سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

باز نشر

    نظر

وعده های یک شهردار

سیروس پاک فطرت شهردار فعلی شیراز در نیمه آذر ماه 1389 با ده رای از مجموع یازده رای شورای شهر بر کرسی شهرداری شیراز تکیه زد .

پاک فطرت در جلسه انتخابش گفت : " من خادم مردم هستم و تنها هدف من برای کاندیداتوری شهرداری شیراز ، خدمت به مردم است ."

اهم برنامه هایی که ایشان در روز انتخابشان بیان کردند بدین شرح است :

1- پیگیری مطالبات 120 میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه های دولتی و غیر دولتی

2- حمایت از دست اندرکاران گردشگری و شرکت ها و هتل های فعال

3- توسعه صادرات ، ایجاد سالن های بزرگ همایش ، حمایت از مشاغل خانگی ، کنترل و مدیریت هزینه ها ، تسریع در روند اجرای پروژه ها و خود کفایی در پروژه های عمرانی

4- توجه به بخش تبلیغات و اطلاع رسانی و راه اندازی روزنامه و رادیوی شهرداری

5- بازدید ماهانه از پروژه قطار شهری و بهره برداری از فاز اول قطار شهر در شش ماهه اول سال 90

6- ساماندهی ورودی های شهر ، ضابطه مند کردن تخفیف ها ، تبیین جایگاه فراملی شیراز و جلب مشارکت شیرازی های موفق مقیم خارج از کشور در توسعه شهر

7- تسریع  در اجرای کامل پروژه شهرداری الکترونیک و ارتقای سیستم های حمل و نقل عمومی

8- ساماندهی اطراف حرم احمد بن موسی (ع)

9- ایجاد ارتباط بیشتر میان شورا ، شهرداری و دانشگاه

10- پیگیری خروج پادگان ها به خارج از شهر و خروج کارخانه سیمان و روغن نباتی .

حال با گذشت حدود یک و نیم سال ، باید دید که چند درصد این برنامه ها به ثمر رسیده است و دستگاه های مربوطه چگونه به وظیفه نظارتی خود در قبال شهرداری شیراز عمل می کنند !!!


واکنش جنبش عدالتخواه به شایعه امتیاز \450میلیونی\ به نمایندگان!

    نظر

بیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه سرگشاده ای به منتخبین مجلس نهم شورای اسلامی از برخی اخبار مبنی بر اختصاص مبلغ زیادی (450میلیون برای هر نماینده) برای امر مسکن و خودرو نمایندگان، به شدت انتقاد کرد.

محمد جعفری نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نامه خطاب به نمایندگان تاکید کرد: این مساله  نقطه سیاهی در شروع به کار مجلس نهم تلقی می شود. امید است که نمایندگان انقلابی و وفادار به آرمانهای انقلاب از همین ابتدا با ایستادگی مقابل هر نوع انحراف کوچک و بزرگی نوید آور مجلسی توانمند برای دست یابی به آرمانها باشند.

این نامه که با توصیه معمار کبیر انقلاب به نمایندگان اولین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می شود می افزاید: امام در این نامه فرمودند: «امید آن است که رسیدگى به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم ملت مظلوم را در بر مى‏گیرد در رأس برنامه‏ها قرار گیرد»

جعفر نژاد با اشاره به پیام امام خمینی با بیان اینکه "همین یک جمله کافی است تا ما را به تعجب وا دارد" از شائبه اولویت قرار گرفتن رفاه حال نمایندگان محترم سوال پرسید.

وی در بخشی از نامه خود اظهار داشت: برخی اخبار رسیده حکایت از این دارد که مبلغ زیادی (450میلیون برای هر نماینده) که برای امر مسکن و خودرو نمایندگان اختصاص یافته است.

دبیر جنبش عدالتخواه با اشاره به اینکه این امکانات در حالی در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد که مردم محروم و متوسط از کمترین تسهیلات و امکانات محروم هستند، گفته است: از آنجا که به فرموده حضرت امام خمینی(ره) «مجلس خانه مردم و امید مستضعفان است» و نمایندگان باید در قول  و عمل طرفدار «اسلام پابرهنگان زمین»، «اسلام مستضعفین»، «اسلام رنج دیدگان تاریخ»، «اسلام سیلی خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها» باشند، نمایندگان ملت را به مشی عدالتخواهانه همراه با ساده زیستی دعوت نموده و به آنان یادآوری می‌کنیم که شما با رای همین ملت محروم و مستضعف به جایگاه نمایندگی رسیده اید و وظیفه دارید پاسدار حقوق مردم پابرهنه باشید.

