سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

پس گردنی !

    نظر

هنوز انقلاب اوج نگرفته بود . مردم و دانشجوها شعار می دادن : " قانون اساسی ، اجرا باید گردد ". من و رحمت الله هم بعدش داد می زدیم : " این شاه آمریکایی اخراج باید گردد " .

همین طور که داشتیم می رفتیم ، یه نفر محکم زد پس کله مون ! اول فکر کردیم مامور ها هستن ، ولی وقتی برگشتیم دیدیم ابراهیم همته ! آخه تنظیم شعارها با اون بود . گفتیم : برا چی می زنی ؟! گفت : برا این که اخلال می کنید ، با این شعارها ممکنه مردم بترسن و دیگه جمع نشن . اینا مال مراحل بعدیه ! روزای دانشگاه و مبارزه گذشت و انقلاب پیروز شد و بعد جنگ و ...

حاج همت شد فرمانده لشکر . یه روز بهم گفت : یادته یه پس گردنی بهت زدم ؟ یا حلالم کن یا قصاص !

باورم نمی شد هنوز یادش باشه . دلم نمی خواست ناراحت بشه . بهش گفتم قصاص می کنم . بعد رفتم طرفش و بغلش کردم ؛ بوسیدمش و گفتم : قصاص شدی ! بعد طرف دیگه صورتش رو بوسیدم و گفتم : اینم از طرف رحمت الله که الان مفقوده ، مطمئن باش که قصاص شدی . چیزی نگفت ، ولی لبخند رضایتی رو صورتش بود .


آغاز به کار سایت طلبه سیرجانی

    نظر

بعد از مدت بسیار زیادی از حرکت عدالت خواهانه طلبه سیرجانی و وجود مشکل عمده عدم رسانه ای برای اطلاع رسانی درست و دقیق پیرامون این حرکت مغفول پایگاهی رسمی برای پوشش اخبار این حرکت اففتتاح شد .
سایت قیام یاران ولایت با محوریت اخبار طلبه سیرجانی راه اندازی شده است :
http://ghiame-yaran.ir/


آغاز به کار تیم های امر به معروف از هفته آینده در شیراز

سرهنگ حمید رضا گرامی  در جمع خبرنگاران در شیراز اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با عوامل فرهنگی، روحانیت، دستگاه قضایی و پلیس، گشت ها در سطح شهر عملیاتی شده و در مرحله اول وظیفه اصلی آنان تذکر لسانی خواهد بود. تصریح کرد: بسیج آمادگی کامل برای ایجاد نظم و امنیت در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) را دارد که در این خصوص گشت های مختلف به زودی فعالیت های خود را انجام خواهند داد.

گرامی بسیج را یک نیروی چندمنظوره دانست و با بیان اینکه اصل مهم بسیج ولایت مداری و ولایت محوری است، تصریح کرد:  علی رغم اینکه ماموریت اصلی بسیج مقابله با جنگ نرم دشمن است، اما برای ارتقا سطح توانایی رزمی عملیاتی دسته های در پایگاههای مقاومت سازماندهی شده اند که تحت عنوان واکنش سریع یا بیت المقدس شناخته می شوند.

یادداشتی نامه

    نظر

انتخابات مجلس نهم هم با تمام فراز و فرود هایش به آخر رسید . به قول عباس مشفق "در  آش و ماس هم معلوم است " که احزاب سیاسی فقط سنگ حزب و گروه و دسته خود را به سینه می زدند و اگر کم آوردند و یا لازم بود سنگ مردم را. برای من که نه یقه های گرد راستی ها رنگی دارد و نه ریش های بزی چپی ها . البته هنوز هم مخلص مسئولان خدمت گذار هستیم .

باز هم انتخابات تمام شد و ما بعضی از نماینده ها را تا چهار سال دیگر نمی بینیم . آقایان دست علی یارتان خدا نگهدارتان

و این هم نامه منتشر نشده به جبهه پایداری انقلاب اسلامی که امروز در وبلاگ " فقیر "دیدم :

بسمه تعالی ؛ با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دبیر محترم جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس و شورای مرکزی جبهه پایداری استان فارس

بعد از پیروزی ملت بصیر ایران در فتنه 88 در سایه ی تبعیت از منویات حضرت امام خامنه ای روحی و ارواحنا له الفداه و توبه و پیشمانی عده ای از موج عظیم انقلاب اسلامی که منجر به ریزش و پیاده شدن آنها بدست خودشان از قطار انقلاب شد، شاهد میدان داری سیاست زدگان تاجرپیشه تحت عنوان اصولگرایی بودیم، و دقیقا در همین برهه جریان نفوذی در دولت خدمتگذار باعث حاشیه سازی های فراوان گشت، تا همه چیز دست به دست هم بدهد و صاحبان اصلی انقلاب به انزوا بروند.

