سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

هایپر استاری از جنس خلیج....

    نظر

تبعات افتتاح حلقه ای دیگر ؛ از زنجیر های تجاری سازی شیراز

در سال جهاد اقتصادی بزرگترین اختلاس تاریخ ایران شکل گرفت و شروع سال " حمایت از کار و سرمایه ایرانی" هم با طلوع هایپر استار همراه بود .

دشمنان ما برای تمامی برنامه های خود برنامه بلند مدت ریخته اند و دست به عمل می زنند و ما را سر جای خود میخکوب می کنند و بعد از سال ها ما تازه از خواب بیدار می شویم و در دقیقه 92 می خواهیم به مقابله بدون داشتن نقشه بپردازیم و در این بین هم هر کسی با توجه به برداشت خود عمل می کند .

" کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد ، با لگد دشمن بیدار می شود " . غررالحکم ، صفحه 422

عده ای فقط بچه مذهبی ها را برای زیر شنی تانک رفتن می خواهند و در این فضا اگر حرفی غیر از میدان مین بزنی می شوی ؛ خشک مغز ، ضد توسعه ، اقلیت و بچه ریشو . حرف هایی را که می خواهم بزنم ، حرف های مینا و آیدا و سوزی نیست ، حرف های مجید های سوزوکی است .

1- تبدیل شیراز از شهر مذهبی به شهر مصرفی : ادواردو آنیلی (شهید آنیلی فرزند یکی از ثروت مند ترین افراد ایتالیا که بعد از ایمان آوردن به تشیع سفری به ایران داشت و با امام و مقام معظم رهبری دیدار کرد ) ، ادواردو آنیلی در سفری که به ایران داشت بازدیدی هم از مشهد می کند و زمانی که برخی از اماکن تفریحی مشهد را می بیند به دوستش می گوید : ما در ایتالیا شهری مذهبی داشتیم . بعد از مدتی آنقدر در حواشی این شهر اماکن تفریحی و تجاری ساختند که بعد از مدتی عملا این شهر تبدیل شد به یک شهر تفریحی و تجاری . آیا این بلا امروز به سر شیراز نمی آید ؟؟

2- ترویج تنوع طلبی و شکم پرستی : " اگر شما وارد بازارهای کشور های فقیر منطقه خودمان - نفت خیز و غیر نفت خیز - بشوید ، خواهید دید تبلیغات اجناس مصرفی زاید و غیر لازم غربی ، تمام فضای زندگی این ها را پر کرده است . آیا بشر به این چیز ها احتیاج داشت ؟! کشورهای تولید کننده نفت ، ثروت خدادای متعلق به همه مردم را که باید صرف عمران و آبادانی کشورشان بشود ، می دهند و در مقابل وسایلی می گیرند که جز انحطاط و فساد در زندگی ، تاثیری ندارند . همه این ها صادرات فرهنگ غربی و امریکا و اروپا به کشور های جهان سوم است " . از بیانات مقام معظم رهبری

3- ایجاد اشتغال کاذب : داستانی کوتاه : " بدجور بمباران می شدیم ، نا غافل موج خمپاره ای دامن بابایی را گرفت و محکم کوبیدش زمین . طرف قیلی ویلی کنان از جا پرید و از من پرسید : اتوشویی کجاست ؟ لباس هایم بدجوری کثیف شده ! گفتم : اتوشویی ؟؟!! گفت : آره ، می خوام چند تا بربری بخرم و ببرم خانه ! من هم سمت اورژانس صحرایی را بهش نشان دادم و طرف دوید و رفت " کتاب رفاقت به سبک تانک

بعضی ها انگار خمپاره کنارشان خورده . با استخدام چند جوانک فروشنده اشتغال ایجاد کرده اید !! واقعا در منطق شما فرقی بین کار صنعتی و کار تولیدی با اشتغال کاذب نیست . در اتوشویی دنبال بربری می گردید ؟؟ اگر همین سرمایه در بخش صنعتی سرمایه گذاری می شد عده ی بسیاری می توانستند مشغول به کار شوند . آن هم اشتغال پایدار در جهت خود کفایی و اهداف انقلاب ، نه با قرارداد های بعضا سه ماهه .

4- خفه کردن صدای مخالفین با چماق سازی از یک طرح : هنوز هم نمی فهمم که چرا اگر شصت پای چپ یکی از بازیکنان فوتبال بگیرد ساعت ها تحلیل ماوقع را می کنند اما حتی به یک نفر از مخالفین این طرح ها هم تریبون نمی دهند که دلایل مخالفتش را بیان کند . ما چوبی که تا به حال خورده ایم از این ناحیه نبوده است که مخالفین مان فرصت حرف زدن نداشته اند بلکه از این ناحیه بوده که حرف های اسلام و انقلاب فرصت تبیین نداشتند .