این فعال دانشجویی پیشنهاد کرد: در صورت هرگونه دریافت برای مسکن و خودرو، ترتیباتی فراهم آید تا در پایان دوره نمایندگی مبلغ دریافت شده به بیت المال مسلمین بازگردانده شود. ضمنا اجاره ساختمان توسط مجلس باید در مناطق متوسط و محروم تهران باشد و نه در مناطق اعیان‌نشین که نیاز به هزینه کردن میلیاردی از بیت المال مسلمین برای تامین مسکن نمایندگان باشد.

جعفر نژاد با یادآوری اینکه هرگونه دریافتی به صورت بلا عوض مطمئنا با نارضایتی مردم و عدالتخواهان همراه خواهد بود، تاکید کرد: این نه یک توصیه اخلاقی و یک مستحب که بر نمایندگان این مردم انقلابی واجب است.

وی با اشاره به اینکه این مساله  نقطه سیاهی در شروع به کار مجلس نهم تلقی می شود، افزود: امید است که نمایندگان انقلابی و وفادار به آرمانهای انقلاب از همین ابتدا با ایستادگی مقابل هر نوع انحراف کوچک و بزرگی نوید آور مجلسی توانمند برای دست یابی به آرمانها باشند.


نسخه چاپیارسال به دوستان فرماندار شیراز: بازدید از مناطق محروم ش

    نظر

فرماندار شیراز با بیان اینکه بازدید از مناطق محروم این شهرستان ادامه می‌یابد، گفت: مصوبات بازدید از مناطق شهری و روستایی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

خبرگزاری فارس: بازدید از مناطق محروم شیراز ادامه می‌یابد

جواد زرین‌کلاه بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک سهل‌آباد شیراز، با بیان اینکه رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر و مناطق روستایی از جمله رویکردها و اولویت‌های مهم شهرستان شیراز است، اظهار کرد: در بازدید از این محله‌ها نیازها، مسائل و مشکلات این مناطق با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه اقدامات مهم و موثری از سوی دولت در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام شده است؛ به کمبودها و معضلات شهری در برخی محله‌های شیراز اشاره کرد و افزود: رفع این کمبودها و عقب ماندگی‌های انباشته نیازمند توجه و اهتمام ویژه تمام دستگاه‌های مسئول است که عزم و اراده‌ای محکم را در این مورد از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان این شهرستان شاهد هستیم.

فرماندار شیراز اشاره‌ای نیز به مصوبات بازدید از مناطق شهری و روستایی داشت و تصریح کرد: مصوبات بازدید از مناطق شهری و روستایی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند و در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، بازدید از مناطق محروم و کم‌برخوردار شهری و روستایی ادامه می‌یابد.

زرین کلاه با بیان اینکه با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت باید گام برداشت، خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای سبز، بهسازی و تأمین امکانات بوستان‌های محلی، بازسازی و تجهیز مراکز فرهنگی، بازسازی و ترمیم آسفالت معابر و تأمین روشنایی از جمله اقداماتی است که اجرای آن‌ها در مدت زمان کوتاه امکان‌پذیر بوده و در رونق و آبادانی منطقه نیز موثر است.

وی در مورد مشکلات مطرح شده در شهرک سهل‌آباد شیراز اضافه کرد: جا‌به‌جایی نوری تیرهای چراغ برق در مسیر تردد خودروها که می‌تواند امنیت و سلامت شهروندان این منطقه را به خطر بیاندازد؛ به همراه تعریض خیابان اصلی شهرک سهل‌آباد در یک برنامه بلند‌مدت از سوی شهرداری منطقه هفت شیراز از جمله مصوبات این بازدید است که در این مورد دستورات لازم داده شد.

فرماندار شیراز در مورد خانه عالم مسجد امام حسین (ع) این شهرک نیز گفت: داشتن خانه عالم یکی از ضرورت‌های مهم در این شهرک محسوب می‌شود و اداره اوقاف و امور خیریه در این مورد مامور حل مشکل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تسریع در عملیات اجرایی احداث بلوار 45 متری سادات از سوی شهرداری منطقه از دیگر مصوبات این بازدید بود.

