سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

اجازه تکرار فتنه 88 را نخواهیم داد

    نظر

حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران در هشدار به ضد انقلاب داخل و خارج اظهار داشت: ما به فتنه گران ضد انقلاب و طراحی‌های آنها اجازه نمی‌دهیم فتنه 88 تکرار شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: بعضی از سران و مرتبطین با فتنه فکر می کردند با نفوذ در مجموعه‌های مختلف و ارتباط برقرار کردن باز به صحنه می‌آیند تا انقلاب و نظام را با چالش روبه رو ‌کنند که باید گفت اشراف بسیار خوبی بر همه این جریان‌ها داریم و با همه آنها مقابله می‌کنیم به گونه‌ای که مردم به هیچ وجه با چالش‌ مواجه نشده و حتی حس چالش نداشته باشند.

وی در ادامه به دستگیری‌های اخیر اشاره و اضافه کرد: دو شبکه بزرگ ترور و بمب گذاری دستگیر شدند که با پشتیبانی و هماهنگی بین سرویسی در سرویس‌های اطلاعاتی دنیا و منطقه شکل گرفته بودند؛ در این دو شبکه ارتباط بین  MI6 و  CIA، موساد، فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای منطقه با یکدیگر وجود داشت که برای اقدامات تروریستی و بمب گذاری دست به دست یکدیگر دادند اما با تلاش 6 ماهه سربازان گمنام امام زمان (عج) سر درگمی بین سرویس‌های آنها به وجود آمد.

مصلحی با تأکید بر اینکه در فضای سایبر نیز جمهوری اسلامی کار را به جایی رسانده که اوباما 3 بار در صحبت‌های مختلف می‌گوید در مقابل با فضای سایبر با جمهوری اسلامی از پای در آمده‌ایم، گفت: از مهمترین اهداف جنگ نرم دشمن علیه انقلاب اسلامی ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم، دین و سیاست، حمایت از ضد انقلاب و جریان برانداز داخلی و خارجی و همچنین ایجاد انشقاق بین ملت و نظام است.

وی همچنین به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: در حالی که سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا مثل  CIAو MI6 و موساد اذعان دارند و در مذاکرات مخفیانه خود مطرح می‌کنند که پیش بینی چنین حادثه‌‌ای را نمی‌کردند اما عده‌ای در داخل و بیرون می‌خواهند القاء کنند که این طراحی‌ها متعلق به آمریکایی‌ها است.


شناسایی گلوگاههای فساد اداری در شهرداری شیراز

    نظر

رئیس اداره حراست شهرداری شیراز گفت: گلوگاه‌های فساد اداری شهرداری شناسایی و آسیب‌شناسی می‌شوند.

خبرگزاری فارس: شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری در شهرداری شیراز

علیرضا جمشیدی از تشکیل ستاد ارتقـای سلامت اداری شهرداری شیراز خبر داد و با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلی نظام و هدایت عملکرد شهرداری از جمله اهداف این ستاد است، اظهار داشت: با اجرای کامل برنامه‌های این ستاد بسترهای خدمات شهرداری متحول و شهروندان شاهد ارتقای کیفی خدمات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد، شهرداری را به سازمانی مشتری‌مدار و خودکنترل تبدیل کرده و زمینه افزایش بهره‌وری و رضایتمندی مردم را بیش از بیش فراهم می‌آورد.

این عضو ستاد ارتقای سلامت اداری شهرداری شیراز در تشریح وظایف این ستاد گفت: تدبیر اجرایی دستورالعمل‌ها و تعیین شیوه‌های مرتبط، اتخاذ سیاست‌های راهبردی و ترویج فرهنگ سازمانی از جمله وظایف این ستاد است.

جمشیدی شفاف‌سازی امور، شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری و آسیب‌شناسی آن را برخی دیگر از وظایف این ستاد عنوان کرد.

وی ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم، تدوین شاخص‌ها و چک لیست‌های مرتبط با سلامت اداری به منظور ممیزی ارزیابی، کنترل و نظارت لازم به عملکرد شهرداری و واحدهای تابعه آن را از دیگر وظایف این ستاد برشمرد و اضافه کرد: ستاد ارتقای سلامت اداری در تقدیر و تشویق مدیران و کارکنان موفق شهرداری، تعیین و انتصاب بازرسان به منظور مقابله با ناهنجاری‌های اداری، وظایف ویژه‌ای دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ابلاغ شهردار شیراز معاون برنامه‌ریزی شهرداری و مدیر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات شهرداری به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر این ستاد معرفی و جمعی از مدیران تخصصی و نظارتی شهرداری و همچنین کارشناسان مرتبط نیز به عنوان اعضای این ستاد تعیین شدند.

مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام اداری را در 26 بند ابلاغ کرده‌اند و علاوه بر آن بر اساس مصوبه هیئت دولت تمام دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی باید ستادی به نام ستاد ارتقای سلامت اداری داشته باشند تا سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت مجموعه را به منظور سالم‌سازی فضای سازمانی و همچنین تسهیل و سلامت ارائه خدمات عهده‌دار شوند.

