سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

یک فعال دانشجویی به 91 روز «حبس» محکوم شد

    نظر
توسط دادگاه انقلاب اسلامی
یک فعال دانشجویی به 91 روز «حبس» محکوم شد
امیرحسین ثابتی مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که در پی شکایت دادستان تهران به دادگاه احضار شده بود، پس از بررسی دادگاه انقلاب اسلامی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، امیرحسین ثابتی مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که در پی شکایت دادستان تهران به دادگاه احضار شده بود، پس از بررسی دادگاه 1057 به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، اجرای این حکم با رعایت ماده 25 قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمده است.

گفتنی است دلیل محکومیت ثابتی اعتراض وی به اقدام مجلس هشتم و علی لاریجانی در موضوع وقف دانشگاه آزاد ذکر شده که به زعم دادستان تهران مجرمانه بوده است.

لازم به ذکر است رهبر انقلاب در روز اول سال جاری در صحن رضوی با حمایت از روحیه و عملکرد انقلابی جوانان خطاب به مسئولان اینگونه فرمودند: «این رسانه‌هاى الکترونیکى و اینترنتى متأسفانه موجب شده است که افراد بى‌محابا علیه یکدیگر حرف بزنند، بد بگویند. باید از طرف مسئولین کشور براى این هم یک جورى تدبیر بشود. ولى عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقید کنیم به قانون. حالا این حرف من بهانه‌اى نشود براى اینکه یک عده‌اى بروند جوانهاى انقلابى را به عنوان جوانهاى تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه‌ى جوانهاى غیور کشور را، جوانهاى مؤمنِ انقلابى کشور را فرزندان خودم میدانم و پشت سر آنها قرار میگیرم؛ من از جوانان انقلابى و مؤمن و غیور حمایت میکنم؛ منتها همه را توصیه میکنم به این که در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار کنند؛ قانون را مراعات کنند. همه باید قانون را مراعات کنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است.»