سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ سیاسی فرهنگی پاتک

مصاحبه منتشر نشده از کرامت فر

    نظر

این مصاحبه مربوط به حدود دو سال پیش است که برای چاپ در نشریه پاتک3 گرفته شده بود اما بنا بر بعضی مصلحت ها هرگز به چاپ نرسید . صحبت های کاملا متفاوتی در این مصاحبه بیان شده است که گویای نوع نگاه آقای کرامت فر بعد از جدایی از تیم استانداری و علل آن است . اگر وقت دارید حتما نگاهی به آن بیندازید .

سوابق

ابراهیم کرامت فر / فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز/توفیقی هست که ارتباطمون با بچه ای دانشگاه برقرار است ./مسئولیت فعلی مدیر درمانگاه تخصصی چشم پزشکی پوستچی و حدود دو هفته است که مشغول به کار شدم / قبل از این در استانداری مسئولیت معاونت اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری رو به عهده داشتم .

زمینه ی آشنایی تون با استاندار ؟؟

با استانداری یا استاندار ؟ زمینه آشنایی ما با دکتر احمد زاده به اواخر سال 87 و به قبل از استانداری ایشون بر می گرده ، در سال 88 در جلسه ای که با حضور دکتر احمدی نژاد برگزار شده بود ، ایشان شخصی را به نام جعفر فرجی معرفی کردند که الان ایشون فرماندار شهر ری هست . چند ماه بعد آقای فرجی به شیراز اومدن و زمینه تشکیل ستاد احمدی نزاد با حضور ایشان در فارس زده شد . تقریبا جمع بندی شده بود و یک جلسه ای در تهران خدمت آقای هاشمی ثمره و دکتر علی اصغر زارعی و آقای فرجی بودیم یک جمعه ای و همون روز آقای خاتمی در شیراز بود . بعد از مدتی آقای احمد زاده رو معرفی کردند به عنوان معین ستاد آقای احمدی نزاد در استان شد و اولین جلسه ای که خدمتشون بودیم 28اسفند87بود که ایشان اومدن قضایای ستاد رو از طرف تهران ابلاغ کنند و آشنایی ما از اون مقطع شروع شد .

یکی از سوال هامون این بود که سمت آقای احمد زاده قبل از استانداری چی بوده که جواب دادید .

حیطه شغلی ایشون در وزارت کشور بود و در یکی از حوزه های پزوهشی وزارت کشور بودند و یکی از محاسنی هم که ایشون داشتند ارتباط با جناب رئیس جمهور و ارتباط با حلقه تصمیم گیر و اجرایی اول کشور بود که پتانسیل های از ایشون می ساخت که یه استاندار موفقق در استان بشوند . و یکی از محاسن ارشد استان هماهنگی خوبی هست که با راس دولت دارند .

علت استعفاتون رو از استانداری رو توضیح بدید ؟

البته استعفا اسمش رو نزارید . ما بیش از هشت ماه توفیق خدمتگزاری در استانداری رو داشتیم و بنده بحث استخدامیم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هست و ما مامور شده بودیم به استانداری و روز اول آقای استاندار صدا زدند و ما هم لبیک گفتیم . و در طی این مدت در دفتر بازرسی و سیاسی مشغول بودیم و بعد از مدتی ترجیح دادیم برای خدمت رسانی شرایط رو عوض کنیم .

اطرافیان استاندار چقدر موفق بودند در مشورت دادن در جاهایی که لازم هست ؟

یکی از امتیازات آقای استانداری اعتقاد راسخی است که به گفتمان دولت و گفتمان امام دارند و تلاش زیادی هم برای تحقق آن انجام دادند . اما من معتقدم آقای استاندار یاران خوبی رو برای خودش انتخاب نکرد و برای این ها مصادیق دارم که با ذکر دلایل عرض می کنم . آقای استاندار کسانی را خارج از مجموعه استان از تهران ، مشهد ، ایلام و جاهای دیگه همراه خودشون آوردن ، شاید هم در ابتدای کار قصد استفاده موقت بود و بعد از آشنایی با مجموعه استان برگردند به محل های کار خودشون . و رو کنند به نیروهای داخل استان . تا مدتی هم همین طور بود و خبری از انتصابات جدی ایشان خارج از استان نمی بینیم . و اگر هم مسئولیتی می دادند مسئولیت های بود که حساسیت زیادی نداشت .