به گزارش فارس، در این بازدید سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی و مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان شیراز، شهردار منطقه 7 شیراز، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان فارس به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان فرماندار شهرستان شیراز را همراهی کردند.

...

 


جانمایی آبنمای دفاع مقدس به کمیسیون بازگشت

    نظر

با مخالفت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا، جانمایی احداث آب‌نمای تصویری و موزیکال بنیاد حفظ آثار برای بررسی مجدد به کمیسیون بازگشت.

 

خبرگزاری فارس: جانمایی آب‌نمای دفاع مقدس به کمیسیون بازگشت

در جلسه علنی بعدازظهر امروز شورا جانمایی آب‌نمای دفاع مقدس بنابر پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بررسی شد.

علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز در این زمینه گفت: احداث آب‌نمای موزیکال دفاع مقدس آرزوی مسئولان و مردم شیراز است.

وی افزود: احداث این آب‌نما در نزدیکی پروژه پل ولی‌عصر مناسب نیست چرا که تحت‌الشعاع عظمت پل قرار می‌گیرد.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: بهترین مکان برای احداث این آب‌نما ورودی گلزار شهدا در سه راه دالرحمه است که المان 14 هزار شهید این استان نیز در آنجا احداث می‌شود و آب‌نما در کنار آن جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی افزود: در صورتی که بنیاد حفظ آثار بر نظر خود در جانمایی پافشاری کند به دلیل آنکه فضای اطراف پل ولی‌عصر برای کارگاه‌های طرح مورد نیاز است احداث آب‌نما دو سال و تا پایان عملیات احداث پل به تاخیر می‌افتد؛ در حالی که در تاریخ 22 بهمن‌ماه می‌شود آب‌نما را در کنار المان شهدای استان راه‌اندازی کرد و هر کس به سوی فرودگاه در حرکت باشد این سازه زیبا را مشاهده می‌کند.

این گفته شهردار، با مخالفت عرب و مختاری اعضای شورا مواجه شد که در جلساتی با کارشناسان بنیاد حفظ آثار بر لزوم احداث این آب‌نما در جنوب شهر و در نزدیکی موزه دفاع مقدس توافق کرده بودند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، پیشنهاد احداث آب‌نما در بلوار چمران یا نهر اعظم و سه راه دالرحمه مناسب نیست به این دلیل که جنوب شهر همان فضایی را تداعی می‌کند که رزمندگان برای جبهه اعزام می‌شدند و همچنین بنیاد حفظ آثار در نظر دارد فضای مابین آب‌نما و باغ موزه را با طرح‌هایی ویژه رنگ و بوی ایثار و جهاد ببخشد.

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر و شهردار شیراز خواستار تغییر جانمایی پیشنهادی بنیاد حفظ آثار شدند و بنابر رای اعضای شورا و برای بررسی بیشتر و بازدید از نزدیک، جانمایی آب‌نما به کمیسیون مربوطه بازگشت.

...

 

 


«وحدت» در مجلس و «پرهیز از چالش های ناموجه» با سایر قوا نشانه مج

    نظر

مقام معظم رهبری در پیامی به مجلس نهم، وحدت و انسجام ملی در مجلس و همکاری صمیمی با قوای دیگر و پرهیز از چالش های ناموجه را از جمله شاخص ها و نشانه های یک مجلس موفق اعلام کردند.

خبرگزاری فارس: «وحدت» در مجلس و «پرهیز از چالش های ناموجه» با سایر قوا نشانه مجلس موفق است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اولین جلسه علنی مجلس نهم که از صبح امروز یکشنبه برگزار شد، پیام ‌حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به این مجلس را قرائت کرد.

