سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

اتحاد آل سعود و آل خلیفه لکه ننگی بر دامن اعراب است

    نظر

امام جمعه موقت شیراز گفت: اتحاد آل سعود و آل خلیفه لکه ننگی بر دامن اعراب و خلاف قوانین بین‌الملل و یک بدعت سیاسی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی امروز درخطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز، افزود: اقدام حکام عربستان گامی برای الحاق بحرین به عربستان بوده و با هدف فرار از زیر بار پاسخگویی به مطالبات مردم است.

وی با تصریح اینکه چنین اقدامی تخلف واضع و آشکار از قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، آن را زمینه‌ساز برافروخته شدن خشم مردم بحرین و تمام مسلمانان خصوصا شیعیان جهان دانست و افزود: اگر چنین اقدامی اجرا و الحاق بحرین به عربستان انجام شود، مانند تیر خلاصی است که بر پیکر نحیف رژیم آل خلیفه شلیک می‌شود.

مرادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز با تصریح اینکه موضوع هسته‌ای در شرایط حاضر به مراتب از ملی‌شدن صنعت نفت مهم‌تر است، گفت: نباید مذاکرات هسته‌ای تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گیرد و باید این مذاکرات نتایج مثبتی برای ملت ایران داشته باشد.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، خاطرات دوران دفاع مقدس و تلاش صدامیان برای حفظ خرمشهر را یادآور و متذکر شد: آن زمان عراق 19 تیپ مستقل، هفت تیپ پیاده و هفت تیپ زرهی بعلاوه 41 گردان زرهی با بیش از هزار و سیصد تانک و 38 گردان مکانیزه با بیش از یک هزار سیصد نفربر و تعداد زیادی نیروی پیاده را در خرم‌شهر مستقر کرده بود تا مبادا آن را از دست بدهد.

وی بهترین تعبیر در آزادی خرمشهر را تعبیر حضرت امام دانست و گفت: در عملیات فتح خرمشهر، 19 هزار اسیر که 168 نفر آن از افسران ارشد بودند، به اسارت درآمدند و 16 هزار و 500 نفر از نیروهای بعثی به هلاکت رسیدند و 53 هواپیما و تعداد زیادی تانک و نفر بر ساقط شد.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، به برپایی رزمایش بسیجیان عشایر اشاره و خاطرنشان کرد: کنارنیامدن با رژیم‌های خودکامه و مستبد، صفا، صمیمیت، خودکفایی در تولید، شجاعت، مردانگی، وفاداری به ولایت و امامت از ویژگی‌های بارز عشایر غیور ایرانی وخصوصا فارسی است و بخشی از این ویژگی‌ها در قالب دلاورمردی‌های آنان در دوران دفاع مقدس مشهود بود.

نمازگزاران جمعه شیراز پس از پایان نماز جمعه با حضور در راهپیمایی ضمن اعلام همبستگی با مردم و شیعیان بحرین، اقدام آل خلیفه و آل سعود با هدف الحاق بحرین به عربستان را محکوم کردند.

راهپیمایان در شیراز با سردادن شعارهایی همراهی خود با مردم و انقلابیون بحرین را فریاد زده و در پایان با قرائت و تایید قطع‌نامه‌ای خواستار رسیدگی مجامع بین‌الملل به این تخلف مشهود از قوانین سیاسی جهانی، شدند.(ایسنا)


راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شد، ادامه خواهد یافت

    نظر

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از ایثارگران، سالهای دفاع مقدس را به تابلویی زیبا و ظریف تشبیه و خاطرنشان کردند: راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شد، ادامه خواهد یافت و برای اینکه زیبایی های روزهای دفاع مقدس از نزدیک برای مخاطب توصیف شود لازم است هزاران کتاب با معیارهای هنری نگاشته شود تا جزئیات فداکاری رزمندگان برای مردم تشریح شود.

رهبر انقلاب اسلامی، کار رزمندگان را در سالهای جنگ تحمیلی، موفق، با ارزش، خیلی بزرگ و مبهوت کننده دانستند و افزودند: شما که در دوران دفاع مقدس مسئولیتهای مهم و حساسی برعهده داشتید بدانید پس از جهاد اصغر، نوبت به جهاد اکبر رسیده که به مراتب دشوارتر و سخت تر است.