چند مدتی بیشتر نگذشته بود که متاسفانه شاهد بودیم مسئولیت های کلان استان به افراد غیر بومی داده می شود که در طول این مدت مسئولیت های جدی به آن ها داده نشده بود .

برداشت شخصیم اینه که آقای استاندار به افرادی که در تیم همراه خودش آورده بود ولو این که استان فارس بودند اعتماد نداشت .

در مراسمی در اربعین استاندار گفت : شاید در هیچ مقطعی از عمرمان انقدراحساس تنهایی نکرده بودیم .

نیروهای درون استان نیروهای این استان را تخریب کردند . شخصیتی از استان دیگه نزد ایشان نبود و معتقد هستم که ایشان مجبور شدند از این نیروها استفاده کنند . و الان کارهای اصلی استان توسط همین گروه انجام می شه و اگر نبود بعضی از معذوریت های که بنده داشتم به خصوص در حوزه سیاسی استانداری ، شاید اشاره می کردم که انتصابات در حوزه سیاسی استان توسط چه افرادی و به پیشنهاد چه افرادی داره انجام می شه .

خوب معذوریت ها را کنار بگذارید و بیان کنید . یعنی شما قایل به این هستید که یک گروه غیر رسمی و نامرئی آنقدر نفوذ دارد در استانداری که می تواند نظر خودش را به کرسی بنشاند ، شما قائل به این هستید ؟؟

بله ، نمی خوام به صورت مصداقی وارد بشوم و اسم بیارم اما مثالی رو چون اصرار می کنید می گم . یادم هست شبی در مسجد قبا درگیری بود و یکی از همین آقایون که مسئولیت بالایی هم در استانداری دارند ، با ایشون کار داشتم ، ساعت 9.5 شب بود و ایشون توی جلسه در اتاق استاندار بودن و من منتظر پشت در اتاق بودم تا ایشان بیان . اون شب یه حلقه پنج نفره البته چهار نفره با استاندار در اتاق استاندار تشکیل شده بود که اون حلقه چهار نفره تصمیم گیرنده استان بودند . هنوز هم که هنوز هست بعد از گذشت ماه ها هنوز این حلقه شکسته نشده ، البته در یه قسمت هایی یه عده از اون کم شدند و الان شاید دیگه در استان فارس نباشن ولی به نظر می رسه افراد جدیدی از نیروهای درون استان به اون حلقه اضافه شدن مثل آقای "د" ، مثل آقای "م" ، مثل آقای "ج" ، مثل آقای "و"، مثل آقای "ک" اما همچنان اون حلقه اولیه مثل آقای "ق" و آقای "د" قدرت قالب هست .

یعنی شما نظرتون اینه که نیروهایی که از درون استان وارد این فضا شدند....

بله ، در این گروه هضم شدند و کسانی اضافه شدند که به نظر میاد خیلی استقلال رای نداشته باشند . و اون شب این حلقه داشتند تصمیم گیری می کردند . این ها هیچ شناختی از قضایای این استان نداشتند و نهایتا سه تا چهار ماه بود به این استان آموده بودند و در مورد یه قضیه ریشه دار نمی تونستن تصمیم گیری کنند ، این یک مثال کوچک بود . متاسفانه در بسیاری از موارد همین حلقه هست و آقای استاندار از حلقه های این چنینی دارند مشورت خودشون رو می گیرند . و تصمیمات اصلی استان در این حلقه ها و ساعت دو و نیم شب به بعد گرفته می شود .