به گزارش فارس، سال‌ها است که عواملی همواره از دیدار افراد مطلع و آگاه به مسائل ریز و درشت شهرداری شیراز با شهرداران این شهر به ویژه شهردار فعلی شیراز، با شیوه‌های مختلف جلوگیری می‌کنند.

بی‌تردید ترس و وحشت این عوامل نامرعی، از روشن شدن بسیاری از حقایق است که می‌تواند منافع شخصی و شبکه‌ای آنان را به خطر بیاندازد.

خبرنگاران خبرگزاری فارس در شیراز نیز تاکنون موفق نشده‌اند تا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با شهردار شیراز به مسائل و مشکلات این شهر بپردازند و سؤالات و خواسته‌های شهروندان را مطرح کنند و ناگفته‌های فراوانی را با وی در میان بگذارند.


نمایش عروسکی نداشتند، بازیگران محترم رقصیدند!+تصاویر

    نظر

: عدم نظارت بر تئاتر های چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی؛ حرکات و موزون و رقاصی را به خیابان های تهران وارد کرده است.

در جریان اکران های دیروز چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی که به نام مبارک برگزار می شود اجرای «پوستین دیو» به کارگردانی آذر متفکر در صحن خیابانی تئاتر شهر اجرا شد که لحظه به لحظه آن با حرکات موزون بازیگران دختر این تئاتر همراه بود.

«پوستین دیو» که نویسنده آن سید قاسم قوامی است و آذر متفکر کارگردانی  آن را انجام داده؛ داستان دختری را دنبال می کند که شوهر او در روز عروسی اش توسط پادشاه کشته شده و وی نیز اسیر پادشاه می باشد. او شبانه از قصر فرار می کند و در راه با دیوی آشنا می شود که آن دیو با کشتن پادشاه تبدیل به داماد از دست رفته ی او می شود و ...

در این نمایش 30 دقیقه ای که ساعت 18:45 دیروز به اجرا درآمد، پری سحر حاجی آقاسی، صوفی طاهری، سحر باقرآبادی، سمیرا حاجی فتحعلی، سحر نجفی، سپیده رحیمی، محسن قرآن نویس، موحد رشیدی، امیر حسین خلیلی، آزاده سرابی، الهه توفیقی و الناز توفیقی به عنوان عروسک گردان حضور داشته اند.

از نکات دیگر این نمایش بازیگری نقش پیرمردی مذهبی است که بر عهده یکی از بازیگران زن قرار دارد و با عبا و گرداندن تسبیح در دست به رقص می پردازد.

اجرای این نمایش که ظاهرا هیچ نظارتی بر آن نبوده و بیشتر به یک ضد فرهنگ شبیه است تا انتقال دهنده آن در حالی است که بنا به گفته مسئولان ؛ جشنواره تئاتر عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان است و قرار بوده است در بخش ملی جشنواره تئاتر عروسکی تهران21 اثر در بخش صحنه ای، 19اثر در بخش فضای باز،4 اثر در بخش دانشگاهی و40 اثر نیز در بخش پاتوق کودکان و نوجوانان به روی صحنه رود.

محمد باقر آدوسی دبیر چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی درباره جوایز گروه های برگزیده نیز گفته: گروه های برگزیده جشنواره عروسکی در بخش کشوری در مرکز تئاتر کانون پرورشی فکری به مدت یک هفته اجرای عموم خواهند داشت  و برگزیده‌های استانی نیز در مراکز همان استان روی صحنه می‌روند.


فیلم این تئاتر هم موجود است اما بدلیل موازین اخلاقی از پخش آن معذوریم. در صورت لزوم آن را به مراجع ذی ربط ارائه خواهیم داد.


آذر متفکر کارگردان پوستین دیو

 


حسین شیفته رهبر بود

ه گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، یکی از سایت‌های ضدانقلاب که از سه سال پیش به صورت مستمر اخبار مربوط به خانواده‌های شهدا و کشته‌شدگان را پیگیری و منتشر می‌کند، در آستانه سالمرگ شورش سبز با انتشار یک دروغ بزرگ به دنبال تنفس مصنوعی دادن به فتنه و فتنه‌گران بود. این سایت خبری در سر تیتر خود اسامی کشته‌شدگان فتنه 88 را جمع‌آوری کرده بود که شهید «حسین غلام‌کبیری» که نخستین شهید بسیجی مبارزه با فتنه بود را جزء کشته‌شدگان فتنه معرفی کرده است.

پدر و مادر شهید «حسین غلام‌کبیری» در سومین سالگرد این شهید بسیجی با دیدن این مطالب، برگه پرینت گرفته شده این سایت را پاره ‌کرد و گفت «فرزند ما در راه حفظ حریم ولایت شهید شده است».