ایشان با تشریح و مقایسه ویژگی های جهاد اصغر و جهاد اکبر  تصریح کردند: در فضای امروز کشور، اگر بر اصول و ارزشها پافشاری کردید و تقوا را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رعایت کردید، ارزش و اهمیت والاتری دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه افزودند: امروز با دو دشمن، یکی استکبارِ خبیث و دیگر نفسِ درون مواجه هستیم که اگر کسی بتواند با رعایت تقوا، گام بردارد و تصمیم بگیرد، زمینه تعالی معنوی و پیشرفت مادی فراهم می شود.

رهبر انقلاب اسلامی پرهیز از گناه را لازمه سلوک الی الله دانستند و خاطرنشان کردند: با گناه نکردن نیمی از راه پیموده می شود، البته گناه کسانی که مسئولیت سیاسی، اجرایی، مدیریتی، تبلیغی و مذهبی دارند، به مراتب ابعاد وسیع تری پیدا می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه حرکت درست مسئولان موجب تسری آن در جامعه می شود تصریح کردند: ما با ایستادگی و حرکت درست، جامعه را هم تشویق می کنیم و البته باید بدانیم این حرکت ملت ایران با خستگی و بی حوصله گی برخی افراد دچار تزلزل و انحراف نمی شود.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود افزودند: این راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شده، ادامه پیدا خواهد کرد و شما دیدید کسانی که در جریان حرکت عمومی ملت، بار مسئولیت را بر زمین نهادند فوراً جوانهای با روحیه آن را بر داشتند و انشاء الله به منزل خواهند رساند.


امکانات دانشگاه آزاد در اختیار میرحسین موسوی!

    نظر

یک عضو گروهک ملی – مذهبی در مطلبی تصریح کرد که تمامی امکانات و تشکیلات دانشگاه آزاد در انتخابات سال 88 در اختیار میرحسین موسوی بوده است.


به گزارش نگاه فارس به نقل از ندای انقلاب ،تقی رحمانی که پس از فرار از ایران در فرانسه ساکن شده است در مطلبی که در سایت ضد انقلابی «روزآنلاین» منتشر کرد ،بر ضرورت ایجاد توان تشکیلاتی،ارتباطی و شناخت مخاطب در برهه کنونی توسط فرقه سبز تاکید کرد و نوشت: در عرصه قدرت اگر بخواهی تاثیرگذار باشی باید به اندازه اعتبار و نفوذ فکری، توان مالی و سازمان مناسب و میزان رابطه با مخاطبان حامی خود توجه کنی.


وی در همین زمینه و برای نشان دادن تجربه این موضوع به فضای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با تاکید برحمایت مالی و تشکیلاتی دانشگاه آزاد نوشت: در انتخابات 1388 تردید نباید کرد جدا از حمایت اقشار متوسط از موسوی و اقشار دیگری از کروبی، این امکانات مالی و تشکیلات دانشگاه آزاد بود که با حمایت از موسوی، امکان فعالیت فراگیر او را در ایران امکان‌پذیر کرد. همچنین این اعتبار خاتمی بود که در پشت موسوی قرار گرفت.


لازم به ذکر است در ایام فتنه 88 بسیاری از دلسوزان انقلاب نسبت به حمایتهای پیدا و پنهان دانشگاه آزاد از فتنه گران هشدار داده بودند.


بزرگترین تجمع هیأتهای مذهبی در شیراز

    نظر

به گزارش شیرازه مصطفی زائری مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این گردهمایی برای بیستمین سال پیاپی و به همت فعالان فرهنگی و مذهبی شیراز، روز جمعه [فردا] از ساعت 7 صبح در باغ گلشن علی (ع) صورت می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، وی افزود: هدف از اجرای این برنامه ایجاد وحدت رویه و همدلی میان هیأت های مذهبی و تمام گروه های فرهنگی مذهبی فعال در شهر شیراز می باشد که با یاد شهدا و خادمین ائمه اطهار(ع) برگزار خواهد شد.

زائری با اشاره به برنامه های این گردهمایی گفت: قرائت دعای ندبه به همراه مداحی مداحان اهلب یت(ع) و تقدیر از فعالان و دلسوزان مذهبی از جمله برنامه های این مراسم است که از مردم شریف و ولایتمدار شیراز جهت شرکت در این محفل معنوی دعوت به عمل می آید.