به نظر شما صحبت های آقای استاندار در مراسم معرفه و شعارهای که مطرح شد مثل شخم زدن فارس ، توجه به محرومین ، استفاده از ظرفیت های بومی استان ، پیام هشت ماده ای آقا و مبارزه با مفاسد اقتصادی و فامیل سالاری و .... تا چه حد محقق شد ؟

خوب روز اول که ایشون اومدن خیلی از امید ها در دل ها زنده شد و خیلی ها بسیار امیدوار شدند که یک حرکت نو و انقلابی در استان شروع شده و گفتمان انقلاب اسلامی امروز داره زنده می شه .و شعارهای انقلابی زیادی را مطرح کردند و خیلی امید ها زنده شد .

با شعار و گفتمان خیلی پر رنگی که مطرح کردند انتظارات ما خیلی بالا رفت .

یعنی آقای استاندار انتظارات رو بالابردند ؟

بله ، آقای استاندار خیلی صریح از خیلی از شعارهای انقلابی دم زدند ، مثل گفتمان پابرهنگان و مستضعفین ، بارها و بارها تاکید کردند که من کارگر زاده هستم و افتخار می کنم ، یا اون بحث پیام هشت ماده ای آقا صریحا گفتند : مدیران ما باید پیام هشت ماده ای مقام معظم رهبری را در بالای سرشان در اتاق ها نصب کنند یا گفتند در اتاق من به روی مردم باز خواهد بود . و همین حرف ها امید های زیادی رو در دل ها زنده کرد . و اگر ما به دعوت ایشان لبیک گفتیم از این بابت بود .

تا چه حد موفق بودند ؟

در بخشی از این موارد موفق بودند و در خیلی از حوزه ها ، خیر . مثال این که ایشون موفق نبود در خیلی از حوزه ها استفاده از نخبگان علمی و سیاسی برالی مسائل استان بود . ایشان باید گزارش دهند ، در آن حلقه های تصمیم گیری شبانه ای که دارند چند نخبه علمی و سیاسی موجود هست ؟غیر از تیمی که همراه خودشون آوردند . ایشان باید گزارش بدهند که چند چهره ی شاخص دانشگاهی و حوزوی و هنر و سیاسی را مشاور خودشان قرار دادند .

سوال جوان گرایی و کادر سازی درست ، اما ایشان باید جواب دهند که چه استفاده ای از نیروهای با تجربه این استان داشتند .

گفتمان گفتمان ارزشی بود ، اصلا امید های که زنده شده به همین خاطر بوده ، چون شعار ها شعار حضرت امام بوده .

دیدگاه ، دیدگاه درستی است اما آقای استاندار شیوه اجرایی را درست پیاده نکردند .

آقای استاندار صریحا اعلام کردند فامیل سالاری ها و خانواده سالاری ها را قبول ندارند و همین ها بود که ما حمایت می کردیم از آقای استاندار .

اما افسوس که دیری نپایید که خود استاندار شخصا گرفتار در این ماجرا شدند .

الان یه مدتی گذشته و باید خط کش بزاریم روی اهدافی که بیان شده بود . مثلا در رابطه با مفاسد اقتصادی و فامیل سالاری . در مورد مبتلا شدن به بحث فامیل سالاری بیشتر توضیح بدید . 

آقای استاندار و تیم همراه ایشون متاسفانه گرفتار شدند در بحث فامیل سالاری ، البته دیدم ایشان در جایی مصاحبه کرده بود و تبصره و بند گذاشته بود که حالا مسئول دفتر ایراد نداره و ...