متن‌ این‌ پیام‌ ‌به این‌ شرح‌ است‌:

بسم الله الرحمن الرحیم

گشایش نهمین دوره ی قانونگذاری در جمهوری اسلامی – به خواست خداوند حکیم و قدیر- پیام پرقدرتی است که ملّت ایران، جهان معاصر را با آن مخاطب میسازد و حقایق ماندگاری را در حافظه ی افکار عمومی ملتها ثبت میکند. پیروزیِ عزم ملی بر حجم انبوه دشمنی ها؛ ساختِ استوار و مستحکمِ نظام برخاسته از انقلاب اسلامی؛ نقش یگانه و بی بدیل ایمان و بصیرت در شکل دهی به مسیر زندگی و سرنوشت یک ملت؛ و آنگاه، تصویر راستین از ملتی که برای نخستین بار،‌مردمسالاری اسلامی را نه با زبان، که با مجاهدت دشوار خود به میدان آورده و دعویِ انزوای دین از زندگی اجتماعی را باطل ساخته، از جمله ی این حقائق اثرگذار و ماندگار است.

 

موفقیِّت ملّت ایران در فرستادن این پیام روشنگر و پرمغز به افکار عمومی جهان، لطف دیگری است از سوی خدای توانا و مهربان که در طول این مسیر پرچالش، همواره یاری و رهنمائی خود را مبذول داشته و هرگز این ملت مؤمن و مجاهد را تنها نگذاشته است. با همه ی وجود، خدای عزّوجلّ را سپاس میگویم و پیشانی سپاس و ستایش بر درگاه عظمت او می‌سایم.

 

همچنین واجب میدانم که با دلی سرشار از تکریم و قدرشناسی، به ملّت بزرگ و تاریخ‌سازِ ایران درود فرستم و حضورِ بهنگام آنان را در عرصه ی این آزمون که مانند همیشه، نمایشگر بصیرت و اعتماد به نفس و شناختِ درستِ زمانه بود، سپاس گویم.

 

و نیز وظیفه ی خویش میدانم که از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در وزارت کشور و شورای محترم نگهبان و از دستگاههای کمک کننده بویژه رسانه ی ملّی و مأموران نظم و امنیت و جریانها و شخصیتهای دینی و سیاسی که هر یک به سهم خود در برپائی این حماسه ی همگانی نقش آفریدند، قدردانی و تشکر کنم.

 

همچنین لازم است از عموم نمایندگان مجلس هشتم و رئیس و هیئت رئیسه محترم آن، بخاطر خدماتی که در دوره ی مسئولیت خویش بر آن توفیق یافتند، صمیمانه تشکر کنم.

 

اکنون در طلیعه ی مجلس نهم، اصلی‌ترین توصیه ی این جانب به نمایندگان محترم آن است که در جایگاه خطیری که با رأی مردم به دست آورده اند، تنها به مسئولیت الهی و اَدای وظیفه ی سنگین نمایندگی از ملّت بیندیشند و انگیزه ها و حُب و بُغض های شخصی و گروهی و طائفی و محلی را در قانونگذاری که مهمترین وظیفه ی مجلس شورای اسلامی است و نیز در نظارت بر اجرای قانون و البته نیز در موضعگیریهائی که فضای کشور را تحت تأثیر قرار می دهد، دخالت ندهند. در صدر این همه،‌قانون قرار دارد. قانون باید کارآمد، روزآمد، شفاف، معطوف به نیازهای عمومی و تأمین کننده ی منافع ملی باشد. در دهه ی پیشرفت و عدالت، همه ی قوانین باید به تحقق این دو شاخص عمومی کمک کند و با نگاه بلندمدت، گستره‌ای هر چه طولانی تر و پهناورتر داشته باشد. اولویتهای کشور باید احصاء شود و جایگاه شایسته را در اهتمام به قانونگذاری بیابد.

 

مجلس شورای اسلامی یک رکن اساسی کشور و نظام اسلامی است؛ همه ی آنچه در نظام اسلامی برجسته و شاخص است باید در مجلس تبلوُر و انعکاس یابد؛ ایمان، شجاعت، پیشگامی، ایستادگی بر مبانی نظام، ایستادگی در برابر دشمنان، روزآمدی و نوآوری، وحدت و انسجام ملی، کار و تلاش فداکارانه، به میدان آوردن همه ی ظرفیت فردی و جمعی، نشانه هائی است که میتوان یک مجلس موفق را با آن شناسائی کرد.