اما با حکمت و بصیرت مثال زدنی مطهری زمان حضرت علامه مصباح یزدی(حفظ الله) جبهه ای مردمی و گفتمانی تحت عنوان "جبهه پایداری انقلاب اسلامی" با رهنمودهای ایشان تشکیل گردید. که موجبات خرسندی و امید تمام نیروهای انقلابی و حزب اللهی در سراسر کشور شد.

اما مسئله ای که در این مختصر ما را مکلف به نگارش این نامه کرد، ادامه روند جبهه پایداری استان فارس و بطور خاص انتخاب کاندیدهای این جبهه گفتمانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد.

آنچنان که از طرف دبیرمحترم جبهه پایداری استان فارس گفته شده است، قرار است جناب حجت السلام و المسلمین محسن مکارم در سرلیست جبهه پایداری در شیراز قرار بگیرند. همانطور که مستحضرهستید ایشان چندین سال در دانشگاه پیام نور شیراز به عنوان مدیرگروه معارف و امور فرهنگی این دانشگاه را بر عهده داشته اند. فلذا ما به عنوان جمعی از دانشجویان حامی گفتمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نور شیراز که سالهاست با ایشان ارتباط و همکاری داشته ایم سوالات و نکاتی را خدمتتان عرض می داریم.

دکتر لنکرانی در آخرین همایش جبهه پایداری در مسجدالنبی(ص) در بیان استدلال خود جهت انتخاب این فرد به عنوان سرلیست گفت:" ما به تاسی از فرمایش حضرت آقا مبنی بر سومین حرم اهلبیت(ع) بودن شیراز، تصمیم گرفته ایم که نشان دهیم پیوند شیرازی ها با اسلام روحانیت پیوند عمیقی است، بنابراین کاندید اول جبهه پایداری در شیراز یک روحانی خواهد بود."

یقینا این استدلال که حتما باید شخصی روحانی سرلیست باشد، برخلاف اصول جبهه پایداری است، چرا که در صورت پذیرش این استدلال انتخاب اصلح براساس اصول و انطباق شخص با گفتمان ناب جبهه پایداری ممکن است منجر به انتخاب فردی غیر روحانی گردد، و از طرفی آیا هر روحانی هر چند منتسب به هر شخصیت بزرگواری می تواند نماینده این گفتمان باشد؟!

و حتی اگر به کنفراس خبری سخنگوی محترم جبهه پایداری جناب آقای دکتر لنکرانی رجوع کنیم، خلاف استدلال فوق ثابت می شود:" جبهه پایداری برای تنظیم لیست به اینکه افراد دانشگاهی هستند یا غیر دانشگاهی، روحانی هستند یا غیر روحانی، عضو پایداری هستند یا عضو گروه دیگر توجهی نخواهد کرد و از بین تمامی داوطلبانی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند افراد را بر اساس اصول و مبانی جبهه انتخاب خواهد کرد ."

به یادمی آوریم سخنان دقیق و اصولی دکتر لنکرانی در مسجد امام حسن(ع) که گفتند:" ما در جبهه پایداری با وسواس درخصوص کاندیداها برخورد می‌کنیم. به دلیل همین وسواس ممکن است در برخی جاها نتوانیم کاندیدا معرفی کنیم. یعنی اگر اطمینان پیدا نکنیم، قطعاً معرفی نمی‌کنیم. جایی معرفی می‌کنیم که نسبت به آن فرد یک اطمینان خوبی پیدا کنیم." حال سوال ما این است چقدر در مورد این انتخاب وسواس به خرج دادید؟ اگر نگاه ما تکلیف مدارانه و براساس حجت شرعی است، آیا در مورد این مصداق واقعا به حجت شرعی رسیده اید؟ چه لزومی دارد که حتما جبهه پایداری مانند جریانات سیاسی دیگر خود را ملزم به لیست دادن کند؟ آن هم با انتخاب چنین کسانیکه پرونده عمکلرد آنها در خور شان جبهه پایداری نبوده است.