خطا ها از همین جا شروع میشه و حال آن که فقط به مسئول دفتر اکتفا نشده . آقای استاندار مدیر کل حوزه خودشون(مدیر کل حوزه استانداری مقام مافوق شش تا واحد است ) ، از اقوام همسر ایشان هست ، مسئول دفتر فرماندار شیراز که فرماندار از نزدیک ترین افراد به استاندار هست ، برادر فرماندار محسوب میشه . اون آقایی که از معتمدین استاندار هست ، همسرشون در امور اجتماعی مشغول به کار شده . همسر شخصی رو که از استان ایلام آوردند و خود ایشان هنوز رابطه استخدامی با مجموعه دولت نداره ، همسر ایشان را در واحد پیامک استانداری مشغول به کار کردند .

البته ممکن توجیهاتی رو بیارن که مسئول دفتر ایرادی نداره یا این ها فی سبیل ا... کار می کنن ، خوب این که شد همون بحث قبلی ، فکر می کنید مگه اونا به چه صورتی کار می کردند .

شما اگر شعارت شایسته سالاری هست خوب بسم ا... این همه نیروی شایسته در استان ، چه دلیلی داره که بخوایم خودمون رو در موضع تهمت قرار بدیم . اون هم با این شعارهای صریحی که در بحث فامیل سالاری داریم . خوب این که دوباره شد همون .

در بحث مفاسد اقتصادی....

در بحث مفاسد اقتصادی و برج دو قلو و کتاب آقای شهبازی . استانداری اصلا اومد یه جلسه ای رو برای تقدیر از بچه های عدالتخواه برگزار کرد که حالا در مورد برج دوقلو یه سری جریاناتی براشون پیش اومده بود . در مورد برج های دوقلوی شیراز که بچه های حزب الله انقدر روی آن هزینه دادند موضع استانداری چی بوده ؟ و اصلا آیا پرونده کلانی از مبارزه با مفاسد اقتصادی پی گیری شده یا نه ؟

آقای استاندار یکی از مواردی که صریحا مطرح کردند و هنوز هم مطرح می کنند بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی است . اصلا ایشون در جلسه معارفه صریحا گفتند : "مدیران باید پیام هشت ماده ای آقا را بالای سرشان نصب کنند" یا در همان مراسم گفتند "من اجازه نخواهم داد که در این شهر برج ها بالا بروند " .

خوب این مواضع کجا و همین طور که شما هم اشاره کردید چند ماه قبل در دفتر فرماندار شیراز ، یار غار استاندار محترم ، مراسم تقدیر از دانشجویان عدالتخواه برگزار می شود . همین دانشجویان عدالتخواه ، دوستان شما . یک جمع ده پانزده نفره .

مگر شعار این دانشجویان عدالتخواه چی بود ؟آیا این که تا دیروز در این استان نبودند نباید پی گیری کنند و ببینند همین دانشجویان چه شعار های داشتند ، چه مطالبه های داشتند ، در حضور مقام معظم رهبری چه بحث های مطرح شد ؟

خوب آقای استاندار باید بیان بگن چکار کردند در این زمینه ؟گزارش کار بدند ؟ آیا گزارش کار این بود که اومدن از اون سرمایه گذار مشکوک پروژه "خ" در روزنامه ها با اون آب تاب یاد می کنند ؟ و ایشون رو یه فرد مظلومی جلوه می دن که چندین ملیارد پول زور ازشون گرفته شدده .

آقای استاندار فراموش کردید در همین چند ماه قبل در مراسم معارفه ی خودتون چی می گفتید . هنوز یک سال نشده . و امروز دارن از کسی حمایت می کنن که شخصیت بسیار مشکوکی هست در این استان و شما وضعیت فرهنگ این شهر رو می بینید که در خیابان عفیف آباد که یکی از پروژه های ایشون موجود هست چه وضعی بر سراین شهر درآورده ؟

آقای استاندار از این طور شخصی حمایت می کنه ؟

اینه اون سرمایه داری که مد نظر استاندار هست ؟ اگر این سرمایه داری است که باید ازش حمایت شود که ما .........