 

همکاری حقیقی و صمیمی با قوای دیگر و پرهیز از چالشهای ناموجّه نیز یک شاخص مهم دیگر و دارای سهمی تعیین کننده در اتحاد ملّی است، که دلسوزان کشور همواره بر آن پای فشرده و منافع عمومی و وجاهت چهره ی ملّت ایران در چشم جهانیان را در گرو آن دانسته اند. این توصیه عیناً به دیگر قوای کشور و همه ی اشخاص و نهادهای مسئول نیز متوجه است. همه باید قانون را فصل‌الخطاب بدانند.

این جانب در دوره های گذشته ی مجلس توصیه هائی را به عرض نمایندگان محترم رسانده و ادای وظیفه ی الهی را که مسئولیت آنان در این دنیای زودگذر و در پیشگاه عدل بی اغماض خداوند در نشأه ی آخرت است، یادآور شده ام. اینک نیز شما نمایندگان محترم را به آن عرایض مخلصانه ارجاع می‌دهم.

 

در پایان با سلام و تحیات بر پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله و دیگر پیامبران و بر امامان معصوم علیهم السلام و بر حضرت ولی الله اعظم روحی فداه، و نیز با درود بر ارواح طیبه ی شهیدان و روح مطهر امام شهیدان، سخن را به انجام می‌رسانم و توفیق و هدایت و یاری خداوند را برای همه ی شما مسئلت می کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله

سیدعلی خامنه‌ای


فـــاتـــح بغـــــــداد

    نظر

سه دور گفتگوی فشرده و حساس جمهوری اسلامی ایران و 1+5 سرانجام پنجشنبه شب به پایان رسید. افکار عمومی انتظار آن را داشت که در این دوره از مذاکرات، ایران و غرب به نتیجه قابل توجهی برسند، اما به گفته سعید جلیلی گفتگوهای بغداد ناتمام ماند. دور بعدی مذاکرات از تاریخ 29 و 30 خرداد ماه سال جاری در مسکو از سرگرفته خواهد شد.

 

 

اما همین مذاکراتی که به حسب ظاهر بی‌نتیجه ماند، خود، پیروزی‌های قابل توجهی را در عرصه دیپلماتیک برای کشورمان رقم زد. اولین نشان پیروزی جمهوری اسلامی ایران، انجام مذاکره در بغداد و زیر پرچم عراق بود. امروز بر هیچکس پوشیده نیست که کشور عراق، پس از سقوط صدام و اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از کشورش، به یک متحد سرسخت ایران و عضوی از جریان مقاومت اسلامی در منطقه تبدیل شده است. بنابراین، تغییر محل برگزاری مذاکرات از ژنو به استانبول و سپس به بغداد، خود نشان از برتری ژئوپولتیک ایران در خاورمیانه دارد.

از دیگر نشانه‌های برتری تیم مذاکره کننده کشورمان، اختلاف نظری است که در بین اعضای 1+5 به وجود آمده است. منابع غیر رسمی از اختلاف نظر نماینده آمریکا و نماینده روسیه در نحوه تعامل با ایران خبر میدادند. این اختلاف نظرها در عدم ارائه بسته مدون از سوی غرب و بسنده کردن به چند پیشنهاد شفاهی ظهور و بروز کرد که این مسئله بیانگر دست بالا و ثبات و اقتدار ایران در مذاکرات است. از جمله دلایل به وجود آمدن اختلاف در بین غربی‌ها میتوان به ثبات ایران که ناشی از درصد بالای مشارکت مردم در دو دور انتخابات مجلس نهم و موج جدید ضداسرائیلی در کشورهای عربی است، اشاره کرد.