دکتر لنکرانی بازهم در سخنانی صریح و اصولی در مسجد دانشگاه شیراز گفتند:"کسی را در پیشانی اصولگرایی قرار می دهیم که در امتحانات سربلند بیرون آمده باشد. مردم دیگر به اسامی و فامیلها رای نخواهند داد. کسی نمی تواند بگوید که من چون از این فامیل هستم به من رأی بدهید." سوال ما این است که حجت السلام مکارم در روشنگری در فتنه 88 چه نقشی داشته است و چقدر موثر بودند؟ عملکرد ایشان در دانشگاه پیام نور شیراز و مواجهه با تشکل های ارزشی این دانشگاه چگونه بوده است؟ و حتی مهمتر اینکه مگر تمام امتحانات همان فتنه 88 بوده است و تمام؟! باید پرسید آیا در امتحاناتی که به موجب مسئولیتشان در دانشگاه داشته اند سربلند بیرون آمده اند؟ آیا اعضای محترم جبهه پایداری که قرار بود با وسواس نمایندگان این جبهه را انتخاب کنند، از تشکل های ارزشی و همسو با گفتمان جبهه پایداری در این دانشگاه تحقیقی کرده اند؟ آیا برخلاف اصول جبهه پایداری و کلام دقیق دکتر لنکرانی چون ایشان منتسب به یکی از مراجع معظم تقلید هستند، باید نماینده این گفتمان باشند؟!

حضرت علامه مصباح یزدی(حفظ الله) در بیاناتی حکیمانه فرمودند:"وظیفه خود می‌دانیم که اصلح و کسی را که رأی دادن به او حجت‌ شرعی دارد معرفی کنیم.شناسایی افراد اصلح را نباید دست کم گرفت؛ کسی را انتخاب کنید که به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه وفادار باشد و در درجه دوم کارآمدی فرد را در نظر بگیرد." اکنون سوال ما این است آیا واقعا به حجت شرعی رسیده اید یا مانند برخی گروه های سیاسی بخاطر شکستن رای دیگری ایشان را انتخاب کرده اید؟ آیا کارآمدی ایشان را نیز مورد توجه قرار داده اید؟

حجت السلام و المسلمین آقاتهرانی به عنوان دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی با نگاهی تکلیف مدارانه موضع اصولی جبهه پایداری را در انتخاب افراد مشخص کردند:"خواه به مجلس برویم یا به مجلس نرویم؛ مهم وظیفه است که باید بدان عمل کنیم." به راستی در این انتخاب اصلح بودن و کارآمدی ملاک بوده است یا رای آوری و ورود به مجلس؟ در کدامیک از اصول جبهه پایداری شکست دادن رقبا و رای آوری فردی که از حداقل های شایستگی برخوردار نیست و تنها بخاطر روحانی بودن و ارادت مردم به مراجع بزرگوار ملاک انتخاب بوده است؟

اگر تحقیق و تفحصی در سابقه ی عملکرد ایشان در دانشگاه پیام نور شیراز داشته باشید، یقینا متوجه خواهید شد که ایشان هم از جهت عملکرد و هم در حوزه نظر، به هیچ عنوان از حداقل های لازم برای نمایندگی جبهه پایداری استان فارس برخوردار نیستند. کافیست سری به تشکل های ارزشی و کانون های فرهنگی این دانشگاه بزنید که سالهاست با ایشان مراوده داشته اند.

این نامه را تنها از سر دلسوزی و انجام تکلیف نوشته ایم، چرا که در صورت چنین انتخاب هایی به عنوان نماینده گفتمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی، باعث ذبح گفتمان پای اشخاص غیراصلح خواهد شد، و از طرفی ضربه ای به شخصیت بزرگوار علامه مصباح یزدی(حفظ الله) به عنوان علمدار بصیر این جبهه خواهد زد. آیا می توانیم با ذبح گفتمان و خدشه دار شدن چهره ی علما بخاطر عملکرد ناصواب خود تنها جهت رای آوری فردی و شکستن رای دیگری، در برابر خداوند پاسخی داشته باشیم؟

سایه ی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(روحی و ارواحنا له الفداه) مستدام.

والسلام علی من التبع الهدی


جدیدترین شعر علی رضا قزوه

    نظر

  به بچه خفاشی که به ساحت امامان مظلوم شیعه اهانت کرد و به بچه های سرراهی "بالاترین" که کارگردانان این بازی اند.