آیا این بود مبارزه با مفاسد اقتصادی که ایشان می گفت ؟

ایشان روزی در یکی از پروژه های معروف این شهر بود که به بعضی از بزرگان شهر منتصب هست ، یک روزی مواضع بسیار تند و آن را مصداق بارز زمین خواری می دانند و مقصر بعد از چند وقت کنگره بزرگداشت از چهره علمی ایشان شکل می گیره !!

آقای استاندار به شخص بنده گفتند : برید به بچه های حزب اللهی بگید ، شب ها کتاب عبدالله شهبازی را مثل تورات یا انجیل بخوانند . یعنی این کتاب کتابی است که موارد قابل توجهی در آن مطرح است . سوال ، آیا ایشون این کتاب رو خونده که به بقیه هم توصیه می کنه ؟ و آیا اگه خوانده چه قدمی در این راستا برداشته ؟مگر بعضی از افرادی که هنوز هم در سازمان های عریض و طویل و کلیدی این استان مسئولیت دارند و استان قطب هست در محصولات همین سازمان ها ، مگر همین افراد در تورات مورد مثال آقای استاندار مورد سوال نیستند ؟چرا امروز معتمد درجه یک استاندار شدن . اگر ندیده بودم شاید شک داشتم ، گزارشی را شخصا در زمان مسئولیتم به ایشان دادم و جلوی خودم با تلفن گزارش ما رو با رئیس اون سازمان چک می کردن . چطور این ها امین استاندار شدن . مگر این همون کتابی نیست که این افراد در آن مورد اتهام هستند .

چرا آقایانی که اسمشان در کتاب عبدا.. شهبازی مطرح شد نرفتند پاسخ گو باشند ؟نرفتند شکایت کنند . عبدا..شهبازی مسائلی را مطرح کرد ، بنده هم قضاوتی نمی کنم چون بی اطلاع هستم ، اما آقایون بیان شفاف سازی کنند ، همون هایی که در این تورات مقدس اسمشان آورده شده . خوب بسمه ا.. شکایت کنند از عبدا.. شهبازی ، به دادگاه بکشوننش . عبدا.. شهبازی هم مورد سوال هست ، ایشان هم باید پاسخ گو باشه . هر دو طرف برای ما مورد سوال هستند .

چرا همین آقایون عدالتخواه اصول گرا موضع انفعالی گرفتن . چرا هنوز عبدا.. شهبازی رو مورد سوال قرار نمی دن . و آقای استاندار اسم مفاسد اقتصادی رو میارن ولی در مرحله عمل چیز قابل لمسی بیرون داده نمی شه .

خوب به صورت خاص برج دوقلو با این همه هزینه های که بچه های عدالتخواه متحمل شدند چی شد ؟

رای کمسیون ماده 100 قبل از سال 89 اعلام شده بود و تازه این فرماندار شیراز....

نه منظورم اینه که استانداری با این قضیه کنار اومده یا نه ؟

متاسفانه اخبار ضد و نقیض هست و من اطلاع دقیقی ندارم چون واقعا شفاف سازی نشده . واقعا نیومدن اعلام کنن . خوب اگر غلط بوده خوب برخورد کنید . رای کمسیون رو اجرا کنید . هر جریمه ای که ایشان داره اخذ کنید .

اگر هم اشتباهی نداشته ایشان ، پس این همه سوال و مسائل این طوری برای چی هست ؟

پس آقای استاندار اعلام موضع قطعی نکردند ؟

تا جایی که بنده در جریان هستم  موضع شفافی در این زمینه نشنیده ایم . یه جاهایی دیدیم آقای فرماندار شیراز به شهرداری گفته بودند که رای کمسیون باید اجرا بشود ، بخشیش رو هم دیدم که در حال اجرا بود ، اما آیا این که ادامه پیدا کرد یا نه بنده اطلاعی ندارم .

چی بوده که اجرا می کرده ؟

باز کردن قسمت زیادی از چارچوب های فلزی و شاخه های تیر آهنی که بوده .

