزود: دو سال بعد «آوای مؤذن» اذان را در اسلام به سخره گرفت، حتی فیلم‌های مشهوری چون کازابلانکا و دزد بغداد نیز همگی تصاویری سیاه، خشن و عقب‌مانده از مسلمانان و تمدن مسلمانان به نمایش گذاشتند. اخیرا فیلم «جن‌گیر» که در سال 1973 توسط ویلیام فرید کین ساخته شده بود پس از 27 سال در اسرائیل باز اکران داشت.

 

مستغاثی ادامه داد: بنابراین سیر غالب هالیوود از دیروز تا امروز بر پایه شرک، سرمایه‌گذاری و نژاد‌پرستی بوده است. در غرب ابتدا جنگ‌های صلیبی رواج داشت، اما پس از آن به جنگ نرم روی آوردند و پس از آن فرقه‌های کابالا، فراماسونری، اومانیسم و سکولاریسم، ستون فقرات فیلم‌های غرب شدند و متأسفانه طی 100 سال اخیر این جریان‌ها برای ما تئوریزه شدند.

 

این منتقد سینما در ادامه بحث تأکید کرد: در این میان باید ببینیم سینمای ما برای این امر چه کاری کرده است؟ متأسفانه در سینمای ما برخی بدون اینکه بخواهند نوکر بی‌جیره و مواجب غرب شده‌اند. 80 درصد فیلم‌های جشنواره سال قبل در مورد خیانت، بحران، مهاجرت و زیر سؤال بردن احکام اسلامی بود. جالب اینکه در خود غرب کوچک‌ترین توهینی به یهود در هیچ فیلمی حتی «مصائب مسیح» دیده نمی‌شود.

 

وی در ادامه افزود: وقتی به پیامبر ما در فیلمی توهین می‌شود به خروش می‌افتیم و به حق این کار را انجام می‌دهیم، اما متأسفانه زمانی که در فیلم‌هایمان به ارزش‌هایی که همین پیامبر مکرم برای ما به ارمغان آورده است توهین می‌شود، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم و هنوز به فیلم «محمد رسول الله» مصطفی عقاد دل خوش کرده‌ایم!

 

مستغاثی در پایان سخنان خود به محتوای برخی فیلم‌های جشنواره سال گذشته انتقاد کرد و گفت: در فیلمی مثل «انتهای خیابان هشتم» قصاص امری فناکننده معرفی می‌شود! فیلم «بوسیدن روی ماه» نیز نشان می‌دهد شهیدان در مثلث عشقی قرار داشته‌اند و خانواده‌های آنان چندان مقید و معتقد نبوده‌اند. فیلم «خرس» هم که همه مصیبت‌ها را به گردن دفاع مقدس می‌اندازد این در حالی است که ما در هیچ جای دنیا فیلم ضد دفاع نداریم، اما در ایران فیلم ضد دفاع داریم!


مجوز ساخت 4 فیلم بدون خواندن فیلم نامه

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد که شورای پروانه ساخت مجوز ساخت چهار فیلم اخیر حوزه هنری را بدون خواندن فیلمنامه صادر کرده است.

 

خبرگزاری فارس: مجوز ساخت 4فیلم اخیر حوزه هنری بدون خواندن فیلمنامه صادر شده است

به گزارش خبرنگار اعزامی به کرمان جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در حاشیه برگزاری سومین نشست تخصصی باز تعریف سینمای دفاع مقدس در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره صدور پروانه ساخت برای فیلم های حوزه هنری و اینکه شنیده می‌شود این پروانه‌های ساخت را شخصا صادر کرده‌اید، گفت: یعنی اگر چند فیلم به تولیدات امسال اضافه شود به نظر شما بد است؟ همه چیز طبق قانون بوده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این چهار فیلم حوزه هنری مسیر تعریف شده پروانه ساخت را از اتحادیه تهیه‌کنندگان به شورای پروانه ساخت طی کرده‌اند یا خیر، گفت: راجع به اتحادیه تهیه‌کنندگان فکر می‌کنم دوستان بد متوجه شده باشند. اتحادیه در واقع یک نوع یار کمکی بود که از نظر و مباحث امنیت شغلی ابعادی از ظرفیت هنری که می‌خواهد کار در آن انجام شود و حتی سرمایه‌گذاری نظر دهد اما وقتی حوزه هنری می‌گوید من خودم در این سه حوزه صاحب‌نظرم و این نظر‌ها را قبول ندارم گفتند خیلی خوب حالا که این طور است با مسئولیت خودتان این کار را انجام دهید.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که این گفته شما به منزله این است که حوزه هنری خود پروانه ساخت را صادر کرده است، گفت: خیر ما پروانه ساخت را صادر کردیم.

جواد شمقدری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود شورای پروانه ساخت این چهار فیلم‌نامه را نخوانده است آیا این صحت دارد؟ گفت: بله فیلم نامه‌ها را نخوانده اند. اصلا دوستان قرار شد در جزئیات وارد نشوند چون حوزه هنری کار کارشناسی اولیه آنها را حاضر نشد قبول کند لذا برای قسمت بعد هم وارد نشده است. حال طبق قانون عمل شده آنها پروانه ساخت گرفتند و مسئولیت هم بر عهده آنها است یعنی فیلم نهایی در آید اگر این فیلم در ابعاد مختلف مشکل داشته باشد خود حوزه هنری باید پاسخگو باشد.


آیا سعید قاسمی ریش هایش را می تراشد؟؟

    نظر

در پی بازداشت تحسین برانگیز فائزه هاشمی توسط قوه قضائیه ، کمال تشکر را از مسئولین اعلام می داریم .

حا باید دید حاج سعید قاسمی به قولش عمل می کند یا خیر ؟ ایشان قول داده بود که اگر فائزه هاشمی را بازداشت کنند ریش هایش را بتراشد .

حال منتظریم سردار !!

http://enfetar.ir/wp-content/uploads/2012/04/ghasemi.jpg