در مقابل تزلزل و تشتت غربی‌ها، تیم مذاکره کننده ایرانی علاوه بر ایستادگی بر مواضع سازش ناپذیری و کوتاه نیامدن از حق خود، بسته‌ای پیشنهادی خود را ارائه کرد. غرب که انتظار چنین مسئله‌ای را داشت، با حالت واکنشی در مذاکرات حاضر شده بود، یعنی منتظر آن بودند که ببینند پیشنهادات ایران چیست که آن را قبول کنند یا رد کنند. اما از طرفی به دلیل پیش بینی درست غرب درباره اهمیت بسته پیشنهادی ایران و حساس بودن مسئله، تیم مذاکره کننده خود را در سطح پایین و با اختیارات محدود انتخاباب کرد تا نظردهی و تصمیم گیری راجع به این بسته را به زمان دیگری موکول کند و مجبور به تصمیم گیری آنی و عجولانه نشود. بدین جهت پس از پایان مذاکرات، کاترین اشتون در کنفرانس خبری حاضر میشود، اما به چند نکته کلی اشاره میکند و کنفرانس خبری خود را به سرعت پایان می‌بخشد، چرا که حرفی برای گفتن ندارد و هرگونه اظهار نظر ممکن است بعدا برای وی و اتحادیه اروپا دردسر ساز شود. در مقابل سعید جلیلی بیش از یک ساعت در کنفرانس خبری به تمامی سؤالات خبرنگاران به طور مفصل پاسخ میدهد. نحوه پاسخ گویی جلیلی به سؤالات خبرنگاران بین‌المللی طوری بود که تمامی حربه‌ها را از غربی‌ها گرفت. چرا که وی با استناد به قوانین ‌‌ان پی اتی و دیگر نهادهای بینی المللی که غربی‌ها از آن دم میزنند و بر آن تأکید دارند، حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند.

محل برگزاری دور بعدی مذاکرات نیز از جمله مسائل مطرح در مذاکرات بود، که طرف غربی ژنو را به میزبان پیشنهاد میدهد، اما تیم مذاکره کننده که در کوچکترین مسائل نیز حاضر به دادن امتیاز بی‌جهت نبود، این پیشنهاد را نپذیرفت و در نهایت مسکو به عنوان میزبان دور بعد مرضی الطرفین قرار میگیرد.

حال باید صبر کرد و دید گروه 1+5 با توجه به مقاومت چند ساله مردم ایران در مقابل تحریمها، کاهش درگیری‌های سوریه و تشدید مبارزات مردم بحرین و شیعیان عربستان، تا چه مقدار حاضر به خواسته‌های ایران تن دهد.


علل محدود بودن اطلاعات تاریخی درباره امام هادی(ع)

    نظر

کتر محمدحسین رجبی دوانی، پژوهشگر و کارشناس تاریخ اسلام در گفتاری به مناسبت سالروز شهادت امام علی‌النقی علیه‌السلام، علل محدود بودن اطلاعات ما درباره‌ی شخصیت و سیره‌ی آن حضرت را بررسی می‌کند:

امام هادی علیه‌السلام طبق نقلی در سال 212 و طبق نقلی دیگر در سال 214 هجری قمری در یکی از روستاهای اطراف مدینه متولد شدند. ایشان در سال 220 و در پی شهادت امام جواد علیه‌السلام در سن 6 یا 8 سالگی به امامت ‌رسیدند. حدود بیست‌ویک سال در مدینه بودند و سپس با توجه به نامه‌نگاری‌های بریحه -امام‌جماعت حرم- با متوکل خلیفه‌ی عباسی و توصیه‌ی او که: «اگر به حرمین نیاز داری، علی بن محمد را از آنها بیرون ببر که او مردم را به خود می‌خواند و عده‌ی بسیاری از او تبعیت کرده‌اند» و با توجه به گزارش‌هایی که از ارتباط امام با وکلایشان در مدینه داشتند، به دستور خلیفه ایشان را به سامرا منتقل کردند. حضرت حدود بیست‌ویک سال در آن‌جا تحت کنترل مأموران خلفای عباسی زندگی ‌کردند تا این‌که طبق نقلی در سوم ماه رجب سال 254 هجری قمری و در سن حدود 42 سالگی به شهادت ‌رسیدند.


ادامه مطلب...

همجنس بازها در این کوچهها رژه میروند! +عکس

    نظر

با اوج گیری اعتراضات مردمی در جمهوری آذربایجان نسبت به اقدامات ضد دینی دولت این کشور و برگزاری مسابقات یوروویژن، شعار نویسی های جالبی در خیابان های این کشور مشاهده می شود.

...

این پست را به صورت کامل در ادامه مطلب بخوانید

...

ادامه مطلب...

تبلیغ فیسبوک، آموزش نحوه پیداکردن شوهر و... در یک کنگره دانشجویی

گزاری یک اردوی دانشجویی در شمال تهران با حاشیه هایی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در نخستین دوره این کنگره که عنوان پیشرفت در آن بود از دانشجویان فعال دانشگاه های سراسر کشور دعوت شده است تا در زمینه های مختلف مفاهیم حول و حوش جوانان و پیشرفت مطالبی ارائه دهند.