این به منزله عقب نشینی بوده ، چیزی که شما می گید ، این طور برداشت می کنم که مثلا از پیاده رو رفتند عقب ، نه منظورم اینه که ساخت و ساز رو متوقف کردند یا نه ؟ مجوز با رابطه بوده ، نبوده ، چی شده ؟

شفاف سازی نشده ، شما به عنوان یک قشر مطالبه گر می تونید سوال کنید .

اتفاقا یکی از سوال هامون هم همینه که چه مطالبه های در مورد استانداری هنوز می تونه بروز باشه ؟یکیش همینه . که در رابطه با برج های دوقلو چرا نمیان شفاف سازی بکنن  که چه کاری انجام دادن . در چه قالبی بود و نهایتا به کجا رسیده ؟ اگر شما از یه سری دانشجو تقدیر می کنید یعنی موضعشون رو قبول دارید ، اگر موضعشون رو قبول دارید خوب این ها هنوز سر موضعشون هستند ، شما چه کار کردید برای تحقق این موضع ؟ خوب حالا چه مطالباتی رو هنوز بروز می دونید ؟

یکی از مطالبات مبارزه با مفاسد اقتصادی هست که خوب باید همه مسئولین گزارش بدهند . آقای استاندار بارها گفته اند که بیاید از من بخواهید که آقای استاندار در این زمینه چه کار کرده اید ؟ گزارش کار بخواهید .شما می تونید حرف خود آقای اسنتاندار رو جامه ی عمل بپوشونید . همین حرف رو می تونید مطالبه کنید که آقای استاندار شما چه کار کرده اید . برید با ایشون مصاحبه بزارید و ازشون درخواست وقت کنید . ایشون هم در مراسم معارفه عنوان کردند که در اتاق من به روی مردم باز هست ، خوب شما هم دانشجو و ایشان هم قشر دانشگاهی و معتقد به نخبه علمی و سیاسی که در مراسم معرفه مطرح کردند و انشاا.. باید جواب نیکی به شما داده بشود .

    در رابطه با بحث ساده زیستی و...

خوب این یه بحث معروفی بود ، ماه های اول ، اون روز های اول که استاندار اومده بودن ، روی بحث میوه داخل استانداری دست گذاشته بودند و گفتند اصلا میوه ممنوع هست . چیزی به نام میوه داخل استانداری و جلسات اصلا نباید باشد و توی اون سفر سوم هیئت دولت وقتی منوی غذایی هیئت دولت رو می دن دست استاندار ، استاندار میگه ما از این پول ها نداریم که از این غذا ها تهیه کنیم . الان پی گیری کنید ببینید غذای استانداری از کجا تهیه می شه ؟ از چه رستورانی؟ رستوران "ط" .

یا مثلا نشستی که در تجلیل از پیشکسوتان و اساتید د رچند وقت اخیر برگزار کردند ، در چه رستورانی برگزار کردند . در یک رستوران لبنانی . چرا ؟

این کار ها با شعار ساده زیستی و این گفتمان سنخیت ندارد .

در رابطه با اعلام دارایی های مدیران و همسران و فرزندانشان ، این اعلام به کجا رسید ؟ کسانی که اعلام نکردند چه شد ؟ یا اصلا صحت اعلام شده به کجا رسید ؟

یکی از کارهای خوبی که انجام می دن اینه که به مسائل تبلیغاتی که گفتمان ساز هست توجه می کنند مثل همین موردی که گفتید یا اعلام شماره تلفن مدیران .

این طور کارها امید را در دل مردم زنده می کند و حرکت های شعار گونه و تبلیغاتی خوبی هست و خود این ها تابلوی یک دولت می شود .

این کارها کارهای خوبی است اما ما نباید متوقف به همین حرکات بشویم ، آفت این قضایا همین هست که ما فقط در همین مرحله باقی بمانیم . اگر یک فضا سازی این طوری به وجود اومد پشتش قطعا باید یه برنامه باشه .