به بهانه مذاکرات بغداد

    نظر

بعد از فتح فاو توسط رزمندگان اسلام در جنگ ده ساله دفاع مقدس ، هر روز توسط هواپیماهای جنگی عراق در منطقه ی فاو اعلامیه پخش می کردند . متن یکی از این اعلامیه ها در ادامه می آید .

در ضمن به نوع موضع گیری دشمن توجه کنید و شرایطش را بسنجید که قرار بر فتح سه روزه تا تهران کجا و حالا بعد از شش سال جنگ ، یکی از شهر هایش به نام فاو هم در دست ماست و باز هم از موضع تکبر و قدرت صحبت می کند !!! عین متن را بخوانید :

" بسم الله الرحمن الرحیم

پیام

نجات شما یا با تسلیم یا با آمدن بسوی ما است . از مرگ نجات نخواهید کرد {عین جمله بندی است}. کسی که تا کنون کشته نشد ، فردا به هلاکت می رسد !

اگر این امر را باور نمی کنید ، پس از سرنوشت آن هایی که قبل از شما به این جا آمدند ، بپرسید ...

هر چیزی که رنگش سفید است ، در دست بردارید و به سوی زندگی سعید بیایید تا این جنگ پایان یابد .

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق "

منبع : کتاب حلاوت ایثار - خاطرات جانباز ، حبیب صفری چاپ کنگره سرداران و 14600 شهید استان فارس

اکنون هم که ایران در بسیاری از میادین ضربات کاری به دشمن وارد کرده است مثل دستگیری ریگی و شکار پهباد جاسوسی باز هم دشمن از موضع تکبر صحبت می کند . امیدوارم آقا سعید حق مان را در این مذاکرات بگیرد .


رکنی نیوز تعطیل شد!!

    نظر

سایت خبری " رکنی نیوز " وابسته به دکتر قادری که از بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی هر روز فعالیتش کم و کمتر می شد ، امروز عملا با تمام شده اکانتش بصورت موقت به کار خود پایان داد .

گفتنی است قبل از این ، سایت بصورت نامنظم به روز می شد .


اهانت به مقدسات مسلمانان و امام هادی(ع) را محکوم می کنیم

    نظر

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را از نعمت های الهی دانسته و با تاکید بر اینکه باید قدر این نعمت ها را هم در زبان و هم در عمل بدانیم، اظهار داشتند: شکر عملی این امور به استفاده صحیح از این نعمت ها است. باید به آن آبرو داد، اختلاف ایجاد نکنیم و به حل مشکلات مردم مخصوصاً جوانان بپردازیم، اینها شکر عملی از نعمت انقلاب اسلامی است.
 معظم له در ادامه با طرح این سؤال که سرچشمه شیطنت ها و عداوت ها با اسلام و قرآن و پیشوایان اسلام کجاست؟ تصریح کردند: امروز بیداری اسلامی عملا به همه کشورهای اسلامی کشیده شده و دشمن از این موضوع بسیار عصبانی است. گاهی قرآن را آتش می زنند، گاه نام های مقدس را کف کفش ها می نویسند، گاهی به پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امام هادی(علیه السلام) اهانت های بسیار زشت می کنند و گاهی آن فرمانده دیوانه آمریکایی می گوید اسلام برای ما زیان بار است باید برویم با بمب اتم مکه و مدینه را نابود کنیم.
 معظم له با اشاره به اینکه آیا غیر از یک فرد دیوانه می تواند این حرف ها را بزند، بیان داشتند: چقدر نادان، ناآگاه و بی خبر هستند کسانی که دست خود را در دست آمریکا گذاشته اند، در حالی که آمریکا در مورد سرمایه اصلی آنها یعنی مکه و مدینه این گونه صحبت می کند؛ شما در کشوری زندگی می کنید که فرمانده آمریکایی در مورد آن این گونه می گوید بازهم دست شما در دست آنها است؟
 ایشان با تاکید بر اینکه پیشرفت اسلام دشمنان را عصبانی کرده است، اظهار داشتند: ما باید سعی کنیم اسلام با کارهای منطقی و حساب شده بیش از پیش پیشرفت کند و کشورهای اسلامی باید متحد شوند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: با پیشرفت اسلام منافع نامشروع آنها به خطر افتاده و آنها دیوانه وار دست به اقداماتی می زنند، آن خواننده این رسوایی را به بار می آورد، کشیش قرآن آتش می زند؛ شما تصور می کنید با این اقدامات مقام امام هادی(علیه السلام) کم می شود و یا نور قرآن خاموش می شود؟
 ایشان بیان داشتند: این امور نه تنها از عظمت قرآن و امام هادی(علیه السلام) نمی کاهد بلکه سبب می شود که مردم به صورت گسترده تر مراسم امام هادی(علیه السلام) را برگزار کنند و کلمات حضرت بیشتر مطرح شود، امیدواریم خداوند شر دشمنان دیوانه را به خودشان برگرداند و مسلمانان را در امن و امان بدارد.