بنا به این گزارش این کنگره با همت دبیرخانه ... سوم و چهارم خرداد در مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در تهران با حضور اقشار مختلف دانشجو از انجمن های علمی، تا شوراهای صنفی حضور داشتند، برگزار شد.

این کنگره که عناوین با مصما و معنی داری  همچون پیشرفت اسلامی، عدالتخواهی، معنویت و هویت ملی را به سنگینی یدک می کشید، گویا از این عناوین فرسخ ها فاصله داشت و آنچه در طول همایش غریبی می کرد همین عناوین بود.

گفته می‌شود این کنگره محلی بسیار مناسب برای تفریح و فضای مفرح و شاد برای دختر و پسرهای جوانی که خود را برای فضای علمی و گفتمانی آمده کرده بودند شده بود.

عدم رعایت حداقل حرمت های اسلامی، برگزاری کلاس های مختلط همراه با کف و سوت در کنار  محل اسکان آقایان که برای خانم ها مشکل ایجاد کرده بود.

برگزاری جنگ های شادی همراه با انواع ادوات و طنزهای سخیف به بهانه ی اندکی شادی، طنزهای که با همه جور توهین و فضاحت همراه بود از جمله ی این طنزها می توان به تجویز جهش ژنی برای اصولگرا شدن همراه با رویاندن محاسن و داغ کردن پیشانی کردن، پیدا کردن شوهر در اسرع وقت، کشتن گربه دم حجله، دختر چرا درس می خوانی تا بشوی پزشک و... اشاره کرد که با سوت و کف های مکرر بعضی دختر و پسر در کنگره ی عدالتخواهی شده بود!

فضای سالن به اندازه ی نامناسب و زننده بود که بسیاری از دانشجویان در اعتراض سالن را ترک کردند که مسوولین در توجیه اشتباه خود و در جواب اعتراض دانشجویان گفتند که بالاخره شادی هم لازم است.

عدم کنترل محیط کلاس ها و محوطه فضا را برای اختلاط و حرکت های نامناسب آماده کرده بود.

ترغیب دانشجویان در کارگاه های آموزشی به استفاده از شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و توتیتر که در ضدیت آنها با نظام و نرم افزار جاسوسی بودن آنها شکی نیست هم نکات جالب دیگر این کنگره بود.

آنچه در کارگاه عدالتخواهی از سوی یکی از اساتید مدعو مطرح شد این بود که عدالت یعنی اینکه جامعه طبقه طبقه گردد  و این گروه شایستگان است که سهم زیادی باید از هرلحاظ به خود اختصاص دهد و بقیه باید به کف انتظارات خود قانع باشند و یا باید به طبقه شایستگان راه پیدا کنند.

و این گونه نخستین کنگره ... که در آن نه می توان معنویت دید و نه پیشرفت با صرف میلیون ها تومان پول بیت المال به پایان رسید.
 


لحظههای نفسگیر دو ضلع مجلس برای صندلی رئیس

درحالی که کمتر از 24 ساعت به آغاز به کار مجلس نهم باقی مانده است رایزنی‌های بسیار سنگینی در جلسات محفلی برای تعیین رئیس مجلس در حال وقوع است.?

حداقل دو جلسه اصلی عصر روز شنبه در مجلس فعلی و مجلس قدیم را باید محل تعیین تکلیف 4 سال آینده پارلمان ایران دانست.?

حامیان «علی لاریجانی» با دور زدن قانون نانوشته سیاست، بی خیال خیل بزرگ اصولگرایان مجلس شده‌اند و برای حفظ صندلی «رئیس»، برای لاریجانی جمع حدودا 30 نفره اصلاح طلبان را تغییر جنس داده و آنها را به اردوگاه خود راه داده اند.?

?«شجاعی کیاسری» از شمال و «کاظم جلالی» از شاهرود جای «باهنر» را از «تهران» گرفته اند تا «عینا» خواسته علی لاریجانی را اجرا کنند؛ به این ترتیب برای رئیس شدن مجدد «علی» و کنار زدن «غلامعلی» دور شدن از مرکز ثقل جریان موسوم به اصولگرایان که شامل 3 ضلع اصلی «ایثارگران-رهپویان»، «سنتی» و «پایداری» است مورد توجه ویژه قرار گرفته است.?