مورد خوبی بود اما ضعف داشت . مثلا در اموال اعلام شده چیزی به اسم طلاجات دیده نمی شد ، در حالی که بخشی از اموال همین هاست .

فی ذاته کار خوبی بود اما باید ادامه پیدا کند . به نظر می رسه تا به حال کار دقیق و منسجم روی این قضیه انجام نشده . اما فعلا برای مرحله اول بد نبوده و انشاا... شاهد تکمیل این طرح باشیم .

چه تغییراتی در روال فرهنگی استان بوجود اومده ؟

یکی از شعارهای اصلی دولت دهم توجه به مسائل فرهنگی بوده ، در استانداری فارس بودجه های خوبی تخصیص داده شده اما باید ببینیم چه خروجی داشته ؟

اگر آقای استاندار قبول نداشتند روال فرهنگی رو که در این استان بوده و الان می خوان تغییر بدن و یکی از راه های اصلیش یا تغیر مدیران ضعیف فرهنگی هست یا هماهنگ کردن اون ها هست و یا بالاخره کارآمد کردن اون ها .

خوب ببینیم چه دستگاه های داشتیم و چه تغیراتی نسبت به گذشته داشته اند ؟ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هست که مدیرش همون مدیر سابق هست . اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هست که مدیرش همان مدیر سابق هست . اداره کل آموزش و پرورش استان هست که مدیرش همون هست . سازمان تبلیغات اسلامی هست که مدیرش همون هست . و یه مدیر کل صدا و سیما هم داشتیم که به تازگی عوض شده .

چند تا روزنامه و سایت و ... برای فضا سازی فرهنگی این استان اتفاق افتاد .

اگه نکته ای مونده بفرمایید

یه نکته رو باید بگم و اون هم نقد ناپذیری آقای استاندار است . ایشان باید ظرفیت نقد پذیری خودش رو بالاتر ببرد . هر کسی را مغرض فرض نکنند . بعضی اوقات دارو تلخ هست اما باعث شفا می شود . این که همش موارد شیرین انتقال داده شود خوب نیست ، شاید بعضی از شیرینی ها مسموم باشند .

یکی از انتقادات عدم اعتماد به نیروهای درون استان هست . اصلا بعضی از آقایونی که همراه ایشان هستند همخوانی ندارند با این گفتمان . روحیات ساده زیستی در بعضی ها دیده نمی شه . چه از داخل استان و چه افرادی که از خارج استان آمده اند .

خیلی ها امید بسته اند به این شعارها و اگر این موارد ادامه پیدا کند لطمه می زند به وجه استاندار .

این نقادی ها دلسوزانه است و ما خودمون رو از جنس همین گفتمان می دونیم . اگر هم خودمون رو غریبه می دونستیم به این صراحت این حرف ها رو نمی زدیم .

همه باید در راه اعتلای این گفتمان قدم برداریم و قدر این شرایط را بدانیم چون این شرایط ساده بدست نیامده که ساده از دست برود . باید دستاوردها راحفظ کرد . ما نباید این توصیه ها را به این ها بکنیم این ها باید این توصیه ها را به ما بکنند .

به دشمنان هم باید بگویم این ها اختلاف مبنایی نیست و دشمن آرزوی اختلاف را به گور ببرد .

آرزوی توفیق خدمت گزاری را برای همه مسئولین دارم . و ما از صمیم قلب خدمتگزاران را دوست داریم و ایراهیم عزیزی و غلام مهدی حق دل و حاج حسین روزی طلب و حامد دهقانان رو دوست داریم و روح ا... احمد زاده رو دوست داریم و براشون آرزوی موفقیت می کنیم .

آقا هم گفتند : من سرتاپا نسبت به آینده نظام امیدوارم . انشاا... همه امور به سمت اصلاح برود .

والسلام