پدر شهید در ادامه می‌گوید: حسین آقا از 10 سالگی به بسیج رفت و حضور وی در بسیج تا 17 سالگی‌اش که به شهادت رسید، ادامه داشت. پسرم راه ولایت را دوست داشت. به رهبر و به مملکت علاقه داشت. همیشه به ما می‌گفت «من دوست دارم، شهید بشوم. اگر جنگی باشد، اولین داوطلب من هستم» پس این راه شهادت را خودش انتخاب کرده بود.

پدر شهید حسین غلام‌کبیری ادعای سایت ضدانقلاب را رد کرد

وی ادامه می‌دهد: اگر حسین نمی‌خواست راه شهادت را انتخاب کند از 10 سالگی نمی‌رفت در بسیج و فعالیت کند. هنوز هم می‌گویم که از مقامات بالا تقاضا دارم که به امور قضایی فرزندم رسیدگی کنند. تمام فتنه‌گران در جریان اغتشاشات سال 88 مقصر هستند. به نظر من اگر فتنه‌گران واقعاً مسلمان بودند، چرا مساجد را به آتش می‌کشیدند یا حامیانشان بدون حجاب و روسری در خیابان حضور پیدا می‌کردند.

مادر شهید در ادامه می‌گوید: حسین از 6 سالگی به مسجد حجتیه می‌رفت؛ در دوران تحصیل هم بعد از آمدن از مدرسه به منزل، کتاب‌هایش را می‌گذاشت و به پایگاه بسیج می‌رفت.

وی در واکنش به ادعای اخیر و تکراری ضد انقلاب ادامه می‌دهد: آنها بازهم دروغ می‌گویند می‌خواهند با دروغ‌هایشان چه چیزی را ثابت کنند مگر تا به حال به کجا رسیدند؟! بچه من عاشق رهبر بود. بعد از شهادت حسین کارنامه دانشگاه را به محضر رهبر بردم و ایشان عکس حسین را بوسیدند و فرمودند «حسین در دانشگاه اصلی قبول شده است».


رابطه مهدی هاشمی با پولهای ارسالی به واحد آکسفورد

علی جمشیدی دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص واریز مبالغ هنگفت به واحد آکسفورد دانشگاه آزاد در دوران ریاست عبدالله جعفر‌علی جاسبی گفت: در بین ایرادهای فراوانی که به دانشگاه آزاد اسلامی در آن دوران وارد می‌دانستیم، بحث فساد مالی در دانشگاه آزاد نیز مطرح بود.

وی افزود: جنبش دانشجویی در حال حاضر از آقای دانشجو ریاست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد، پرونده دانشگاه آزاد را شفاف‌سازی کند.

جمشیدی با بیان اینکه حجم بالای گردش مالی در دانشگاه آزاد فساد‌برانگیز است، تاکید کرد: در زمان ریاست عبدالله جعفرعلی جاسبی جنبش دانشجویی اعلام کرد که گردش مالی بالا بدون ساز و کار مصرف درست و ساز و کار نظارت فساد‌انگیز است.

این فعال دانشجویی همچنین اظهار داشت: همانطور که مشاهده شد، در دوران فتنه مبالغ زیادی به ستاد یکی از کاندیدای ریاست جمهوری، که بعدا به سران فتنه مشهور شد، از سوی دانشگاه آزاد پرداخت شد.

دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه پس از مدتی مطرح می‌شود که واحدی تحت عنوان آکسفورد وجود ندارد، تصریح کرد: آن هزینه‌هایی که برای واحد آکسفورد ارسال می‌شد، به حساب چه کسانی واریز ‌شد؟

وی افزود: بعید نیست در سال‌های آینده اعلام شود که هزینه‌هایی برای برخی از دانشگاه‌های آزاد ارسال شده است ولی آن دانشگاه‌ها وجود خارجی نداشتند؛ از این رو جنبش دانشجویی نگران مدیریت فتنه دیگری از سوی دانشگاه آزاد است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه رابطه پول‌های ارسالی واحد آکسفورد با مهدی هاشمی چیست، تصریح کرد: آیا این پول‌ها برای روز مبادای مهدی هاشمی تجمیع شده است؟

وی افزود: وقتی فعالیت‌های علمی صورت نگیرد چه فعالیت‌هایی می‌تواند در دانشگاه آزاد آکسفورد انجام شود؟ دانشگاه آکسفورد بحث جدی‌تری از اتهام مالی دارد.

دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با طرح این سئوال که آیا دفاتر دیگری مثل دانشگاه آزاد آکسفورد که در فتنه 88 نقش داشتند، وجود دارد، خاطرنشان کرد: آقای دکتر دانشجو باید سعی کند به این شبهات پاسخگو باشد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه رئیس فعلی دانشگاه آزاد باید به مراجع ذیصلاح قوه قضائیه، وزارت علوم برای شفاف‌سازی پرونده دانشگاه آزاد کمک کند، تصریح کرد: جنبش دانشجویی از دکتر دانشجو می‌خواهد از کسانی که در عملکرد آنها شبهه وجود دارد، در ساز و کار مدیریتی خود استفاده نکند و دانشگاه آزاد را از لوث وجود چنین اشخاصی پاک کند.