***

 معظم له در ابتدای درس خارج خود با اشاره به روایاتی از امام هادی(علیه السلام) به تبیین اهمیت شکر نعمت های الهی پرداخته و با بیان اینکه شکر شامل شکر قلبی، لسانی و عملی است، اظهارداشتند: اگر انسان شکر نعمت را بجا آورد، چیزی که عاید او می شود از خود نعمت بالاتر است و متاسفانه غالبا به این نکته کمتر توجه می شود.
 ایشان با بیان اینکه مساله شکر در تعالیم اسلامی و  آموزه های اهل بیت(علیه السلام) دامنه دار است، خداوند تبارک و تعالی شاکر علیم است و می داند به هر کس به چه میزان پاداش عطا کند، از آیات قرآن استفاده می شود که خداوند شکر در مقابل خدمات والدین را بسیار با ارزش قرار داده است.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، ایمان، حلم و معرفت را از جمله برکات شکر نعمت ذکر و تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم اگر شکر نعمت های الهی را به جای می آوریم ثمره و نتیجه آن عاید حال خود ما می شود و خداوند تبارک و تعالی از شکرگذاری انسان بی نیاز است.


حمله رژیم صهیونیستی به ایران فقط جنبه جنگ روانی دارد

    نظر

به گزارش تنویر، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات جدید صهیونیست‌ها و سپس عقب‌نشینی آنها از این تهدیدات گفت:‌ من پیش از این هم گفته‌ام که اغلب این حرف‌ها تنها برای جنگ روانی است. آژیم صهیونیستی مشکلات فراوانی دارد. که تلاش می‌کند این مشکلات درونی خود را با این حرف‌ها پوشش بدهد.

وی افزود: چنین تهدیداتی برای کاهش دو دستگی‌هایی است که در بین آنها وجود دارد و هم اکنون نیز در کشورهای غربی اعتراضات فراوانی نسبت به رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: البته تمام توطئه‌های غرب و استکبار جهانی بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت هماهنگ صورت می‌گیرد اما زمانی که کار به واقعیت می‌رسد آنها متوجه می شوند که بزرگترین تهدید علیه آنها همین حرف‌ها است.

وحیدی گفت: وقتی این حرف‌ها قابلیت اجرایی نداشته باشد، نشان می‌دهد که این اظهارات حرف‌های توخالی و بی‌پایه‌ای است که خودشان هم از صاحب‌نظران و متخصصان خود خواستند که کمتر در این خصوص صحبت کنند.



استفاده از رانت

    نظر

پرده برداری از تخلفی دیگر در دانشگاه آزاد

بررسی برخی اقدامات رییس سابق دانشگاه آزاد حکایت از استفاده نزدیکان وی از تسهیلات خاص برای تخفیف شهریه یا مهمان شدن در تهران را دارد؛ تسهیلاتی که کمتر کسی امکان استفاده از آن را داشته است.

شیوه مدیریتی جاسبی در دوران ریاست دانشگاه آزاد، شیوه ای منحصر بفرد و البته قائم به فرد بود و تمام دستورات در مواردی چون نقل و انتقال دانشجویان باید به او ختم می شد. 

اگرچه نزدیکان جاسبی می توانستند با نامه هایی از قبیل موارد زیر، از تخفیف شهریه تابستانی (!) مهمان شدن در تهران و ... بهره مند شوند اما چه بسیار خانواده هایی که به علت مخالفت با تحصیل فرزندشان در شهری دیگر یا پرداخت هزینه های گزاف تحصیل، با مشکلات مختلف مواجه شدند و هیچ مسئولی نبود تا به درخواست آنها رسیدگی کند.

اسناد نحوه استفاده رضا، سمانه و زهرا جعفرعلی جاسبی از رانت های خاص موجود در این دانشگاه  که دیگران را مجال بهره بردن از آن نبود امروز در اینترنت منتشر شد .