در واقع چون اکثریت قابل توجه اصولگرایان 220نفره‌ی مجلس حامی ریاست «حدادعادل» هستند، اقلیت «60 نفره»ی مستقلیون و اصلاح طلبان به یکباره در ادبیات سیاسی حامیان لاریجانی، «اصولگرا» شدند!?

?زاکانی، زارعی و جلالی به ترتیب 2 نفر اول از حامیان حداد و نفر آخر حامی لاریجانی، افسران این میدان جنگ هستند؛ دو نفر اول امروز جمعی زیادی از اصولگرایان را در ساختمان مشروطه دور هم جمع می کنند، زاکانی در این باره گفته است: برگزاری نشست فراکسیون اصولگرایان برای دور کردن مجلس نهم از مسائل حاشیه‌ای است تا بتوان پیش از تشکیل جلسه علنی مجلس برای انتخاب هیئت رئیسه موقت، یک لیست پیشنهادی را با تفاهم همه اصولگرایان داشته باشیم.

وی همچنین گفته است: شکل‌گیری فراکسیون اصولگرایان سنت بسیار حسنه‌ای بود که در مجلس هفتم و هشتم شکل گرفت از این رو انتظار می‌رود این موضوع در مجلس نهم نیز تکرار شود چراکه تشکیل فراکسیون اصولگرایان در راستای افزایش وحدت رویه در مجلس ضرورت دارد.

در عین حال جلسه شب گذشته فراکسیون رهروان ولایت با حضور علی لاریجانی و اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون که تعداد آنها بین 15 الی 20 نفر بود، برگزار شد تا در این جلسه درخصوص نحوه اعضای هیأت رئیسه مجلس نهم رایزنی و گفتگو صورت گیرد.

یکی از اعضای موسس این فراکسیون که نخواسته نامش فاش شود گفته است: در این جلسه مقرر شد تمامی اعضای فراکسیون رهروان ولایت که بیش از 200 نفر هستند در جلسه فراکسیون فراگیر اصولگرایان که روز یکشنبه برگزار می‌شود شرکت نکنند و دیگر اینکه در این جلسه مقرر شده است همگی افراد فراکسیون رهروان ولایت تعهد اخلاقی دهند تا به تمامی اعضایی که به عنوان هیأت رئیسه آینده مجلس از سوی فراکسیون تعیین می‌شوند، در صحن علنی رای دهند.

در حالی که تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایان از سوی حامیان لاریجانی نفی می شود الیاس نادران معتقد است که هیچ عاقل سیاسی در وجود یک فراکسیون واحد اصولگرایان تردیدی ندارد.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم خاطرنشان کرد: ‌سابقه مجلس هفتم و هشتم نشان داده وجود فراکسیون قدرتمند اصولگرایی در مجلس ضرورت دارد، هرچند متاسفانه در مجلس هشتم به دلیل ناکارآمد شدن فراکسیون آسیب های جدی به حیثیت مجلس وارد شد.

اینها همه باعث شد تا بی‍ژن نوباوه در واکنشی انتقادی و با بیان اینکه فراکسیون رهروان ولایت بزرگترین خدمت را به انشقاق میان اصولگرایان مجلس نهم کرد، بگوید: عده‌ای از ترس محقق نشدن خواسته‌هایشان از تشکیل جبهه واحد اصولگرایی جلوگیری می‌کنند.


اما شاید این تمام ماجرا نباشد چه اینکه در میان حامیان اصلی علی لاریجانی اتفاق نظری بر روی تشکیل و یا عدم تشکیل فراکسیون واحد وجود ندارد و این دو دستگی در میان حامیان علی لاریجانی تا جائی است که محمد رضا باهنر که به لابی گری با نمایندگان برای ریاست لاریجانی شهره شده است از این منظر مخالف نظر کاظم جلالی است که بر تعدد فراکسیون ها اصرار دارد.

جلالی هم که گفته "معتقدم که آقای لاریجانی صددرصد رئیس مجلس می‌شود" گفت: ما فکر می‌کنیم اگر همه اصولگرایان مجلس در جایی جمع شوند و درمورد ریاست مجلس ملتزم شوند که یک رای استمزاجی بگیریم و همان رای را اجرا کنیم بهترین راهی است که می‌تواند انجام شود.