در فضای موجود فرصت طلبانی با طرح خام و ناقص مسائل تخصصی و با عدم پاسخ گویی و نیز تبدیل ثروت و قدرت به ابزار عوام فریبی عملا فضای اجتماعی و فرهنگی دینی را تحت الشعاع جنجال های ضد دینی و ضد اجتماعی قرار داده اند و فضای فرهنگی شهر را عقیم ، غیر مولد و صرفا پر سر و صدا و کم محتوا می سازند و ما همچنان مصرف کننده ی کالا و فرهنگ و تمدن دیگران باقی مانده و تحقیر خواهیم شد . در فضای موجود جز این است که استقلال نظر و آزاد اندیشی و نگاه انتقادی را از دست دادیم و فرهنگ استعماری و پوسیده ی غرب را در کنار صفت جهان سومی بدست آوردیم ؟؟ چماغ ایجاد اشتغال آقایان بر سر کوچکترین اعتراضی فرود خواهد آمد .

5- حذف اخلاق و معنویت : " دشمن را بشناسید . به ظواهر دشمن فریب نخورید . مادیگری ، گرایش های مادی ، تفکر مادی ، تمدن مادی ، دشمن بشریت و دشمن شماست " . از بیانات مقام معظم رهبری

در میان انبوه جمعیت چه چیزی گم می شود جز ارزش ها ؟ فرهنگ ملت را ویترینی کرده ایم . ما دچار خواب آلودگی شدیم .

6- ترویج ریا کاری ، ظاهر سازی و دین سوزی : این که بالای سر فروشنده های بدحجاب نصب کنید " حجاب تان را رعایت کنید" چه چیز را به سخره می گیرد جز ارزش ها ؟

" هلا ای دین فروشان دنیا پرست - سکوت شما پشت ما را شکست "

خانمی که دائما با کراهت از بلند گو ها اعلام می کند که " حجاب را در این مجتمع رعایت کنید " خودش بد حجاب است . " باید با دقت و با نهایت کنجکاوی و بدون اغماض ، مسائل ارزشی را رعایت کرد " . از بیانات مقام معظم رهبری

7- ترویج مصرف زدگی (مخصوصا در بین بانوان) : اگر می خواهید جامعه ای را خراب کنید زنانش را خراب کنید . مردان به خودی خود خراب می شوند . امروز چقدر تبلیغ مصرف زدگی را می شوئد . مگر یک شهر چقدرباید مصرف کند ؟

8- ترویج بی منطقی : همیشه در دانشگاه به ما می گفتند : به نقاط ضعف نبایدافتخار کرد . مثلا این که کسی بگوید من درس نخواندم و فلان درس را پاس کردم به نحوی به خودش توهین کرده و به نقطه ضعف درس نخواندنش افتخار کرده است .

دقیقا در بحث اماکن تجاری ما شاهد این موضوع هستیم . آقایان دقیقا در شهری که به لحاظ صنعتی و کشاورزی باید حرفی برای گفتن داشته باشد ، سومین بازار بزرگ مصرفی جهان را راه اندازی می کنند و به آن افتخار هم می کنند و این در حالی است که امام جمعه شیراز فرموده اند : شش برابر ظرفیت تجاری شیراز ، اماکن تجاری وجود دارد .

درشهری که شش برابر ظرفیتش اماکن تجاری وجود دارد باز هم اماکن تجاری می سازید ؟؟ درست مثل این که در خیابانی که احتیاج به یک پمپ بنزین دارد شش پمپ بنزین بزنید و بعد هم افتخار کنید !! آقایان دارید جایی را پانسمان می کنید که اصلا زخم نیست . نیاز به اماکن تجاری حتی اولویت صدم ما هم نیست . اصلا اولویت نیست .

 جذب جهانگرد و گردشگر دیگر چه صیغه ای است . با کسی بحث می کردم ، از بصیرت شاه می گفت ، می گفت یکی از نقاط قوت جشن 2500 ساله جذب گردشگر بود . چقدر ادبیات بعضی ها برایم آشناست . واقعا می خواهید گردشگران را با مغازه جذب کنید؟؟ شیراز را با کجا اشتباه گرفته اید؟؟

9-لایه های پنهان طرح : تمام این مسائل در زیر ظاهری زیبا ، بسته بندی شده ، اتوکشیده و ادکلن زده عرضه می شود که بعضی از آن ها ماهیت های بسیار پیچیده ای دارد و در بلند مدت اثر خود را روی بدنه اجتماعی خواهد گذاشت .

همچنین مواردی مثل بحث امنیت ملی ، کنسرت ها و خیمه شب بازی ها ، ایجاد طبقه ای اشرافی ، کمک به جهانی سازی ، ایجاد محیطی امن برای روابط نامشروع و ... سایر اثراتی است که در جای خود قابل بحث است .