 بسم رب النور

بسم رب العشق

بسم رب الهادی المهدی

آن که شعر و هرچه موسیقی ست

نذر درگاهش

آن که پاکان هنر در پای او سجاده افکندند

بسم رب العشق

آن که حافظ ها و سعدی ها

عشق او و آل او را بر زبان دارند

بسم رب الهادی المهدی

صاحب عصری که عالم وامدار اوست

گرچه دجالان بدآهنگ

گرچه شیطان های بد ترکیب

داردار و واق واق خویش را آواز می گویند

این نه موسیقی ست

این نه شعر و نه ترانه

این همه فحش است

این فضیحت نامه ی صهیون و آمریکاست

بچه های نطفه هایی از لجن روییده در مرداب

کارگردان

استخوانی پرت خواهد کرد

پیش دم جنبانی چلپاسه ای بدبو

آن دَل هرجایی یابو

 

مزد وق وق کردن سگهای بی اصل و نسب این است

مزد سگدوخوانی این از شغالان بدصداتر

مزد این چندین دهان بی چاک

استخوانی

مزد این مزدورهای مست عیاشش

فکر چندین جایزه از دست خام چند خاخام اند

جایزه در راستای  فکرهایی از جنابت تا جنایت پُر

 جایزه در راستای گنده گویی ها و چیزی از همین هایی که می دانید و می دانند

پولهای هرزه سهم حنجر بدبوی فحاشش

 

مرتدند اینان نه یک تن شان

مرتد اول همین بالاترین با بچه های تخس بی مادر

با همان اصحاب یک پاشان به اسرائیل

با همان  مسئول کلاشش

مرتد دوم

کارگردان چنین آهنگ بد آهنگ

مرتد سوم همین خفاش عیاشش ...

مانده آن سو مادری چشم انتظار راه

مادری شرمنده ی  شاهین...

                           نه ،  خفاشش!


دلار 1619 و سکه 611 هزار تومان شد

    نظر

خبرگزاری فارس: در تداوم روند کاهشی قیمت انس جهانی طلا قیمت سکه دیروز در بازار داخل به 611 هزار تومان رسید و دلار نرخ 1619 تومان را تجربه کرد.

خبرگزاری فارس: دلار 1619 و سکه 611 هزار تومان شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» پیش‌بینی وزیر اقتصاد درباره نزدیک شده قیمت سکه به 600 هزار تومان در حال محقق شدن است، چرا که قیمت سکه طرح جدید با 28 هزار تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه به 611 هزار تومان رسید.

براین اساس قیمت انواع سکه تحت تاثیر این کاهش قیمت اونس قرار گرفته است. به طوری که قیمت سکه طرح قدیم با 25 هزار تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه 625 هزار تومان، نیم سکه 312 هزار تومان و ربع سکه 175 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین سکه یک گرمی 101 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 62 هزار و 160 تومان عرضه شد. بر اساس این گزارش قیمت اونس روند نزولی خود را ادامه می‌دهد و امروز قیمت‌ آن در بازارهای جهانی به 1586 دلار رسیده است.

به گزارش فارس، وزیر اقتصاد تدر هفته جارس با اشاره به هشدارهای دولت به خریدارن سکه در سال کذشته مبنی بر کاهش قیمت آن در آینده، گفت: در حال حاضر آن افراد می‌بینند که قیمت سکه روز به روز در حال کاهش است بطوریکه هم اکنون به حدود 650 تومان رسیده و به زودی به 600 تومان نزدیک می‌شود. پیش بینی می‌شود که با توجه به اینکه قیمت ارز در حال کاهش است و روند نزولی دارد، نرخ سکه ها هم همچنان با کاهش مواجه شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های آقای وزیر در حال تحقق است و قیمت سکه هر روز در حال کاهش و نزدیک شدن به عدد 600 هزار تومان است.


ابراز تاسف امام جمعه از گرانی ها

    نظر

امام جمعه شیراز گفت: مسئولان به جای بگو مگوها و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای برای از بین بردن گرانی و تورم چاره‌اندیشی کنند.

استکبار می‌خواهد به دنیا بگوید که این نظام نمی‌تواند زندگی مردم را تامین کند همان‌طور که مقام عظمای ولایت فرمودند، «سیاست استکبار زمین زدن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از راه اقتصاد است».

امام جمعه شیراز با بیان این پرسش که آیا مسئولان نباید سازوکار مبارزه با گرانی و تورم را فراهم کنند گفت: مسئولان در سال جهاد اقتصادی چه کردند و مطالبه مردم این است که آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی مطرح کرده‌اند، عملیاتی شود.

ایمانی با ابراز تاسف از گرانی‌های روزافزون و تعطیلی برخی از کارخانه‌ها خطاب به مسئولانی که برای مردم زحمت کشیده و خون دل خورده‌اند، تصریح کرد: دشمن با تمام توان برای شکستن اقتصاد ما به صحنه آمده است و اگر برنامه‌ریزی لازم را نداشته باشیم، بی‌تردید با شکست مواجه می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم‌اینک شاهد مانور بسیجیان عزیزمان در سطح این استان هستیم که با استعداد 30 هزار نفر به عنوان نیروهای واکنش سریع آمادگی پیدا می‌کنند تا در هنگام حوادث پاسخ‌گوی جامعه باشند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این دلاورمردان در ایام خجسته ولادت بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، این مانور را برگزار کرده‌اند چراکه دخت نبی اکرم (ص)، نخستین شهید راه ولایت بود.


فاطمه زهرا(س) رحمت واسعه الهی بر تمام خلایق است

علامه محمد تقی مصباح یزدی ظهر پنج شنبه بیست ویکم اردیبهشت ماه در آستانه ولادت خجسته حضرت زهرا(س) در جمع بانوان و همسران طلاب موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم ضمن بزرگداشت مقام آن حضرت و روز زن گفت: مقام حضرت زهرا(س) به قدری عالی است که سایه آن می تواند تمام خلایق را مشمول رحمت خود قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: در قرآن خداوند برای همه مومنین دو الگو معرفی کرده است که این دو الگو از میان خانمها هستند که یکی حضرت مریم و دیگری حضرت آسیه است.

عضو خبرگان رهبری به فلسفه الگو شدن این دو بانو از جانب پروردگار پرداخت و اظهار کرد: ذکر نام این دو بانو بعنوان الگو در قرآن این نکته را بیان می کند که رسیدن به مقام قرب الهی در گرو جنسیت نیست؛ همانگونه که در میان مردان پیامبر و ائمه اطهار(ع) به کمال رسیدند در میان بانوان نیز کسانی هستند که توانستند به بالاترین درجات کمال برسند.


مسئولیت عصر غیبت بر عهده روحانیت است

    نظر

امام جمعه موقت شیراز گفت: رسالت و مسئولیتی که در عصر غیبت بر عهده روحانیت است ادامه رسالت انبیا محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: مسئولیت عصر غیبت بر عهده روحانیت است
 حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی ‌در مراسم دوره آموزشی روحانیون مستقر و ائمه جماعات مساجد و ادارات فارس اظهار داشت: رسالت و مسئولیتی که در عصر غیبت بر عهده روحانیت است ادامه رسالت انبیا محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز افزود: تمام انبیا مبلغ بودند و اساس عملکرد روحانیت نیز همان کار انبیا است و زمانی به ثمر می‌رسد که فقط برای رضایت خدا باشد.

وی با بیان اینکه موفقیت اسلام با تبلیغ شروع شد نه با شمشیر، تصریح کرد: در فقه ما کتاب جهاد متفرع کتاب امر به معروف است.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی بیان کرد: در اسلام امر هدایت توسط تبلیغ و شیوه‌های بیانی موثر به ثمر می‌رسد اما گاهی به مرحله‌ای می‌رسیم که بیان و قلم کارگر نیست و باید جهاد کرد.

وی با بیان اینکه در مکتب ما کتاب جهاد تکمیل کننده کتاب امر به معروف است، تصریح کرد: اگر عملکرد روحانیون برای ریا، خودنمایی و یا پول باشد، حسن نیت آن از بین رفته و تاثیر آن خدشه‌دار می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه از عوامل توفیق مبلغان در امر تبلیغ و هدایت سخن گفت و افزود: مبلغ باید متقی باشد و غیر از نفوذ کلامی، رفتار و کردار تاثیرگذاری نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: مبلغان باید به سلوک و مرام علمایی که دین را حفظ کردند توجه کنند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم سید ولی‌الله محمودی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه دوره آموزشی روحانیون مستقر و ائمه جماعات با رویکرد دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی مبلغان فارس برگزار می‌شود ابراز داشت: در این دوره آموزشی 80 روحانی مستقر دایمی در روستاها، 70 امام جماعت در مساجد و ادارات و 50 بانوی مبلغه در آن شرکت می‌کنند.

وی گفت: آسیب‌شناسی فرهنگی و آشنایی با شیوه‌های موثر تبلیغ دین از سرفصل‌های اصلی این همایش دو روزه است.

به گزارش فارس، دوره آموزشی روحانیون مستقر و ائمه جماعات فارس به مدت دو روز در شیراز در حال برگزاری است.

...